volgens de vk en sites op internet moet ik me gaan voorbereiden op het hoe en wat van borstvoeding.. Maar wat kan je daar nou aan voorbereiden? wat zijn dingen die je erover moet weten dan? alle info is welkom
Dat heb ik ook gehoord, maar daar helpt de kraamhulp je ook heel goed mee na de bevalling. Tenminste, mijn zusje, ze is kraamverzorgende, vertelde me dat. Ik laat het dus allemaal lekker op me afkomen.
Ik heb van te voren een boek over borstvoeding gelezen. Durf niet te zeggen hoe het heet maar het is een erg bekend boek. Verder zijn we ook naar een bijeenkomst geweest en heb ik er veel over op internet gelezen. ik zou als je het echt wil laten slagen niet afwachten tot de kraamhulp het je gaat uitleggen.
je kunt een cursus borstvoeding volgen dat doe ik ook , twee avondjes van twee uur boordevol informatie. Verder kun je googlen op internet, heb je dat nog niet gedaan? Daar staat namelijk ook een heleboel informatie op wat wel praktisch is om te weten voor je borstvoeding gaat geven. Het is nogal niet wat vind ik, en ik vind het fijn om daar goed op voorbereid te zijn. Groetjes Arielle
Het is wel verstandig om je goed voor te bereiden idd... een cursus volgen en er veel over lezen zodat je de theorie voor een groot gedeelte kent. Het belang van zsm aanleggen, hoe je moet aanleggen (de theorie), dat je weet wat regeldagen zijn, waar je moet zijn als je vragen/problemen hebt enz... er is genoeg over te vinden. Om het echt te laten slagen zou ik niet gaan zitten afwachten, niet alle kraamhulpen weten er evenveel van (ook niet die van kraamburo's met een bv-certificaat). Besef dat bv geven echt iets is wat je moet leren en wat niet vanzelf gaat...
Ik sluit me aan bij Zeeuwsmeisje. Zelf ben ik naar een cursus gegaan omdat ik dat nu eenmaal gezelliger vind dan een boek o.i.d. te lezen. Cursussen worden gegeven door de thuiszorg of de een borstvoedingsvereniging.
ik heb wel al wat info opgezocht op internet en heb een site gevonden waar echt heel veel over op staat. ook over hoe je moet aanleggen enzo. en zo snel mogelijk na de bevalling omdat ze dan een sterk zuigreflex hebben ofzo.. maar waar is zo'n cursus goed voor dan? en moet je daarvoor betalen?
Bij die curcus krijg je weer extra info, handige tips, je kan vragen stellen enz. Ik heb het bij de eerste gedaan samen met mn man. Is ook belangrijk dat hij er wat vanaf weet, de eerste tijd had ik z´n steun en hulp hard nodig. Soms moet je er een beetje voor betalen, soms is het gratis. FF informeren bij de vk naar de mogelijkheden. Ik heb nog wel wat links bij mn favorieten staan waar je misschien wat aan hebt; http://www.drjacknewman.com/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=42 http://www.borstvoedingsforum.nl/index.php http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/_borstvoeding_in_de_kraamweek_in_vogelvlucht.html
Ik zou als ik jou was echt naar een cursus gaan idd. De kraamzorg is niet altijd van alles op de hoogte er zijn hele goeie maar ook mindere kraamverzorgenden namelijk. Kijk eens op http://www.borstvoeding.nl dat is de site van alle bv verenigingen in nederland daar staan bv ook telefoonnummers (je krijgt een contactpersoon in je regio) op die je dag en nacht kunt bellen met vragen is handig om die naast je telefoon te leggen als het zover is.. is geheel kostenloos trouwens. Ook staan de cursussen er dacht ik wel op en anders kun je die via de telefoonnummers vast wel vinden, maar bij veel vk's houden ze ook bijeenkomsten moet je maar even navragen of dat bij jouw vk het geval is anders weet ze vast waar je moet zijn. Heel veel succes! En blijf in jezelf vertrouwen als je eenmaal begint met voeden, maar liefst 98% van de vrouwen is in staat om bv te geven, de een ondervindt wat meer problemen dan de andere op het gebied van bv kloofjes of ontstekingen ed maar alles is met goede begeleiding meestal te voorkomen of iig snel te herstellen!
Ik heb er eigenlijk niks voor gedaan... Mijn kraamhulp heeft me heel goed geholpen in de kraamweek en het is allemaal goed gegaan! Maar je kunt ook een cursus volgen ook als de beeb er is dat je erheen gaat dat ze helpen en tips geven!
Ik zou idd een cursus volgen. Heb ik ook gedaan en ik heb er veel van geleerd. Het was drie avonden voor 15,-. En je krijgt dan ook een hele berg folders mee. het was van de verenigning Borstvoeding Natuurlijk maar de La Leche League geeft ook informatieavonden. Bovendien heb je dan een telefoonnummer van iemand die er verstand van heeft zodat je makkelijk om hulp kunt vragen als het moeilijk gaat. Bij een kraamverzorgster moet je maar afwachten hoeveel zij ervan weet... Verder heb ik een aantal boeken gelezen en op internet gekeken (www.borstvoeding.com). Ik vind het fijn dat ik er al zoveel over gelezen heb, dan hoef ik straks bij bijvoorbeeld regeldagen niet in de paniek te schieten...
Ik heb me niet echt voorbereid op borstvoeding.Bij mijn eerste kindje lukte het niet omdat iedereen (mijn man,ouders,kraamverzorgster) zich er mee bemoeide,ze stonden er constant met hun neus bovenop en daar werd ik alleen maar gespannen van.Bij mijn tweede kindje heb ik iedereen steeds de kamer uitgestuurd als ik ging voeden en toen ging het super goed.En ik wil wel weer borstvoeding geven maar op mijn manier.Lekker alleen met mijn beebje..Alleen in het begin hoor want als het goed gaat dan vind ik het niet erg als er mensen bij zijn.
Ik heb me heel erg goed ingelezen over bv. Toen mijn mannetje geboren was, ging het ook gewoon vanzelf. Vanaf de eerste keer aanleggen ging het al heel natuurlijk...De kraamhulp vond dat ik hartstikke goed voorbereid was. Probeer geen heisa te maken van bv, volg je instinct en sla handige tips op. Des te meer je erover loopt te stressen, des te meer druk komt erop te liggen. Gewoon je gevoel volgen en proberen te ontspannen, liefst met zo weinig mogelijk "bemoeials" erbij, zeker in het begin. Bij dieren gaat het ook allemaal vanzelf, ik denk dat dat voornamelijk komt omdat die er niet bij nadenken, maar gewoon "moeten".. Dus hier geen cursus gevolgd, wel ontzettend veel gelezen..