Blijf onzeker ondanks 3 goede echo's (8+6)

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door NieTa, 25 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    O dames... ondanks de derde echo met goede hartactie blijf ik zo onzeker...

2.5 week terug de eerste echo gehad.
    Volgens de lm was ik toen exact 7 weken, maar ik had pas 4 dagen na nod een positieve test.
    Op die echo was een mooi vruchtzakje te zien en dooierzakje maar geen vruchtje of hartactie.
    6 dagen later een echo bij de vk, maar had daarvoor een flinke bloed gehad en verwachtte dat het niet goed zou zitten, maar er was een mooi vruchtje te zien met goed kloppend hartje en kwam overeen met 7 weken.
    Dus in 6 dagen tijd een achterstand van 2 weken aardig ingehaald.
    Vorige week weer een mooie echo en het kleintje zien bewegen en vanwege aanhoudend bruinverlies mocht ik vandaag weer.
    Kindje was moeilijk te vinden, maar op een gegeven moment goed in beeld en wederom een kloppend hartje gezien.
    Het kleintje werd nu gemeten op 8+6 en heeft nu nog een achterstand van 6 dagen, maar aan de hand van de eerste positieve test maar 2 dagen.

Ik vind het nog zo moeilijk om te genieten.
    Ben zo bang dat het alsnog misgaat.
    Ik durf me ook niet te hechten aan het kindje.
    Dit door de achterstand en het bloed/bruinverlies dat ik nu 2 weken heb.
    Ook ligt het kindje onderin de baarmoeder is dit erg?

Verloskundige vroeg wel of ik me in wilde schrijven bij hun kraamzorg die ze aan het opstarten zijn.
    Dat zou ze niet doen als het er niet goed uitzag, denk ik dan weer.
    Herkennen jullie die onzekerheid?

Bijgevoegde bestanden:

2. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Ik herken je onzekerheid zeker! Ik had destijds ook bloedverlies (met 5.2 weken) en had een echo laten maken. Hierop was wel een vruchtje enzo te zien. Maar ik dacht dat ik 6.2 weken was) dus de vk dacht aan een week terug gezet of een vroege ma. Vruchtje zag er niet uit als 6.2 weken en geen hartactie. Anderhalf week gewacht in alle angst en spanning, toen weer een echo gehad.. Natuurlijk was ik ervan uitgegaan dat het een ma was. En dacht ik dat de echo zelfde liet zien als bij 5.2 weken. Toen bleek ik 6.6 weken te zijn met hart activiteit.. Zo gelukkig als ik was, was ik nog steeds bang. Ik bleef onzeker, ook na elke echo. En zag steeds tegen een nieuwe echo op. Omdat ik dacht dat het mis was. Ik heb mezelf gek gemaakt met deze gedachten, ik heb mijzelf gesloopt hierdoor. Op een gegeven moment heb ik mijzelf gezegd, nu is het afgelopen met die onzekerheid. En als ik soms nog een onzeker moment kreeg, duwde ik deze weg, door te gaan dagdromen over het kindje wat 'straks' in mijn armen mag liggen. Met 13.6 weken is mijn onzekerheid pas echt weggegaan. Toen heeft de vk voor het eerst met de doptone geluisterd en deze vk had altijd 1x per week inloopspreekuur waar je even naar het hartje mocht komen luisteren. Hier heb ik een paar keer gebruik van gemaakt en dat heeft mij zoveel goeds gedaan. Want de tijd tussen 2 afspraken vond ik altijd erg lang duren (4weken, word later de zwangerscjap wel korter) misschien heeft jouw vk ook inloopspreekuur waar je naar het hartje kan luisteren voor jezelf gerust te stellen

3. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Herkenbaar hoor.. ik ben deze week 20 weken maar heb nog steeds moeite om mij echt te binden met de baby ook vanwege de angst dat er nog van alles mis kan gaan. Zo vervelend.. wil graag gaan genieten maar lukt me niet. Ik vond de eerste 12 weken zo zenuwslopend. Als je je echt ongerust maakt gewoon bellen voor een afspraak, even het hartje luisteren lucht zo op! En misschien hebben ze wel een speciaal in loop uur voor zulke dingen,zoals hier boven werd geopperd. We moeten maar gewoon proberen van het positieve uit te gaan.. :)
    Oh en niet teveel op internet gaan lezen als je daar gevoelig voor bent (zoals ik bijvoorbeeld) je kan je zelf zo gek maken. Meestal gaat alles goed.

4. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties...

Helaas na een dag geen rood/bruinverlies vanavond weer begonnen...

Pff had ik onze kleine maar in mijn armen...
    Maar dat duurt nog lang als alles goed gaat.

5. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Hoe gaat het nu?? En wanneer heb je weer de volgende echo?

6. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Bedankt voor je intresse.

Vandaag tot nu toe geen bruinverlies meer.
    Wel merk ik dat ik minder beroerd ben dan 3 dagen terug maar dat kan ook zijn omdat ik begin te wennen aan het hormoon denk ik.
    Mijn volgende echo is 9 augustus de termijnbepaling.

Ik kan vrijdag wel voor de.pretecho die ik nog had staan omdat de vorige echo een teleurstelling was.
    Maar twijfel of ik het niet moet loslaten en er vertrouwen in moet hebben.

7. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Herkenbaar. Hier 3 miskramen gehad en nu weer zwanger. Van week 5 tm 7,5 af en aan bloed/bruin verlies en nu sinds 9.5 weken weer. Ook 3 goede echo's met mooi termijn en bewegend kindje. Nu dinsdag de termijnecho maar vreselijk onzeker. Wel is er een klein hematoom gezien en dinsdag kijken ze wat dit doet (groeien of verdwijnen). Dus wel een reden voor het bloedverlies maar wat vreselijk spannend steeds.
    Daarna 2 weken op vakantie in het buitenland. Zie er enorm tegenop nu.

8. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Herkenbaar! Bij de eerste zwangerschap de hele zwangerschap gehad.
    Had nogal wat ramp verhalen om me heen...

En nu heb ik het ook weer. Probeer afleiding te zoeken... gelukkig heb ik nu minder tijd om na te denken dan bij de eerste zwangerschap.
    Onzekerheid heeft iedereen denk ik wel

9. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ik had ook n bloeding met 7 weken tot 8 weken. Slopend. Maar zie mijn banner

10. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Wat fijn om te lezen.

Vandaag weer behoorlijk bruinverlies en ook wat rood en behoorlijke buikpijn.
    Ik was zo vol vertrouwen de hele tijd, maar eerlijk gezegd geloof ik er niet zo meer in.
    Morgen mag ik weer voor een echo, maar heb er dinsdag ook nog 1 gehad en toen was alles goed.

11. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Er is hier al tijdje niet meer gereageerd zie ik. Maar @NieTa hoe is het nu met je?

12. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Wat lief dat je er naar vraagt.
    Heb doe week nog een hele mooie echo gehad en was toen ruim 9 weken zwanger.
    Bloedverlies was niet terug te vinden in baarmoeder en ook baarmoederhals zag er goed uit.
    Een dag later ook geen bruinverlies meer en nu dus al een dikke week geen bruin of bloed verlies meer gehad.
    Woensdag heb ik mijn termijn echo en dat vind ik toch wel weer heel spannend omdat mijn misselijkheid begint af te nemen.

13. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Volgens mij is dat normaal hoor vanaf een week of 11!
    Succes iig :)

14. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Ah wat fijn, dat het niet terug te vinden was! En dat je een super mooie echo hebt gehad en het bloed weg blijft.

Meid geloof me, je hoeft je echt geen zorgen te maken over je misselijkheid die minder word. Het weggaan van symptomen zegt echt niks over het verloop van de zwangerschap. Weinig tot geen symptomen en misselijkheid of andere symptomen die verdwijnen, dan wil het echt niet zeggen dat het mis is! Veel en langdurige sympromen wil ook niet zeggen dat het goed verloopt.
    En je zit nu bijna in 2e trimester.. Dan is het ook heel normaal dat je symptomen afnemen/weggaan. Bij een enkeling blijven ze dan nog zo extreem.
    Heel veel plezier woensdag! ♡

Deel Deze Pagina