Aaargh!! Mensen die je kind bang maken, grrrr! Even mijn frustratie kwijt ;-)

Discussie in 'De lounge' gestart door februari2012, 15 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Sorry dames, ik moet even mijn gal spuien.... Herkennen jullie deze situatie, of woon ik nou in zo'n raar dorp??

Het is me al meerdere keren overkomen dat mensen (meestal ouderen) mijn kind (21 maanden) bang maken. Ze willen dan zogenaamd grappig doen. Sluipend naar mijn zoontje toe komen, rare geluiden maken, met de handen uitgestoken naar mijn zoontje op hem af lopen (zeg maar alsof je een spin nadoet), hard "boe" naar hem roepen. En dat allemaal om mijn zoontje aan het lachen te krijgen :$!!

Altijd dezelfde reactie bij mijn zoon: hij schrikt, raakt in paniek en brult er op los:(. Soms zijn het mensen die ik van gezicht ken, maar vaak ook onbekenden. Pas geleden sprak het personeel van de supermarkt er nog schande van, dat een mij onbekende man mijn zoon zo overstuur had gemaakt!

Ik zeg er altijd wat van, als mensen zo doen. Maar de mensheid is hardleers, nadat ik ze verteld heb dat ze dit niet meer moeten doen omdat mijn zoon er van schrikt, doen ze het gewoon nog een keer!! Dat is toch niet normaal meer!! Van sommigen weet ik dat ze zelf kinderen hebben, dan doe je toch zoiets niet!

Grr, stomme mensen! Is dat nou alleen in ons dorp, of maken jullie ook weleens zoiets mee?

Zo, dat is eruit, nu lekker naar buiten! En wee degene die mijn kind wil laten schrikken ;)

2. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Nee nog nooit meegemaakt.

3. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Nooit mee gemaakt, maar als ik het zo hoor is je kind wel een piepert zeg. Als je kind daar zo erg van in paniek raakt. Dat is ook niet normaal hoor. Ik doe M. Vaak laten schrikken of stoeien op bed of doe alsof ik net een monster ben die hem gaat pakken. Eerste paar keer vond hij het ook wel heel spannend nu ligt hij helemaal dubbel. Een kind moet ook tegen spannende dingen kunnen anders is hij straks overal bang voor. Heb je altijd zo'n piepert die overal om brult

4. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook nooit meegemaakt, wel kinderen die iets ouder zijn maar geen volwassenen die mijn kinderen bewust bang maken.

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Nooit mee gemaakt en naar goed ook de eerste die dat doet schop ik eigenhandig naar mars

6. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Iedereen heeft toch een ander karakter ? Kan je kind daar wat aan doen dan ? Mijn zoontje vind het ook leuk als wij monstertje spelen maar als we buiten lopen en iemand laat hem echt schrikken (dus heel langzaam en ineens met wilde beweging hard boe in zijn gezicht ) dan zou hij ook gaan brullen . Vind ik vrij normaal zelfs ik zou me dood schrikken als een vreemde dat doet .

7. Minerva

Minerva Niet meer actief

Euh.... Nee, ik herken het niet.

8. MamavanMJ

Ja tuurlijk maar lijkt me niet dat een vreemde uit het niets kei hard boe roept. Denk dat ts overdrijft omdat her kind gelijk overstuur raakt. Kan me niet voorstellen dat meerdere mensen opzettelijk een kind zich dood laat schrikken. Alleen als dat kind om elke voeg of bah gaat janken ja dan kan ik me voorstellen dat ts denkt alsof iemand haar kind uit het niets dat kind dood bang maakt

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Sorry maar dit slaat echt als een l.l op een drumstel. Onverwacht dingen zijn heel anders als jij ergens loopt en er word een kanon af geschoten schrik jij ook. Simpel toch?

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ehh oké? Het ene kind is de ander niet. Ik vind het ook erg vreemd om een onbekend kind te laten schrikken. Dat je het zelf doet is wat anders, en dan weet je ook wel wat je doen kan.

11. MamavanMJ

Ts zegt duidelijk dat er iemand op het kind afloopt met de armen uitgestoken naar zoontje. Zoon ziet dus persoon aankomen en begint te brullen.

Maar dit komt niet alleen door dit topic. Als je alle topics van ts leest dan zie je dat ze veel vragen heeft wat betreft de opvoeding of ze dingen wel of niet goed doet etc. Volgens mij is ts heel onzeker en dat heeft ook effect op een kind.

Misschien dat ts deze vraag en andere vragen bij het consultatiebureau kan neer leggen. Ik denk dat de angst meer bij ts zit als het kind

12. Metire

Metire Niet meer actief

mijn zoontje vind het ook eng als een vreemde aan hem wil zitten hoor, en hij is verder absoluut niet verlegen of onzeker (en ik al helemaal niet) ;)

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

#13 sydneys, 15 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 dec 2013
    Nog nooit meegemaakt. Gelukkig.

Mijn vriend moet altijd de zombies nadoen van the walking dead. Dylan begint dan te schaterlachen en ik kijk altijd de andere richting uit haha
    Maar ik denk niet dat vreemde mensen dat moeten doen. Kinderen zijn zoiezo vaak al een beetje angstig van vreemden en als die ook nog eens idioot gaan doen is het helemaal eng.

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dit denk ik dus ook. Hallo zeggen en lief lachen boven de wandelwagen prima, maar de kiekeboe of boe mogen ze houden. Dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt en dat hoeft ook niemand te doen. Dan word ik echt boos. Dat kleintje maakt net kennis met de wereld; dan hoeft niet elke dorpsgek in een straal van tien kilometer zich in zijn/haar buurt op te houden met 'kiekeboe'; kom nou. Kiekeboe op hun ogen ;)

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    En haar kind 'een piepert' noemen en zeggen dat dat echt niet normaal is, is dan ook echt opbouwend he :$

16. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Hier ook geen ervaring mee, gelukkig maar
    Eigenlijk wordt er alleen maar op een vriendelijke manier naar de kinderen gekeken of gesproken.
    En laten schrikken al helemaal niet.
    Vervelend als er niet naar je geluisterd wordt als je aan geeft dat hij er niet tegen kan

17. Annette123

Annette123 Niet meer actief

@ mamavanmj: 1) Kan toch gebeuren dat een kindje daardoor moet huilen. Mijn kindje zou ook zeker schrikken en ik ook denk ik haha.
    2) Iedereen start toch een topic als je iets wilt weten/delen of ergens onzeker over bent. Dat geeft toch niet.

@ TS: vervelend als wildvreemden zich zo gedragen. Heb het zelf nog niet mee gemaakt, maar zou het ook irritant vinden.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Wat een respectloze post zeg!! Je mag andere kinderen wel eens in hun waarde laten...het ene kind schrikt harder dan het andere en dasr doe je als ouder heel weinig aan.

Ts, wat vervelend zeg, heb het van vreemden nog nooit meegemaakt.

19. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Nee, ik ook niet gelukkig..

20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb bij haar berichtengeschiedenis gekeken, maar vind het reuze meevallen..lees iets over verlatingsangst, wegrennen en zelf spelen. Lijken mij doodnormale onderwerpen bij een opgroeiende dreumes en logisch dat je zulke dingen vraagt als dit je eerste kindje is.

Deel Deze Pagina