Het nut is dus dat je dat voor bent . Maar ik snap de keus om het niet te doen ook wel. Hier doe ik het iedere 3/4 jaar ongeveer.
Niet bij zwangerschap. En bij wachtbankje bij voorkeur ook niet, maar als de nood hoog is dan maar...
Oh, nu snap ik je, ik dacht dat jouw tandarts niet aan controlefoto's deed, maar dit is gewoon jouw eigen verantwoordelijkheid. En ik begrijp het wel als je toch nooit wat hebt, de tandarts waar ik bij werkte liet het ook wel afhangen van het gebit van de patient en dan in overleg. Dus bijvoorbeeld 1 keer in de 5 jaar als iemand nooit wat heeft en dat risico wil nemen. Als ik jou was zou ik wel af en toe een foto laten maken, niet elke twee jaar dan, maar bijvoorbeeld elke 5 jaar, want mocht je wel een keer wat hebben, wil je liever niet wachten tot het pijn gaat doen.
De laatste foto is van 3 jaar geleden. Toen opeens een tand door het gehemelte kwam groeien. En daarvoor heeft er dacht ik 6 jaar tussen gezeten. Maar het wordt wel elke keer netjes gevraagd.
Ik liet het tijdens het wachtbankje wel doen (helemaal niet bij stilgestaan toen) en bleek een week later dus wel zwanger te zijn, maar mijn zoon heeft er niks aan overgehouden hoor Ik zou er tijdens de zwangerschap niet bewust voor kiezen. Alleen als er echt absolute noodzaak is.
Net na mijn ei had zoon een gebroken arm en moest hij een foto laten maken. Hier ben ik gewoon bij geweest. Bewust tijdens zwangerschap zou ik alleen bij hoge nood doen. Voor/tijdens en na ei lijkt het me nog geen probleem. Het was wel een van de eerste dingen waar ik aan dacht toen hij een foto moest laten maken
Ik heb een foto gehad toen ik net 4 weken zwanger was. Test was heel licht dus dacht negatief. Nu een kerngezonde dochter. De straling is echt minimaal. Zeker als je dat vergelijkt met wat je voor straling krijgt als je gaat vliegen. Ik heb dus voor ‘ja, geen probleem’ gestemd. Als enige .
Ik loop nu met gaatjes, maar mijn tandarts wil niet verdoven tijdens zwangerschap. Met foto's zelfde verhaal. Maar met noodzaak, bijvoorbeeld extreme pijn die anders niet te verhelpen is, zou ik wel voor foto's gaan.
Ik was dus een keer onverwachts zwanger en had een foto laten maken en week later ongeveer mk.. ik heb achteraf gelinkt aan de tandarts foto? Ik heb geen idee maar zou zelf nooit foto maken als er een kans is dat je zwanger bent.