Foto maken bij tandarts tijdens zwangerschap. Wat doe jij?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Langmuts, 11 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wel of geen foto laten maken bij de tandarts

1. Tijdens zwangerschap : nee, alleen bij noodzaak

24 stem(men)
    52,2%
  2. Tijdens zwangerschap : nee, sowieso niet

17 stem(men)
    37,0%
  3. Tijdens zwangerschap : ja hoor, niets aan de hand

1 stem(men)
    2,2%
  4. Tijdens wachtbankje : nee, alleen bij noodzaak

12 stem(men)
    26,1%
  5. Tijdens wachtbankje : nee sowieso niet

3 stem(men)
    6,5%
  6. Tijdens wachtbankje : ja hoor, niets aan de hand

14 stem(men)
    30,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Het nut is dus dat je dat voor bent ;). Maar ik snap de keus om het niet te doen ook wel. Hier doe ik het iedere 3/4 jaar ongeveer.

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.521
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Niet bij zwangerschap.
    En bij wachtbankje bij voorkeur ook niet, maar als de nood hoog is dan maar...

Langmuts vindt dit leuk.
  3. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Oh, nu snap ik je, ik dacht dat jouw tandarts niet aan controlefoto's deed, maar dit is gewoon jouw eigen verantwoordelijkheid. En ik begrijp het wel als je toch nooit wat hebt, de tandarts waar ik bij werkte liet het ook wel afhangen van het gebit van de patient en dan in overleg. Dus bijvoorbeeld 1 keer in de 5 jaar als iemand nooit wat heeft en dat risico wil nemen. Als ik jou was zou ik wel af en toe een foto laten maken, niet elke twee jaar dan, maar bijvoorbeeld elke 5 jaar, want mocht je wel een keer wat hebben, wil je liever niet wachten tot het pijn gaat doen.

4. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    De laatste foto is van 3 jaar geleden. Toen opeens een tand door het gehemelte kwam groeien. En daarvoor heeft er dacht ik 6 jaar tussen gezeten. Maar het wordt wel elke keer netjes gevraagd.

MaLuc vindt dit leuk.
  5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb gekozen voor: tijdens zwangerschap alleen bij noodzaak.

Langmuts vindt dit leuk.
  6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik liet het tijdens het wachtbankje wel doen (helemaal niet bij stilgestaan toen) en bleek een week later dus wel zwanger te zijn, maar mijn zoon heeft er niks aan overgehouden hoor ;)
    Ik zou er tijdens de zwangerschap niet bewust voor kiezen. Alleen als er echt absolute noodzaak is.

Langmuts vindt dit leuk.
  7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.828
    9.336
    113
    Gelderland
    Net na mijn ei had zoon een gebroken arm en moest hij een foto laten maken. Hier ben ik gewoon bij geweest. Bewust tijdens zwangerschap zou ik alleen bij hoge nood doen. Voor/tijdens en na ei lijkt het me nog geen probleem. Het was wel een van de eerste dingen waar ik aan dacht toen hij een foto moest laten maken ;)

Langmuts vindt dit leuk.
  8. marlidd

marlidd Niet meer actief

Bij mij zeiden ze dat het gewoon kon. Maar kreeg wel een loodschort om.

Langmuts vindt dit leuk.
  9. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik heb een foto gehad toen ik net 4 weken zwanger was. Test was heel licht dus dacht negatief. Nu een kerngezonde dochter. De straling is echt minimaal. Zeker als je dat vergelijkt met wat je voor straling krijgt als je gaat vliegen. Ik heb dus voor ‘ja, geen probleem’ gestemd. Als enige :roflmao:.

Langmuts vindt dit leuk.
  10. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    Ik loop nu met gaatjes, maar mijn tandarts wil niet verdoven tijdens zwangerschap. Met foto's zelfde verhaal. Maar met noodzaak, bijvoorbeeld extreme pijn die anders niet te verhelpen is, zou ik wel voor foto's gaan.

Langmuts vindt dit leuk.
  11. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik was dus een keer onverwachts zwanger en had een foto laten maken en week later ongeveer mk.. ik heb achteraf gelinkt aan de tandarts foto? Ik heb geen idee maar zou zelf nooit foto maken als er een kans is dat je zwanger bent.

Deel Deze Pagina