Zit ik op mp te kijken naar gratis af te halen, miss vind ik nog wat maar ik zie vooral heeel veeel katten en poesjes voorbij komen, ik snap dat het soms niet anders kan (nou ja eigenlijk snap ik het niet) Ik vind het gewoon zo sneu zit ie nog lekker bij het baasje voor op de foto om op mp gezet te worden Moest ik ff kwijt
en dan worden ze vaak opgehaald door mensen die de kittens aan slangen voeren...... Ik snap ook nog steeds niet waarom de mensen niet hun poezebeesten laten castreren en steriliseren, de asiels zitten ook nog barstensvol.
Inderdaad! Wij hebben ook een keer jonge poesjes gehad (expres). En de jongen die er 2 wou komen ophalen vertelde gewoon dat hij ze nam voor zijn slang (ik was toen nog niet op de hoogte). Die heeft ze dus mooi niet meegekregen! Echt niet dat ik dat ga doen!
Eh?! Serieus?! Dat ze muizen voeren, ok.. Maar kittens voeren aan een slang?!?! Zou echt nooit een kat op mp meer durven zetten nu ik dit weet! Onze kater en poes zijn beide uit het asiel, dus ook beide geholpen. Maar snap dus ook echt niet dt mensen hun beestjes niet laten helpen hoor!
Ik heb anderhalve week geleden een babypoes op straat gevonden. Iemand heeft die gewoon buiten gegooid want er is geen melding gekomen van een vermiste poesje. Nu heb ik dat beestje tijdelijk in huis genomen maar blijven kan hij niet en het asiel vind ik zielig. Maar ja ik heb dus wel een advertentie geplaatst dat hij gratis is af te halen. Nu heb ik via via wel iemand gevonden die hem wilt dus ik weet dat het betrouwbaar is . Maar via MP dieren verkopen doe ik niet meer! heb het 1X gedaan met een nestje en waren idd rare mensen die er op reageerden en het liefste de kittens nog voor de 6 weken konden ophalen :s
kittens kunnen bijna niet aan slangen gegeven worden tenminste mn zwager heeft slangen en die geeft ze echt geen kittens dat kan de dood worden van zn slangen.. en daarbij vind hij ze veel te lief. Maar goed ook ik geef mijn kittens echt niet mee aan mensen die ze aan slangen geven.. Daarbij heb ik voorwaardes als mensen komen voor kittens.. ik heb nestjes gehad en nu nog 1 en ik heb nu mn katers gecastreerd dus geen nestjes meer voor ons
Ik heb een tijd cavia's gefokt, ik ging er ook mee naar show's, was hardstikke leuk Maar daar kwamen ook veel slangenhouders op af zeg, en dat terwijl ik altijd rond de 17,50 vroeg voor een cavia! Echt bizar
Ik zit ook altijd vol verbazing te kijken, zoveel als dat er op staan, vind het zo sneu he?! Mijn ouders hebben ook eens een poesje gehad, deze was gedumpt onder de viaduct, net half jaar oud, maar dus wel zwanger. Hier zijn 4 kittens uit voort gekomen en heb ik dus op MP gezet, omdat mijn ouders al meerdere katten hadden. Had daar wel een prijs bij gezet, zodat er geen slangenvoeders op af komen bij het kijken hadden mijn ouders gezegt dat ze er geen geld voor hoefden, maar dat ze dat dus alleen hadden gedaan om geen onbetrouwbare mensen over de vloer te krijgen. Uiteindelijk zijn de 2 poesjes wel opgehaald, 1tje woont in duitsland en hebben naderhand ook nog foto's via mail gekregen. Die andere 2 hebben ze zelf gehouden Heb ook een nichtje, ze hebben nauwelijks geld om rond te komen. Kopen 2 katten, een mannetje en een vrouwtje, wouden ze niet laten helpen, kon niet betaald worden. Dus je raad het al, vrouwtje zwanger, daar zijn 6 katten uit voort gekomen, ze wou ze niet kwijt en zitten nu met 8 katten!!!! IN een klein appartementje. Katten zijn wel geholpen, weet niet allemaal, misschien ook wel alleen de vrouwtjes. sommige hebben een blaasprobleem en ze maken slecht schoon!! Nu stinkt het daar echt erg! En nu is ze zwanger!!! en de familie wil dat ze de katten weg doen! Zijn nu een jaar oud! Dit is zo sneu, ze had beter moeten nadenken! Zelf hebben we 3 katten, 2 aankomen lopen en 1tje bij mensen thuis opgehaald, we gingen een poesje voor bij mijn ouders halen, maar ze hadden nog een nestje die net wat jonger nog was en was dus meteen verkocht, maandje later hebben we hem opgehaald
Waarom niet? Je moet maar net gediagnosticeerd zijn met kattenallergie, en koste wat het kost heel de dag niezen alleen maar omdat je je kat niet weg wil doen...
