Hallo, tijdens de 20 weken is er bij mij een cyste ontdekt naast mijn baarmoedermond. Op dat moment was hij nog niet groot genoeg voor de echoscopist om er wat mee te doen. Dus zouden ze met 30 weken weer kijken (zou dan al een echo hebben inverband met mijn gewicht) Helaas was hij met 30 weken alleen maar meer gegroeid en de echosopist die we doen hadden vond het wel nodig om ons door te sturen naar de gyn. Nu heb ik komende vrijdag die afspraak staan en vind het nu toch wel heel spannend. Ik heb geen idee wat ik kan verwachten, wat ze zouden gaan willen doen en ik merk dat ik me er steeds meer druk om begin te maken. Ik ben bang dat ze het toch nog moeten weghalen voor het kindje komt, maar zou dat nog wel kunnen zo ver in de zwangerschap, en wat zouden de risico's dan zijn? Of laten ze het zitten, met het gevolg dat het kindje misschien niet via de natuurlijke weg geboren kan worden? Allemaal vragen die de laatste dagen door mijn hoofd spoken, en waar tot nu toe geen antwoord op komt. Ik ben dan ook opzoeken naar meiden die dit ook hebben gehad en die mij een beetje uit mijn onzekerheid kunnen verlossen....
ik heb inmiddels 2 keer een cyste gehad in mn zwangerschap , de gyn vertelde me dat hij er alleen iets mee zou doen als ze zouden groeien tot 7cm , gelukkig is het alle 2 keren goed gekomen en zijn ze uit zich zelf weg gegaan anders hadden ze het ws in mn zwangerschap via een kijk operatie weg gehaald . en dat zou gewoon kunnen in de zwangerschap ( ik kwam trouwens op de SEH binnen omdat ze dachten dat ik een blinde darm ontsteking had )
Mijn cyste is inmiddels al 5 bij 8, dus best groot... Pff hoop echt niet op een operatie, lijkt me nu ook niet bevoordelijk voor het wondertje in mijn buik...
Ik heb meerdere Cystes gehad niet in mijn zwangerschap dus daar kan ik niet over mee praten. Wat ze doen is het of weghalen met een laparoscopie. Of als het mogelijk is prikken ze hem aan .. Maar of ze dat in de zwangerschap ook doen weet ik niet hoor. Het gaat nl zonder verdoving via je vagina.