Foto op CV?

Discussie in 'De lounge' gestart door Josie88, 14 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik zet wel een foto op m'n cv.
    Altijd na een week nabellen of na sluiting vd procedure als het langer is. Zeker als er zoveel sollicitaties binnen komen wachten bedrijven vaak tot er gebeld wordt en bellers worden dan in behandeling genomen ;)

2. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je als fotomodel solliciteert lijkt het me relevant, anders zou ik het niet doen.

Maar waarom probeer je het niet gewoon eens uit? Kan toch geen kwaad lijkt me, mits je natuurlijk een professionele foto hebt.

3. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    Wat ik wel eens deed was mijn brief starten met een 'slogan' / 'uitspraak' hoe noem je zoiets?! En dan ook echt dik gedrukt of in kleur.

Geachte heer/ mevrouw Groenen,

"Kijken naar mogelijkheden én daar mee aan de slag gaan! Dát is mijn passie!"

Naar aanleiding van de vacature voor jongerencoach. .... was ik direct enthousiast! Etc etc.

Ik merkte dat wanneer je brief er uit springt / spat met véél enthousiasme, ik meteen werd uitgenodigd! (Ook sph).

Succes.

4. Logan

Logan Niet meer actief

Wat ik mij afvraag, er zijn er hier veel die een foto afraden. Als ik via Internet een sollicitatie formulier in wil vullen vragen ze vaak om een foto. Ligt dat dan aan de sector?

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Ik heb een tijd werving en selectie voor een groot bedrijf gedaan, waarbij ik de eerste selectie maakte.
    Een foto erbij vond ik een pluspunt míts het een goede foto was en je uiterlijk bij de functie paste. Voor sommige functies is een leuke kop en/of een verzorgd uiterlijk wel belangrijk.

6. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik heb meerdere brieven voor anderen geschreven en altijd zijn ze uitgenodigd voor een gesprek. Waar het hem volgens mij in zit is: de opening van je brief.

'Naar aanleiding van de advertentie / het telefoongesprek'...dat kan niet meer. Het moet iets heel origineels zijn. Pas dan val je op...

Enne...uiteraard foutloos.

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.683
    1.444
    113
    Als ik echt een functie graag wilde stuurde ik ook vaak een pasfoto mee en eigenlijk altijd met als resultaat een uitnodiging voor gesprek en een baan :D. Ik vond het zelf ook vaak wel fijn als ik zelf sollicitaties moest voeren je hebt gewoon gelijk een beter beeld bij iemand en dat kan gunstig uitvallen.
    Heb echt wel eens iemand op gesprek gehad die zo anders was dan ik aan de hand van de brief had verwacht dat diegene eigenlijk geen eerlijke kans meer had gewoon doordat het verkeerd voelde, omdat je aan de tekst een heel ander type verwachte. Dus ja ik zou zeker een goede foto mee sturen, en dan niet een selfie alla zie mijn tieten uit mijn shirtje rollen maar gewoon een nette pasfotoachtige foto.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik vind ook dat het niet om uiterlijk gaat... Maar toch staat mn foto er altijd op.
    Als je concurrentie hebt van 300 cv's.... Gaan ze die namelijk niet allemaal tot in detail lezen.
    Dus moet je zorgen dat je er al uitspringt VOOR ze lezen dat je heel goed bent. Je moet de aandacht trekken om te zorgen dat ze je cv gaan lezen.

In mijn geval valt een foto dubbel op omdat ik in een mannenwereld werk... Dus mijn foto is per definitie een aandachtstrekker.
    Weet niet precies hoe dat in de zorg zit maar je cv mag dus best wel een beetje eruit springen.
    Ik heb ook een tijd een klein donkergroen balkje op mn cv gehad.. Had ook een positieve invloed.

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier ook jaren recruiter ervaring maar een word document kan zeker nog wel hoor.

Er zijn nog veel "oudere bazen" die alle cv's willen uitprinten en dan maakt het dus geen r**t uit of het een word/pfd of wat dan ook is. Een hele PowerPoint of wordpress is dan juist enorm irritant.

Ga gee tierelantijnen van bloemetjes of andere printjes gebruiken en zeker geen felle kleuren in een cv.

Mits het natuurlijk geen creatief beroep is. dan kan het juist een pluspunt zijn!

10. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Ik weet dat tegenwoordig wordt aangeraden (door UWV, opleidingen etc.) om wel een foto toe te voegen aan een cv, maar ik doe het niet.

Ik heb, net als Astre, ook een tijdje sollicitaties aangenomen, en om enkele foto's hebben we erg gelachen. Er zaten zelfs een paar selfies bij!
    Verder ben ik ook van mening dat iemand niet moet worden beoordeeld op zijn of haar uiterlijk, maar op zijn of haar prestaties.

Ik ben nu ook aan het solliciteren, en er wordt vaak om een foto gevraagd. In de motivatie zet ik er altijd bij waarom ik geen foto mee stuur, en dat als ze nieuwsgierig zijn, ze me maar uit moeten nodigen voor een gesprek ;)
    Ik heb een aantal gesprekken gepland staan, maar ik weet niet of dat er mét foto meer waren geweest...

11. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik heb lang bij een werving en selectie bureau gewerkt. Wij gebruikten geen foto's omdat wij van mening waren dat het om kwaliteiten ging. Maar we hebben wel eens de proef op de som genomen. Daarmee bedoel ik: gelijkwaardige CV's voorleggen aan werkgevers en dan de ene keer met foto van representatief persoon en andere keer zonder foto. Wat bleek? Met foto werd de brief er wel uitgepikt (meerdere malen) zonder niet. Blijkbaar is het toch een soort van tweede selectiemiddel erbij...Ik zeg niet dat het DE manier van selecteren is maar het speelt blijkbaar toch mee....

12. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik ben het er zeker mee eens dat ze niemand moeten beoordelen op hun uiterlijk! Helemaal mee eens.

Zelf heb ik wel een foto op mijn CV. Omdat dit inderdaad werd aangeraden! :)

Deel Deze Pagina