Vanavond heb ik de zoldertrap (alleen de pilaar) nog een keer geverfd. Fout dus! De lagen onder deze nieuwe laag lijken op te lossen en zakken nu naar beneden. Ik baal echt als een stekker! Wat een ellende. Nu weer opnieuw? Dit is de 3e laag,omdat ik met het verven van de 2e laag allemaal stukjes in de verf kreeg (nu denk ik dat de eerste laag toen aan het oplossen was). De 2e laag heeft n week gedroogd (ruim) onder optimale omstandigheden. Ik heb t vanmiddag goed ontvet, weer opnieuw geschuurd en opnieuw ontvet en vanavond aan het schilderen begonnen. Halverwege merkte ik dat de verf dikker en stroever werd en t was klote schilderen. (sorry voor de bewoording) De verf vloeide niet lekker in elkaar over. En toen ik klaar was, zag ik al dat de verf naar beneden leek te zakken. Van de week ga ik eerst t traphekje ophangen en dan zien we wel wanneer ik die ellende weer wil aangaan. Voorlopig echt niet meer. Eerst goed uitharden. Maar mijn vraag: kan dit aan de verf liggen? (het is n praxis hoogglans)
heb het even aan mijn mannetje gevraagd die is schilder! apart verhaal en enige wat hij kan bedenken is de combinatie van waterverf op synthetisch. als je trap eerst met synthetisch geverfd was en je nu met waterverf bezig zou zijn dan kan het kloppen dat je verf oplost en krijg je inderdaad stukjes en gaat het een soort van bobbelen ben benieuwd! groetjes bianca
heb je het er niet te dik opgezet? Dat hoor ik altijd van onze schilder, die zegt dat de doe-het-zelvers veel te veel verf aan de kwast doen en het er te dik opzetten.
Ik heb dat ook weleens gehad in een ander huis, alleen toen bleek er een kalklaag onder het verf te zitten. Dus met een nieuwe laag, kwam de oude er vanaf...GRR..
Nee, Inky het is er niet te dik opgezet. En ik geloof niet dat er kalk onder zit, het gaat om de houtendelen van de trap. Er zat al een grondverf op. Ik merkte hoe langer ik aan het verven was, hoe stroever de verf werd en zag al vrij snel dat het begon te schuiven. Echt vreselijk. Het ziet er nu echt niet uit! Ik verf wel vaker, ben het ook wel gewend om te helpen als er iets geverfd moet worden van kind af aan, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Misschien maar beter alle lagen er vanaf branden? Het is wel een hels karwei, en de tijd die je nu al in het schilderen gestoken hebt is voor niet geweest, maar zo te horen gaat het niet goed op die oude verflaag en kan je wel blijven proberen maar word het er niet beter op?
Ik zou ook alle verflagen eraf branden of fohnen. En dan weer opnieuw beginnen. Maar ik begrijp dat je daar nu even geen zin in hebt, misschien over een paar weekjes Als het niet mooi is dan is het ook zonde van je werk en heb je er ook geen plezier van. Wij zijn ook met de trap bezig, hij is nu geschuurd en moet nu in de grondverf.
moet normaal geen probleem zijn hoor minni maar kan het zijn dat de verf oud was? je kan proberen het iets te verdunnen met terpetine maar zou alles eerst weer glad schuren als ik jou was wat een werk zeg , ik wacht wel ff met verfen hihih want ik ben der nu al moe van en lees ik alleen jou verhaal nog maar tis toch al zo'n rot klus de zoldertrap
ja wij hebben ook nare ervaringen met huismerken. Hier alleen nog maar verf van de schilder en dat gaat prima
De verf hadden we net gekocht. We hebben nu nog 2 potten staan (ja ik ben heel wat van plan, haha). Ik denk gewoon dat de kwaliteit bagger is, ondanks het van de praxis is. Karwei verf heb ik nooit problemen mee gehad. (praxis muurverf viel me vorig jaar ook tegen. Daar heb ik nu overheen gesaust met histor) Heb op dit moment heel veel histor trouwens.
Wij hebben dit jaren terug gehad met de schouw, netjes geschuurd,ontvet en verven die hap met precies hetzelfde effect als wat jij nu hebt. Bleek dat we de verkeerde ontvetter hadden gebruikt en dat het dus een reactie was van bepaalde bestanddelen in de verf op de therpetine (of wasbenzine weet even niet meer welke van de twee het was). Ook dit was een huismerk van de gamma (geloof ik) rooswit, was een kleur uit de serie van jan de bouvrie maar ja eigenmerk was goedkoper. Nu gebruiken we de duurdere merken, in aanschaf lijken ze duurder maar het resultaat is zo veel mooier (en minder stressvol) dan de goedkopere versies. Groetjes Anita
Ik denk niet dat dit echt een "praxis" probllem is. Wij hebben afgelopen voorjaar boven een paar kamers gedaan waaronder ook onze slaapkamer. Een wand bestaat uit houten ribben. Daarbij een kast en kozijnen. Geen probleem. Ziet er zo uit!
Wij hebben ook verschillende malen geverfd met Praxis eigen merk, geen problemen mee gehad, zag er mooi strak uit. Latex op kleur van bijv. Praxis vind ik wel slecht, wij halen altijd bij de Hornbach, goedkoper en het dekt perfect. Rood van de Praxis moesten we toen 3x schilderen en het was nog steeds niet mooi, en Hornbach was met 1x al hartstikke mooi, maar voor de zekerheid nog maar een keer gedaan.
De rode muurverf heb ik ook minimaal 3x geverfd. Toen met n dikke buik ook nog (ben begonnen met de trapopgang en de hal toen ik ruim 7 mndn zwanger was)