foto lezen

Discussie in 'De lounge' gestart door Daantje85, 30 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant

Kat;Zijn jullie onlangs verhuisd of is er iets veranderd in de omgeving v.d. kat? Iets op een andere plek gezet, iets nieuws gekocht? Hij/zij heeft moeite om zich aan te passen of te wennen. Verhuizing overigens niet opgemaakt uit de dozen die ik zie;) Maar omdat de kat aanvoelt/kijkt alsof hij/zij net een (lange) 'reis' heeft gemaakt zoals ik eerder al zei, ik zie veranderingen. Herken je dit?

Hond; Ja dat spreekt heel erg tot elkaar dan. De hond is vermoedelijk angstig door wat hij/zij meegemaakt heeft met de hond van je moeder. Door van zich af te bijten en te krengen, denken ze zich vaak te kunnen beschermen. Ik ben uiteraard geen gedragstherapeut maar zie wel een bepaalde verdediging in combinatie met erge angst.

Probeer de hond goed gerust te stellen en in aanraking te laten komen ( onder begeleiding) met andere honden/dieren. Zodat hij/zij kan leren dat niet ieder ander dier zal uithalen, zodat hij/zij niet altijd hoeft te verdedigen daar kunnen ze onwijs moe van worden!

2. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Zit gewoon weer te janken om ons katje, was mijn lievelingskat.
    Mis haar nu nog iedere dag.
    De oudste was toen net 10 weken.
    Zelf dachten we aan een hartstilstand, maar goed zeker weten doe je het nooit.
    Ben wel erg blij dat je zegt dat ze er niets van heeft gevoeld.

3. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    als ik iemand of iets vergeet sorry meiden over sommige dingen lees ik heen maar gewoon even zeggen tegen me :p

4. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant

Inderdaad, bedankt voor de aanvulling flowertje. Was zelf even tig pagina's terug hihi. Best een chaos hier!

5. butterfly1984

Nee ze praat er nooit over.

6. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant

Heel apart verhaal inderdaad Butterfly. Kan niet echt aanvoelen hoe & wat bij de kat. Maar kan goed komen omdat er vooraf waarschijnlijk nergens aanleiding toe was en de kat op en top gezond was. Herken je dit?

Kan je wel meegeven dat ze ( het is een meissie begrijp ik uit je bericht?) over jullie waakt. Ze zit als het ware op je schouder;)

7. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag

hmm heb je een foto van je dochter waar ik haar ogen kan zien????

8. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    oke ja dan is hij zeker behulpzaam!!
    hij doet echt alles voor ons, en vind ook alles leuk om te doen zolang hij maar met ons bezig is.

bedankt meiden!!

9. butterfly1984

Ja die heb ik

10. butterfly1984

Dank je wel!

Of ze op en top gezond was..........op het oog wel.
    Maar ze maakte altijd een apart geluid als ze sliep, net of ze wat benauwig was.
    Nu las ik op internet dat dat een aanwijzing kan zijn op hartafwijking, die zeldzaam is.
    Ook had ze een hoog eiwit gehalte in haar urine zitten, waar dat vandaan kwam zijn we ook nooit achter gekomen.
    Is wel van alles onderzocht, maar niets uitgekomen

11. butterfly1984

foto van ons saampjes:D

12. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    thnx meis, ja idd die voorkeurshouding, ik krijg hem nog niet eens op de andere kant gedraaid als ie eenmaal slaapt! zou het zo graag willen, maar het lukt gewoon niet, zo sterk is ie..

13. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Op de foto die ik ingestuurd heb zaten wij midden in een verhuizing, echter is deze foto al 2 jaar oud ofzo. Maar we hebben een paar maanden na de verhuizing de hond aangeschaft. En anderhalve maand geleden de 2e hond. Ik zal gelijk een recentere foto meesturen.

Ik denk dat ik dan moet gaan oefenen met de nieuwere honden van mijn moeder. En dan later, als dat helemaal goed gaat, met andere honden in de buurt proberen.

14. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Krijg inderdaad het gevoel bij haar dat er iets genetisch al niet goed was. Jullie moeten je niet schuldig voelen, dat zeer zeker niet.
    Ik vermoed dat er in de genen ( een evt. hartafwijking zou kunnen maar ik ben geen dokter uiteraard!!) iets al aanwezig was. Hoe moet ik dit netjes zeggen euhm.. Ja bij mensen zwangerschappen hoor je vaak dat genetisch afwijkende embryo's afgebroken worden door het lichaam in een vroeg stadium. Ik weet niet hoe dit bij katten zit, maar ik heb het vermoeden dat zij te vergelijken was met zo'n geval van een miskraam bij vrouwen. Alleen om een bepaalde reden heeft dit katje het wel gered en heeft ze 3 jaar jullie leven verrijkt. Daarnaast is ze om een bepaalde reden nu ook jullie (bescherm)engeltje.

Dikke digitale knuffel van hier, denk dat je die goed kunt gebruiken meid!

Liefs

15. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag

zo hee wat een gevoelig meisje en lief

ze ziet echt meer en denk dat ze steeds meer gaat zien merk jij dingen in huis???

16. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant

Hond; Goed idee inderdaad. Vaak hoor je dat veel honden deze angst ontwikkelen. Dat is echt niet prettig voor het beestje zelf ook. Veel contact met andere honden/dieren wil vaak helpen. Heel veel succes ermee! Kijk wel uit met honden die je op het eerste gezicht al niet vertrouwt, dit zou het vertrouwen in andere honden vanuit jullie hondje nog verder kunnen beschadigen

Kat; Toch zie ik een bepaalde verandering ik de ogen van hem/haar. Het zou wellicht de aanschaf van de hond kunnen zijn die hem/haar iets heeft doen veranderen. Is hij/zij erg op zichzelf?
    Is ze misschien ook wat mensenschuw? of eenkenning? Of evt. bang voor de camera haha, dat verklaart ook een hoop!

Nou dames ik ben effe snel naar de wc hihi. Ik reageer zo weer verder;)

17. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    troetel ben je al op msn hahahahhaha heb je toegevoegd:p

18. butterfly1984

Heel erg bedankt, heel erg lief van je.Je bent een schat.
    Dacht zelf ook idd dat er iets niet goed was.
    Nogmaals heel erg bedankt.

19. butterfly1984

Ik merk hier niets in huis.
    Wil nog wel vertellen dat we bezig waren om zwanger te worden en dat wou niet echt lukken.
    Heb meerder miskramen gehad en nadat mijn oma is overleden in 2007, was ik daarna direct zwanger. (mijn oma was me erg dierbaar, was erg vaak bij haar, al vanaf baby af aan).
    Wij dachten dus ook dat het een meisje zou worden en als dat zo was, zou ze vernoemd worden naar mijn oma.
    Dit is dus ook gebeurd.
    Weet niet of het iets met mijn oma te maken kan hebben.
    Misschien dat zij over haar waakt.
    Klinkt misschien heel erg dom, maar in de zwangerschap heb ik veel tegen haar "gepraat"

20. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    en het kan door de hart een bloeding hebben gekregen dus alles sluit zich aan bij elkaar

dikke dikke knuffff meissie

Deel Deze Pagina