HELP hoe kan je een baby "laten slapen"

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vanja, 15 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanja

Vanja Lid

17 sep 2005
    54
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Katwijk zh
    Nina is dus al sinds gisteravond vanaf de laatste fles wakker, incl de nacht, die heeft ze ook wakker doorgebracht. Vandaag heeft ze ook bijna nog niet geslapen. Dit lijkt mij niet gezond voor een baby van 3 maanden. Hebben jullie tips hoe ik haar kan laten slapen, want ze weigert gewoon dit te doen. Soms maakt ze wel een moeie indruk, dan slaapt ze even in, maar na een kwartiertje is ze weer wakker en niet meer in slaap te krijgen. Ben bang dat dit haar gaat opbreken en dat ze er ziek van kan worden ofzo. Of is dit ook onderdeel van de 3 maanden sprong? Of kan dit ook veroorzaakt worden door de 2 prikken van gistermiddag bij het cb?

2. malou

malou Actief lid

9 nov 2005
    241
    0
    0
    moeder!
    eindhoven
    Van de prikken kunnen ze wel ontregelt zijn maar dit lijkt me niet helemaal gezond..
    Mijn kindje had dit ook.. En ik heb toen besloten om hem intebakeren. Ja er zijn heir heel veel meningen over maar mijn kindje heeft er heeeel veel baat bij gehad. Misschien iets voor jullie?

3. Vanja

Vanja Lid

17 sep 2005
    54
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Katwijk zh
    Dank je voor je antwoord. Ik heb haar zojuist heeeeeeeeeeeeeel strak in haar ledikantje onder haar lakens ingepakt, en dit lijkt te werken. Ze is iig al een stuk rustiger en lijkt te slapen nu. Ik ga morgen naar het cb bellen en vragen of iemand mij kan komen helpen met het inbakeren.

4. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    inbakeren kan idd heel goed helpen. als ze gene honger heeft of dorst en ze heeft geen vieze luier zou ze in principe een tijdje achter elkaar moeten slapen.
    sliep ze eerst wel goed?

5. Vanja

Vanja Lid

17 sep 2005
    54
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Katwijk zh
    ja, ze sliep eerst wel goed. Duurde een kwartier tot een half uur dat ze in slaap viel, maar als ze eenmaal sliep, sliep ze uren achter elkaar. Maar ja, nu slaapt ze nog niet, en ik heb haar om 7 uur in bed gelegd.

6. malou

malou Actief lid

9 nov 2005
    241
    0
    0
    moeder!
    eindhoven
    Inbakeren geeft ze gewoon nog dat baarmoeder gevoel. Je moet je maar eens in denken dat je altijd beschermt hebt gelegen en nu in ene groot bedje.
    Goed idee om het cb te bellen. Succes!

7. loesjes

loesjes Actief lid

29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Heeft ze verder geen verhoging ofzo.....erg vervelend. En waar ligt het aan???????Je kunt het ze nog niet vragen, ik hoop voor jullie dat ze snel weer opknapt en dat ze haar oude ritme weer opppakt. Huilt ze ook vel dan...of is ze geoon wakker. Misschien is het idd de periode (sprong) Succes ermee

8. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Hier hebben we dat slaap probleem ook gehad.........nachten zaten we om en om op totdat we haar gingen inbakeren. Het was toen gelijk over.

9. Elena64

Elena64 Bekend lid

22 mei 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    inbakeren is een goede methode waar ze rustig van worden...wat ook nog wel eens wil helpen is i.p.v. 's ochtends het badje 's avonds te doen..zijn ze ook heel moe..kan best zijn dat ze van de dag een nacht aan het maken is.

10. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hier ook een mama die haar kleintje inbakerde

ik heb er veel baat bij gehad en Caitlin zeker,
    was ook erg onrustig babytje en door het inbakeren een schone slaapster geworden :)

en s'avonds in badje met een scheutje slaap zacht van zwitsal doet wonderen

11. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Wanneer beginnen jullie met dat inbakeren dan, gelijk na geboorte/aantal weken of kan zoiets nog na 2/3 maanden gebeuren???

12. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Na 2/3 maanden kan dit nog prima

13. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    dus de kans is er dat je baby nog erg onrustig kan worden na 2/3 maanden. Alyssa is echt een super zoet kind nu, maar dat kan dus nog veranderen???

14. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik ben meteen begonnen met inbakeren ook omdat caitlin een klein kabouter vrouke was en ze zichzelf zo veiliger voelde

ik heb gebakerd tot een mnd of 5
    ik heb er ook een super zoet kindje aan overgehouden :)

Deel Deze Pagina