Het schijnt dat ze alleen de buitenste laag horizontaal snijden, de bikinilijn dus. Daaronder snijden ze verticaal! Heb ik me tenminste ook eens laten vertellen.
Tegenwoordig scheuren ze de baarmoeder vaak open. 1 omdat dan automatisch de zwakste plek wordt gekozen. 2 een gescheurde wond kan mooier/sterker genezen. Waarom die van mij verticaal is? Ik heb nooit een goede verklaring gekregen, maar het is van veel factoren afhankelijk, zoals ligging kindje, hoeveelheid buikvet, de mate van spoed, voorkeur van de gynaecoloog enz... Groetjes van Kiki (druk aan het sparen en afvallen voor een bezoekje aan een goede plastisch chirurg)
Oh geen idee, m'n man heeft ernaast gestaan, maar hij weet het "eerlijk gezegd" (zo zegt hij het) niet meer.
Bij een keizersnede gebruiken ze standaard een ruggeprik of narcose. Het is wel Nederland, maar voor een operatie krijg je wel een verdoving Groetjes van Kiki
Oh jee, ik ga aan m'n vriend vragen of dat bij mij ook zo was, dat heeft ie in elk geval niet verteld. Klinkt wel eng,brrr... Maar ik heb er in elk geval niks van gevoeld!
Bij mij is het litteken van de ks ook veel lager, ook ergens op het schaambot. Als ik een bikini aanheb, of gewoon ondergoed kan je het litteken niet zien, gelukkig!
Haha ja, helaas was ik onder algehele narcose, omdat het mega spoed was. Dus heb het 1e uur van Louise gemist...
Haha, vertel dat mijn ziekenhuis maar! Tijdens mijn KS werkte de verdoving uit, en heb vanaf de helft van de operatie steeds meer gevoeld. Pas toen ze mijn gingen hechten werd ik opnieuw verdoofd.
mijne is best oke, zal vd week ook even foto doen en neerzetten aleen vind ik (me vriend verklaart me voor gek) dat iok een soort minnen rolletjes, afdakje heb boven me litteken... Kan ook zijn omdat er nog 10 kilo teveel aan zit
het geneest mooi zeg. ik heb wel een lidtekens gezien van een keizersnee van mijn schoonzusje. die kan daar niet zo moeilijk over doen en duwt het gewoon hoppa onder je neus maar die was toen net een halve dag oud en daarna een week of 2. ik vond trouwens dat je na 2 weken al een mooie streep begon te zien. was echt verbaasd van de snelheid waarmee dat gaat. maar dit ziet er netjes uit een blindedarm operatie ziet er haast nog erger uit onderhand. en ik vind het heel goed dat ze tegenwoordig proberen om het zo veel mogelijk onder je ondergoed te laten verdwijnen of bikinibroekje ofzo. vroeger hadden ze daar toch veel minder oog voor blijkbaar.
klopt hier hebben ze een klein sneetje gemaakt de vingers gingen erin en scheurde zo mijn buik open heb het zelf niet gezien maar mijn mannetje wel
hallo, ik heb ook een keizersnede gehad, maar bij mij zit hijj ook lager als op de foto op pagina 1. mijn dochter word nu bijna 2 en je ziet het lidteken haast niet meer. en het klopt ook dat ze scheuren, dat doen ze omdat dan de wond weer sneller en makkelijker geneest. de huidlaag kunnen ze niet scheuren want dan zou je een ontzettend lelijk lidteken krijgen. ik heb hierboven niet precies alles gelezen dus het zou kunnen dat dit al n keer is gezegt hihi. sorry voor de herhaling dan haha
Als ik een foto van mijn litteken hier plaats, wordt dat wel een heel pikant kiekje.... Volgens mij wordt die zo verbannen door een beheerder! Ja, zo laag is het bij mij. Maar die buik van TS, die wil ik na 8 maanden ook wel!