strijd met je kleuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door evamerel1, 30 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Mijn dochter van 5 is sinds 3 dagen constant aan het schreeuwen, zeuren, stampvoeten etc. Soms heeft ze weleens van die buien en dan is het zo over maar nu is het al 3 dagen achter elkaar.

En volgens haar ben ik de stomste moeder van de wereld etc etc etc. En geloof mij, ik heb best een dikke huid maar de grens was vanmorgen bij mij bereikt toen ze met een pop mij sloeg. De stoom kwam nog net niet uit mijn oren maar oh oh oh wat kunnen ze je het bloed onder je nagels vandaag halen :x.

Vragen wat er is, heeft geen zin. Madam doet net alsof ze je niet hoort. Eigenlijk ben ik het nu 3 dagen strijd zo zat, dat ik overweeg om haar morgenmiddag te laten overblijven.

Vinden jullie dat raar als ik dat doe of zou het voor mijn gemoedsrust en die van mijn jongste dochtertje wel even een goed idee zijn om even rust in de tent te houden? Ergens voel ik mij namelijk wel schuldig als ik dat doe maar ik heb het even gehad met dat geschreeuw en gekrijs e.d.

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Meid, ik vind het echt niet raar als je dat doet hoor....
    W.s vind je dochter t geweldig om eens over te blijven....en jij hebt ff rust.
    Onze dochter van 3,5 is ook enorm aan t stieren op t moment, alleen maar snauwen/katten/commanderen.
    En die gaat morgen zoals gewoonlijk naar t KDV en ik kijk er echt wel naar uit, zij kan haar energie kwijt en ik heel even bijkomen

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Helemaal niet raar Ik zou hetzelfde doen.

Als mijn broertje zo'n boze bui kreeg zette mijn moeder hem op de gang om uit te razen. Ze zorgde ervoor dat hij dan niet naar binnen kon.

Misschien kun je dat doen?

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Geschreeuw, gestampt en zeker een grote mond en slaan wordt hier absolùùt niet getollereerd. Wij zijn zeer consequent met de hoek en dat werkt echt...Grote mond en slaan is direct in de hoek, zonder waarsschuwing. Vervelend gedrag is eerst een waarsschuwing en daarna meteen in de hoek. Per levensjaar een minuut, dus bij 5 jaar, 5 minuten. En als je het goed doorzet, dus ècht consequent (ook als je moe bent), dan krijg je een heel ander kind. Milan heeft een periode gehad dat hij er binnen een kwartier wel 4x mocht staan. Heel hardleers, maar mama had de langste adem en de lucht was uiteindelijk geklaard en ventje werd hier heel rustig van, je geeft namelijk duidelijk een grens en daar zijn ze gewoon naar op zoek.

Op je vraag of het raar is dat je je dochter een middag over wil laten blijven? Nee, ik vind dat niet raar. Elke ouder heeft weleens even een adempauze nodig, daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen. Lekker doen en geniet van je extra uurtje vrij, dat kan tonnen energie geven:)

Deel Deze Pagina