Foto bijvoegen bij cv, ja of nee?!

Discussie in 'De lounge' gestart door 2g4e, 18 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Over het algemeen zal een bekwame P&O'er iemand echt wel beoordelen op kennis en vaardigheden i.p.v. op haarkleur.

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb standaard een fotootje in m'n cv staan. Dus niet los bijgevoegd, maar als digitaal plaatje in het cv. Vind er niets geks aan. Ik ga er ook van uit dat mensen even op LinkedIn mijn profiel opzoeken en daar sta ik ook met foto op.
    Ik heb in mijn werk ook honderden cv's gelezen en beoordeeld en vind het wel fijn als er een foto bij zit. Niet om iemand af te wijzen wegens 'lelijkheid', maar om je alvast een beeld te kunnen vormen van iemand.
    Overigens wees ik ook niemand af omdat er geen foto bij zat, dus als je het niet wilt doen, doe je het niet.

Hou je CV kort, 1 of 2 A4tjes. In elk geval zet je daar met een chronologisch overzicht in welke werkervaring en opleidingen je hebt (meest recente bovenaan), en welke kwaliteiten of competenties je hebt. Geef bij iedere functie aan wat je daarin deed (taken en verantwoordelijkheden).
    Ik vind het erg fijn als er een kort tekstje instaat over jezelf en over wat je zoekt in een werkomgeving. Dit is generiek en gaat niet precies over de vacature of het bedrijf; het specifieke zet je in een begeleidend briefje.

Laat daarin idd zien dat je je hebt verdiept in het bedrijf waar je solliciteert, waarom je daar nu graag wilt werken en wat volgens jou je bijdrage kan zijn.
    En o ja, dat briefje moet echt niet langer zijn dan 1 A4. Kom vlot to the point, dat is wel zo prettig voor degene die het moet lezen.

Succes!

3. Dana

Dana Niet meer actief

dat denk ik ook hoor, diploma´s en ervaring zijn toch belangrijker, bij mijn vorige werkgever werd echt gekeken naar cv en niet naar foto, ook al zat die erbij.

4. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

ik zou het wel doen, geeft gelijk al een indruk van wie of wat je bent. wij checken ook altijd hyves enzo. Tis wat mensen in hun vrije tijd doen, maar je weet wel al wat extra info en weet je of iemand in je bedrijf gaat passen ja of nee. en soms kan je het bij het verkeerde eind hebben, maar met een beetje mensen kennis....

5. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik wil graag van een andere beroepsgroep instromen in de de zorg. Dit kan door middel van een speciaal instromerstraject waarbij je dus werkt en leert. Het zal dus een baan worden in de zorg met gehandicapten. TIPS???

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Tuurlijk, maar er zijn er ook zat die zich laten leiden door persoonlijke voorkeuren ...

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    En dat is nou precies de reden waarom ik dus geen Hyves, Facebook o.i.d. hebt. Alleen LinkedIn, een zakelijke site. Ik begrijp waarom HR afdelingen dit doen, maar wat iemand prive doet, hoeft niets te zeggen over hoe iemand zakelijk is.

8. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    Ik zou persoonlijk nooit een foto mee sturen en zie het ook niet als meerwaarde. Heb afgelopen jaar veel op vacatures gereageerd in de detailhandel en daar moest je dus altijd foto mee sturen. Wat ik dus wel heb gedaan. (was niet mijn beroepssector maar wou graag iets anders wat niet is gelukt) Heb een brief geschreven naar een verzorgingshuis en geen foto meegestuurd en ben er uitgenodigd voor gesprek en aangenomen. In de zorg is het niet belangrijk om een foto mee te sturen. Wel is het zo dat je de papieren moet hebben want voor jou kunnen ze tegenwoordig 10 anderen krijgen die wel diploma en ervaring hebben. En volgens mij is dit tegenwoordig in elke beroepssector wel..

9. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    Blij dat ik mijn hyves hebt afgeschermd.;)

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    zo blijkt wel weer hoe belangrijk het is om je hyves oid af te schermen idd....

ik heb nog nooit een foto met mn brief meegestuurd...
    als ze me willen zien , dan nodigen ze me maar uit voor een gesprek!

11. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    Juist doordat je op de foto afgaat heb je toch al een oordeel over iemand. Of zie ik het nu heel zwart wit

12. Bri

Bri Niet meer actief

Tja, dat oordeel komt toch ook wel tijdens het gesprek.

Ik maak me geen illusie dat mensen niet op uiterlijk oordelen. Mooie mensen worden eerder aangenomen, verdienen meer en maken sneller promotie dan lelijke. Dat kunnen we heeeeeeel erg oneerlijk vinden, maar vele onderzoeken wijzen dat uit.

Nogmaals: van mij hoeft niemand een foto bij z'n cv te doen. Het werkt niet in je voordeel en niet in je nadeel (of er wel of geen foto bij zit), althans in mijn ervaring.

13. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Als ik digitaal een brief verstuurde had ik altijd wel een foto op mijn CV staan. Per post niet tenzij er nadrukkelijk om gevraagd werd. Ik heb nooit de indruk gehad dat het in mijn voor- of nadeel gewerkt heeft.

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik zou het wel doen, ik heb het de laatste keren wel gedaan. daarvoor niet!
    Veel doen dit ook niet en aangezien je uit moet blinken uit al die andere 100en cv's is het misschien wel heel leuk!

15. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Dat hangt er dus maar net vanaf of je een leuke kop hebt:D

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.074
    3.863
    113
    Ik werk zelf op een HR afdeling en ik vind het juist wel leuk als mensen er een foto van zichzelf bij hebben gedaan, dat vind ik het net wat persoonlijker maken. Wij krijgen vooral sollicitatiebrieven voor productiepersoneel en het maakt geen moer uit hoe ze er uit zien. Ik heb nog nooit iemand afgewezen vanwege een foto, maar bij mij vallen juist deze mensen op die het wel doen, en een beetje opvallen kan geen kwaad als jouw brief 1 van de 200 is.

Deel Deze Pagina