ik wil huurtoeslag voor 2010 aanvragen.. maar kun je nu ook nog huurtoeslag voor 2009 en 2008 aanvragen ofniet? heb daar helemaal geen verstand van namelijk..
Tot wanneer kan ik huurtoeslag 2009 aanvragen? U kunt uiterlijk tot 1 april 2010 huurtoeslag voor 2009 aanvragen. Soms hebt u langer de tijd. Bijvoorbeeld als u, uw toeslagpartner of medebewoner uitstel heeft voor de aangifte inkomstenbelasting 2009. U hebt dan ook uitstel voor het aanvragen van een toeslag. U kunt dan nog huurtoeslag 2009 aanvragen tot de datum waarop uw uitstel afloopt. bron: www.toeslagen.nl Als je het snel doet, kun je dus nog huurtoeslag (en eventueel andere toeslagen!) voor 2009 aanvragen!
Ik denk het ook. Kinderopvangtoeslag krijg je ook ineens van het jaar ervoor en het gedeelte van januari en februari 2010 wordt dan opgeteld bij het geheel voor 2010 en verdeeld over 10 maanden(of 9 maanden, beetje afhankelijk van hoe snel het gaat).
hooii van 2009 krijg je in 1 keer uitbetaald. 2010 maandelijks. 2008 kun je proberen maar weet niet of dat nog lukt. je zou ze dan even moeten bellen en GOED uitleggen wat je precies wilt. wij zijn nu ook bezig met alle toeslagen aanvragen van vorig jaar en dit jaar maar het is een rommeltje omdat er veeeeel fouten worden gemaakt. de ene keer krijg je het terug en staat het binnen een paar dagen op je rekening..vervolgens weer een brief dat je teveel ontvangen heb dus krijg je een aanslag. we worden er helemaal gek van. wenste dat ik het nooooit had aangevraagd.
Van 2009 kun je het sowieso nog krijgen. Van 2008 waarschijnlijk niet, die had je voor april 2009 moeten aanvragen. Wij vragen alle toeslagen van het oude jaar altijd in het nieuwe jaar aan. Wij weten nooit precies wat we in een jaar gaan verdienen, dus zo voorkom je terug betalen.
Huurtoeslag 2009 kan je tot 1 april 2010 aanvragen krijg je in 1x uitbetaald. Huurtoeslag 2008 kan in sommige gevallen nog wel als je nu nog uitstel hebt voor de aangifte 2008 inkomstenbelasting... sommige uitstellen lopen tot 01-05-2010 nl. maar dat zijn meestal de uitstellen van Accountents e.d. Maar als je nu nog uitstel hebt kan je nog huurtoeslag 2008 aanvragen anders niet meer... dit geldt voor alle toeslagen trouwens.