Hoi meiden, tis weer raak hoor, ik heb de griep en flink ook... Ik ben deze week begonnen met een nieuw baantje dus ziekmelden zit er even niet in, vandaag met koorts gewerkt (eerste dag) en nu dus redelijk doodop. Die ossilococsinum of zoiets werkt niet bij mij.. Iemand anders tips?
Wat bij mij helpt, tenminste het verlicht het vervelende gevoel en de koorts wat, is bruistabletten Finimal C. Smaakt nog lekker ook, en helpt heel goed bij mij.
Een truukje dat bij mij hielp bij hoge koorts: azijnsokken . En het is zoals het klinkt: een dik paar sokken in azijn onderdompelen, aandoen en een droog paar er nog eens overheen. Koorts kelderde meteen bij mij. En de geur... moet je er maar voor lief bijnemen...
Serieus Kwek??? @moi89, ik heb inderdaad ook bruistabletten, maar nog geen verbetering na 4 dagen drinken..
kwek, haha nooit van gehoord. als je ook verkouden bent, dan helpt bij mij dampo heel goed, die dikke zalf oplossen in heet water en dan er boven hangen met een handdoek over je hoofd. Als dat wat verlicht, dan voel je je verder ook snel wat beter denk.
Ja hoor, ben nog even op de site van omaweetraad.com geweest en daar wordt het ook vermeld. Oma weet raad En blijkbaar is er dus een alternatief voor de azijn, nl citroensap - voor de liefhebbers
Paar paracetamollen en vroeg je bed in? En misschien van dokter vogel die pilletjes voor de weerstand. Verders heb ik eigenlijk geen tips.
kippensoep!! ik zweer erbij , bij mij werkt het, voel me er altijd een heel stuk beter door. of het nu zelf vers gemaakte soep is, uit een pakje, uit een blik of zelfs van de chinees, maakt niet uit, ik voel me er gelijk een stuk beter door. het is niet zo dat ik gelijk beter ben maar voel me wel beter!! veel beterschap!! xx
Een heet bad,glas citrosan (poeder met vit.C en paracetamol) met kokend water...en dan diep onder de wol..veeel slaap!Doet hier wonderen.. Beterschap!
hier pilletjes van a vogel voor weerstand en pilletjes van a vogel tegen voorkominmg en genezing van bijholte ofzoiets... ik neem er van elk 3 in dus totaal 6 en dan 2 ibu en naar bed na 1 dag ben ik weer de oude maar ja denk dat het bij ieder verschillend is ivm de weerstand.. beterschap!!!