Hallo iedereen, Ik heb een vraagje, sinds 3 maanden heb ik de samsung galaxy s3. Ik heb internet van 1000 mb per maand. De eerste maand zat ik er behoorlijk veel overheen. Dus heb ik besloten om de maanden erop mijn internet niet meer te gebruiken. Alleen voor whatsapp, ik wa af en toe met een vriendin dit is hooguit 1 keer per week voor 3 minuutjes want we wonen niet ver van elkaar af. Ik gebruik geen hotmail erop en geen facebook, ik download geen apps helemaal niks en in die maanden is na 2 dagen dat het abbo opnieuw begon mijn internet bijna op, dan krijg ik een smsje waar in staat u heeft nog minder dan 250 mb te besteden deze maand. Weet iemand misschien hoe ik internet op mijn telefoon kan uitzetten? Want zoals ik al zei gebruik ik het echt niet en ben niet van plan voor iets te betalen wat ik niet gebruik. Ik kan pas volgende week naar de vodafone gaan omdat ik nu in belgie zit. De telefoon geeft ook steeds 3g aan terwijl ik echt niks gebruikt, ik sms er niet mee pak alleen op als iemand me belt want gebruik nu een oude prepaid telefoon.
Uitknop even ingedrukt houden en dan dataverbinding uitzetten. Je kunt dan nog wel op wifi. Maar ehm, heb jij je 3g nog aanstaan in belgie dan? Dat lijkt me sowieso niet wijs En 3g staat sowieso 'aan' ook al internet je niet. Hij is wel constant aan het 'zoeken'. Heb je apps erop staan? Of haal je je mail erop binnen?
wazig hier ook een s3 met vodafone, denk dat je wifi hem gewoon flipt en toch op de g3 blijft verstandig is ook om je apps te killen als je hem weglegd zodat die niet zomaar data gaat gebruiken want als je telefoon in slaapmodus is connect die automatisch aan je 3g/hspa.
Ik vind het een beetje vaag dat je internet zo snel op is. Dan is er ergens een app die behoorlijk wat binnenhaalt aan data. Heb je geen muziekstreaming dienst er op zitten oid? Spotify oid? Of synchoniseer je dropbox op 3g ipv wifi? Ik whatsapp, internet, haal mijn gmail binnen en ik zit nu pas op 150 mb gebruikt voor deze maand. Internet en whatsapp kost namelijk helemaal niet veel data. Je zou onder instellingen eens bij gegevensgebruik kunnen kijken wat er nou zoveel internet gebruikt. Als je daar ook niet kunt zien wat er zo veel gebruikt, zou ik even bij je provider langs gaan om te overleggen. Misschien dat zij een idee hebben. Je 3g uitzetten kun je doen door het infoscherm naar beneden te trekken en dan bovenaan Mobiele gegevens uit te zetten (het gaat dan van groen naar grijs). Dat zit in het rijtje 'knoppen' met wifi gps melodie etc, die balk moet je dan een beetje naar links schuiven.
Bij de menu knop linksonder en dan instellingen kiezen. Daarna Gegevensgebruik klikken. Daar kan je eventueel een limiet instellen voor je internet. Zodra hij die limiet heeft bereikt schakelt 3g automatisch uit. Zet die limiet wel iets lager als 1000mb aangezien een provider afrond per sessie.
Mijn vriend had dit ook (zelfde telefoon) dit komt misschien omdat je automatische updates aan hebt staan! Je apps krijgen dan (vaaaak) een update wat weer veel verbruikt! Zet dus sowieso al je automatische updates uit! Dan krijg je af en toe een melding dat je zelf handmatig kunt updaten (je kunt dan beslissen dit onder wifi te doen) hopelijk scheelt het net zoals bij mn vriend. en idd je dataverbruik zet je uit door je aan/uit knop even ingedrukt te houden en dan uitzetten. suc6
heb je thuis geen wifi? heb hem nou 1 maand. nog niks van mijn bundel af en heb altijd mail, whats app etc aan staan...
Ik heb thuis wel wifi, maar ik ben dus echt hondsdom als het op zo een telefoon aankomt, was een kadootje van hem vriend, ik haal mijn mail en alles binnen op mijn laptop, ik vind het ook echt raar, ik dacht eerst dat het normaal was, en toen mijn vriend thuis kwam zei die, dat klopt niet hij zuigt ergens het internet leeg want bij mijn collega's gaat dat lang niet zo snel als bij jou.. Ik heb echt nergens verstand van, ik ga even proberen om jullie advies op te volgen want de moed was me al in de schoenen gezakt, een abbo van 2 jaar en dan steeds eroverheen en niks doen.