Allergie is natuurlijk een reden om een huisdier weg te doen, maar meestal hebben mensen gewoon niet nagedacht. De mensen met een echt goede reden lijden er dus onder dat iedereen die reden onterecht als excuus gebruikt :x. Heel veel dieren worden nu juist gedumpt omdat de mensen op vakantie willen en die mensen hebben echt niet allemaal spontaan een allergie ontwikkeld.
ik weet het niet hoor, ik heb al mijn hele leven katten en soms moest er eentje weg. de volgende redenen hebben wij al gehad: - mijn zusje bleek flink allergisch te zijn, 2 katten weg - we hadden een kat die bij ons zich niet goed voelde, was echt een boerderij kat. daar is ze ook heen gegaan - we kregen een kat van iemand die er niet voor kon zorgen. helaas boterde het niet met de katten die we al hadden. ze werd constant aangevallen, na weken nog steeds! was echt zielig dus zij moest ook weg. dus ik zou niet te snel conclusies trekken. veel mensen denken idd niet goed na, maar jeetje zeg, niet iedereen is slecht....
Nee, maar wat al eerder gezegd is, asiels zitten helemaal vol, omdat veel mensen toch 1 of 2 of nog meer nestjes willen, omdat het zo schattig is. dan zetten ze de kittens op mp die ze niet kwijt kunnen. Dus neem een kitten uit het asiel ipv via marktplaats! kost evenveel.
oh god gaat hier dezelfde discussie uitbreken als in mijn topic whaha dat word nog leuk dan Maar goed tis zielig die katten en honden in het asiel, maar ik heb tien duizend keer liever dat er katten desnoods naar buiten gaan en hier eten komen halen dan dat ze aan slangen gegeven zouden worden.. En die eindeloze discussie over wel of niet uit een asiel halen hou je toch
kittens van mp die niet verkocht worden zouden die niet in het asiel belanden? maar ik vind het een goede zaak dat katten uit het asiel standaard gesteriliseerd zijn. zelfs als je een kitten haalt ben je dat gewoon verplicht. echt super! (denk zelfs dat uit het asiel goedkoper is. hier tenminste betaal je een bedrag en daar zitten de entingen, da bezoekjes die al zijn gedaan, chippen en sterilisatie bij)
ohh bah ik kijk daarom nooit op Marktplaats bij de huisdieren .... Er zitten vast genoeg 'eerlijke en oprechte' mensen bij die met liefde een nestje fokken... Maar ik snap niet zo goed waarom je met een huis-tuin-en-keuken kat een netstje gaat fokken????????!!!!!!!!! De asiels zitten er al overvol mee... laat gewoon je poes/kater helpen en geniet van je beessie als huisdier! Maar goed, hier kan een hele discussie uit voortkomen waarom iemand dit wel/niet zou moeten doen ... ik word er iig ook niet blij van als ik op marktplaats dit soort dingen zie... BAH Ik snap je gevoel dus helemaal.
uhm hier zowieso niet daar strijd ik voor ook al zou ik ze zelf moeten houden naar het asiel gaan ze niet.. ik vind het heel sneu dat er zoveel beesten in het asiel zitten maar weet je het is een cirkel en die doorbreek je bijna niet.
Heb net ook even zitten kijken. Toch wel opvallend hoeveel mensen ineens allergieën hebben zo vlak voor de vakantieperiode
Ik heb een paar weken terug ook mijn kater van 1 jaar oud gratis op marktplaats moeten zetten. Mijn vriend en ik woonden samen en zijn uit elkaar. Was noodgedwongen. Mijn kater is echter bij een hele lieve meid terecht gekomen gelukkig.. Ik wou hem ook absoluut niet naar het asiel brengen.. waar hij dus al vandaan kwam. Ik kon hem echt niet meenemen naar mijn moeder (appartement 3 hoog), maar weet dat hij het nu heel goed heeft bij die meid!
Ik wist serieus niet dat mensen kittens aan slangen voeren!! Ben compleet in shock hier!! Nu ben ik helaas een dame die haar poezen naar het asiel moest brengen. Ik werd mega allergisch tijdens mijn 1e zwangerschap. Wat iemand al zei, als je iedere dag je neus kapot snuit en niet op kunt houden met niezen, je armen helemaal kapot krabt omdat je de katten niet naar het asiel wilt brengen werkt niet. Ik heb het 8 maanden vol gehouden en toen de strijd opgegeven. Na 6 jaar moest ik mijn dierbare beestjes afstaan.
Ik snap natuurlijk dat er soms een gegronde reden is een dier weg te moeten doen, alleen ik vond t er zoveel? En ja als ie dan bij een goed tehuis terecht komt is t natuurlijk alleen maar mooi.