Spaghetti: gehakt 2 kleine blikjes tomatenpuree (7 cent per stuk) 1 blikje gepelde tomaten (18 cent) Kruiden spaghetti (40 cent) Afhankelijk van de hoeveelheid gehakt kun je hier 4 mensen (niet al te grote eters) van te eten geven.
Spagetti.. 500 gram spagetti á 29 cent.. 2 blikken gezeefde tomaten á 35 cent.. 1 prei/ doosje champignons..kruiden er door.. Blik ham á 1,29 er door.. Heb je voor nog geen.. 4 euro voor 5 personen te eten.. Idem met bruinenbonenschotel.. Blik bruine bonen 50 cent, blik gepelde tomaten 35 cent.. gebakken spekjes 90 cent er door.. prei/ uien/ champignons.. evt rijst 40 cent er bij serveren.. Ook voor nog geen 5 euro Groentensoep mix voor soep, blikje ballen en zak groenten met stokbroodje roomkaas/kruidenboter. Stampot zuurkool met ananas en gehaktballen/ rookworst.
Oh en zelfgemaakte erwtensoep: - 2 pakken spliterwten a 40 cent van silvo(niet die van hak die zijn 99 cent) - 2 grote preien - 400 gram hamlappen - 6 bouillonblokjes Bouillon trekken van de hamlappen. Vlees eruit, bouillon zeven en de blokjes erbij. Dan de spliterwten en de prei erbij, en roeren roeren roeren totdat alles fijngekookt is. Het vlees in stukjes snijden en erbij doen en dan heb je een pan maatijdsoep van ongeveer 5 liter. En als je stokbrood erbij serveert kun je er 2 keer van eten met ongeveer 4 personen.
1-Hutspot met braadworsten 2-Stamppot boerenkool met rookworst 3-Spaghetti 4-Pasta carbonara (pasta, spek, knoflook, ui, room, rauw ei) 5-Zelfgemaakte tomatensoep met zelfgemaakte saucijzenbroodjes (met bladerdeeg) 6-Omelet met wat groenten fijn gesneden erdoor, gebakken aardappeltjes uit de oven en sla 7-zelfgemaakte pizza 8-hete kip met rijst en komkommer of sambal goreng boontjes) 9-ovenschotel met gehakt, kool/prei knoflook, ui en aardappelpuree Als een recept wil, roept u maar
Heb jij soms dat AH boek geschreven? Sajoer boontjes met kip in babi ketjap saus met rijst. Ik schat zo een 10 euro voor 4-5 man en lekker dat het is jam jam koolvis vanuit de dieprvies vd supermarkt (of kabbeljouw maar dat is beduidend duurder) klein drupje boter erop uitsmeren, wat paneermeel erop en dan nog paar druppeltes boter, peper/zout en dan in de oven. Serveren met bijvoorbeeld nasi. Of met sla en geb aardappen. Kost ook allemaal geen drol en lijkt heeeel culinar. Ik schat zo een 8 euro voor 4 man gevuld stokbrood. Stokbrood (afbak 2 voor 17ct) insmeren met kruidenboter. Leg ze in een ovenschaal. Gooi er een mengels van gehakt,ui.paprika,champ,prei op (mengsel wel eerst even in de pan/wok bereiden anders blijft het te hard/rauw) Dan kaas erover en even in de oven. Is heerlijk. Ik schat ze een 6/7 euro voor 4 man Wil je nog meer weten ?
Was dat voor mij bedoeld? Zoja; AHboek? Nog nooit gezien Ik heb gewoon een paar dingen opgeschreven die ik zelf regelmatig maak én low-budget zijn
Gehakt rullen - mexicaansen groentenschotel erbij - beetje mex. kruiden (bv burritokruiden) - in ovenschaal - tortillachips erover - geraspte kaas in de oven, tot de kaas gesmolten is. Snel Makkelijk Niet duur Lekker