Foto bijvoegen bij cv, ja of nee?!

Discussie in 'De lounge' gestart door 2g4e, 18 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Dag dames,

Ik ben bezig met een cv maken en vraag mij af of je daar een foto bij zou voegen. Geeft het een meerwaarde of niet?
    Mochten jullie nog meer goede tips hebben voor het maken van een cv, dan zijn deze van harte welkom!

Liefs!!

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik doe dit wel altijd!
    Maar pas sinds ik ergens ging solliciteren waarin ze hierna ook vroegen... Nu staat ie er dus altijd in.
    En dan wel een normale pasfoto:)

3. tulip

tulip Niet meer actief

als je als model ofzo solliciteert;) maar verder zou ik het nooit doen. Ik zou er ook echt iets op tegen hebben als mensen daarom zouden vragen.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik heb dat nooit gedaanen zal het ook nooit doen. Heeft m.i. totaal geen meerwaarde.

5. Dana

Dana Niet meer actief

ik doe het wel altijd, eigenlijk omdat me dat geleerd is tijdens mijn sollicitatietraining.

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    ligt aan de functie die je zoekt. Voor receptioniste ofzo is het vast interessanter dan voor automonteur, ik zeg maar iets.

7. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind het echt raar hoor, nemen ze je niet aan als je lelijk bent ofzo, zo'n idee krijg ik erbij.

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, dat vind ik ook. De persoonlijke smaak van de ontvanger gaat dan meespelen, en ik wordt liever op mijn kunde afgerekend dan op mijn "mooie blauwe ogen"...

@ Dana: wat was de reden dan die ze gaven bij de sollicitatie training, dat je je foto moest bijvoegen?

9. tulip

tulip Niet meer actief

precies, in een gesprek zien ze je ook, maar dan ben je al een stapje verder.

10. Dana

Dana Niet meer actief

ik ben arbeidsgehandicapt, zie er representatief uit, op die manier werd er gezegd dat ik dan meer kans maak (zeker omdat ik gedeeltelijk ben afgekeurd wordt ik altijd meteen onderaan de stapel gegooit), het ene weegt misschien niet tegen het andere op maar het werd mee aangeraden.

moet zeggen, heb nu wel een baan maar komt vast niet door de foto, ik geloof daar namelijk zelf ook niet zo in.

11. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Nou niet om te kijken of je knap of lelijk bent. Maar dan zien ze dat je representatief bent.
    Voor sommige functies moet dat:)

12. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Niet doen dus???

Maaruh... Dana heb je misschien nog wat tips dan? Aangezien jij een sollicitatietraining hebt gehad...

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou alleen een foto bijvoegen als daar om gevraagd wordt. Maar in principe vind ik dat niet kunnen, want je moet niet op je uiterlijk aangenomen worden maar op je ervaring en motivatie.

14. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Op wat voor functie ga je solliciteren?

Als het bv secretaresse/receptioniste oid is, kan een representatieve foto misschien wel net een doorslag geven.
    Heeft niks te maken met knap of lelijk zijn...

15. tulip

tulip Niet meer actief

dat zal wel, maar dan kunnen ze dat ook in een gesprek beoordelen. Sommige mensen kunnen gewoon niet zo representatief op een foto staan.

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Leuk, maar mensen laten zich ALTIJD leiden door "schoonheid". Als je een persoon op HR hebt zitten, en die vind blond haar vreselijk, jij hebt toevallig blond haar, dan zal zo iemand echt wel een mening daarover vormen vooraf, ook onbewust. Dat is gewoon menselijk.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik een foto bij moest voegen, en ik heb echt een representatieve functie. Als er bij de vacature om gevraagd wordt, solliciteer ik al per definitie niet ;)

17. Dana

Dana Niet meer actief

de tips die ze mij hebben gegeven is in je brief niet teveel "ik kan en ik heb" maar ook wat meer "ik zie dat uw bedrijf en mijn aanvulling zou zijn" zodat ze zien dat je al meedenkt en het profiel van het bedrijf kent.

ook werd er gezegd dat je eerst moet bellen als er een nummer bij staat omdat je brief dan meer opvalt, zo van" hey die heb ik gesproken". dan wel eerst vragen op papier zetten en goed inschatten of het in jouw branche ook gewenst is want bij sommige branches is eerst bellen echt "not done" en wordt het als opdringerig ervaren.

verder, zoek de website op, kijk welk bedrijf het is, wat ze doen. eigenlijk allemaal dingen die niet echt nieuw zijn maar goed, ik moest verplicht om mijn sociaal plan te behouden vorig jaar :D

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113

Ja precies!! Ik plak niet lekker op fotopapier zeg maar :D maar buiten dan, al zou ik dat wel, dannog zou ik 'm niet sturen

19. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Heb je gelijk in, maar misschien dat ze je door een foto wel uitnodigen omdat je uitstraling ook iets kan zeggen.
    En idd als geen representatieve fotos hebt, ja dan niet doen :)

20. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Misschien wel, maar kan dus ook in je voordeel werken;)

Het hoeft ook niet he, en ik zeg ook niet dat t goed of slecht is. Maar ik zie er zelf wel de voordelen van:)

Deel Deze Pagina