Ik vroeg me af of hier iemand mij wat kan vertellen over wat ik kan verwachten van een bezoek bij de gynaecoloog. Ik moet er namelijk vrijdag voor het eerst heen en begin best zenuwachtig te worden. Aangezien ik overgewicht heb en er in mijn familie zwangerschaps tromobose voor komt moet ik voor controle langs bij de gynaecoloog. De verloskundige zei dat ik wel bij haar in behandeling blijf maar dat het puur is om alles even goed na te laten kijken. Wat kan ik verwachten van zo'n eerste bezoek? Is het alleen een gesprek of gaan ze ook gelijk het kindje na kijken / bloed prikken / verder onderzoek doen? Want als het alleen een gesprek is wil ik best alleen gaan, maar anders heb ik denk ik toch liever dat manlief vrij vraagt op zijn werk en mee gaat.
Het zal in ieder geval een gesprek zijn. Wrs maakt hij/zij een echo, mijn ervaring is dat gyn niet of weinig voelt, maar gewoon even een echo maakt. En mijn ervaring is dat ze ook bloedprikken, je prenatale screening die je wrs ook bij de vk hebt gehad al. Maar dan hebben ze voor evt later alvast vergelijkingsmateriaal in het systeem staan. En uiteindelijk beslist de gyn waar je onder controle blijft, niet de vk. S6 bij de gyn!
Hier was het een gesprekje, bloeddruk, de eerste keer wegen, en een echo. En bloedprikken, maar ik weet niet of ze dat dubbel doen als je al bij de vk bent geweest.
Bij me jongste moest ik ook van de verloskundige naar de gynecoloog voor een gesprek ivm te laag geboorte gewicht van me jongste. Kreeg toen ongeveer dezelfde vragen als bij de intake bij de verloskundige en nog een echo( was niet gepland maar ze vroeg of ik dat leuk zou vinden) maar omdat ze de bloedwaardes van de verloskundige al hadden deden ze dan niet dubbel.