Hallo mama's, Even een vraagje en wat van me afschrijven. Vrijdag ben ik naar het cb geweest, alles was prima, alleen is Stijn al anderhalve week flink verkouden. De cb-arts adviseerde me 0,5 mg/ml Otrivin. Ongeveer 4 dagen gebruiken. Bij de apotheek kreeg ik dit niet mee, ze hebben de dosis gehalveerd. Vandaag ben ik voor de zekerheid toch even met hem naar mijn eigen huisarts geweest en die was des duivels dat ze een baby Otrivin voorschrijven. Hij zei dat je alles wat je baby's onder de 1 jaar geeft, ook als is het homeopatisch, als mediscatie wordt gezien. Wat moet ik hier nou weer mee Ook zei de huisarts dat als Stijn genoeg heeft gedronken na 10 minuten, dat je 'm echt niet 20 minuten aan je borst hoeft te houden ( volgens het cb dus eigenlijk wel! ) Hij zei één borst leeg laten drinken en dan de volgende voeding de andere kant om borstontsteking te voorkomen. Ht cb zei: 10 minuten aan elke kant of 15 minuten om 5. Wat een tegenstrijdige adviezen!! Ik heb een hele fijne huisarts, maar ik vind het niet kunnen dat vooral wat betreft medicijnen er verschil is. Hoe ervaren jullie adviezen van het cb?? Sorry voor het lange verhaal.... XXX
wat de borstvoeding betreft kan ik je t beste doorverwijzen naar t borstvoedingsforum. Zelf heb ik n jaar borstvoeding gegeven en ik heb nooit het idee gehad dat mijn methode niet goed was. Ik liet gewoon 1 borst leeg drinken. Hoelang hij er ook voor nodig had. Als het op n gegeven moment heel langzaam gaat en je kind dreigt in slaap te vallen, kan je m stimuleren om wakker te houden of je borst stimuleren om de melk beter door te laten komen, of eventueel nog even aan de andere borst te leggen. Maar ik heb ook vriendinnen die borstvoeding geven en die hanteren allemaal een andere techniek. Houd wat borstvoeding iig heel veel zelfvertrouwen. Dat is het belangrijkst. Jij weet het beste wat bij jouw lichaam en jouw kind past.
wbt de otrivin. Je hebt ook otrivin voor babies. Ons cb en huisarts zijn er ook niet over te spreken trouwens. Die hebben liever een fysiologische zoutoplossing. Die neusdruppels kan je bij de apotheek kopen (eigen merk) of van daro pipetjes kopen en die in een neusdruppelpotje doen. Wat ook goed helpt bij verkoudheid is LUUF voor babies. Dit verkopen ze o.a. bij kruidvat. Het is ene balsem die je op de borst en het ruggetje smeert. een doorgesneden ui naast het bedje helpt ook. Meer kan je niet doen. bv, tja ik kreeg ook het advies om 10 min. de ene kant en 10 min de andere kant. maar mij werd verteld dat dit was om pijnlijke tepels te voorkomen. Ik heb uiteindelijk steeds 1 borst leeg laten drinken en de volgende voeding de andere borst. Mijn cb en huisarts liggen eigenlijk goed op 1 lijn. en echte problemen heb ik nooit met mijn cb gehad.
Bedankt voor de antwoorden. Zoutoplossingdruppels en LUUF heb ik ook al....ach, het gaat vast wel over, maar vind het zo vreemd dat ze niet op één lijn zitten. Ik houd me nu ook maar aan één borst leeg drinken en van die ander ,maar zelf een beetje de druk eraf halen XXX
Een doorgesneden ui is idd een goed middeltje. Anders zou ik gewoon de fysiologische zout gebruiken. Wat betreft de bv: Ik adviseer op het werk altijd 1 borst leeg laten drinken en de andere nog even als toetje geven. Wat je nu dus eigenlijk al doet. Wel raar die tegenstrijdige berichten, volgens mij gebeurt dat veel te vaak. Als ik jou was zou ik de volgende keer op het cb hun dat wel zeggen en vragen waarom zij otrivin voorschrijven terwijl de apotheek het niet geeft. Zelf heb ik dit ook met medicijnen gehad toen isa 4 weken was. Cb zei wel en apotheek zei niet. Bij navraag cb hoe dit kon, zaten ze met de mond vol tanden nou lekker vertrouwen krijg je dan. Hopelijk is Stijn er weer gauw bovenop. Kwebbel
neus oplossing zout kan je ook heel goed zelf maken een beker gekookt water met een theelepetje zout erin opgelost dit met een pipetje indruppelen of een gebruikt goed schoongemaakt verztuivertje sterkte met de verkoudheid en wat het CB betreft tja
2 kennissen van mij hebben al gezegt dat je op het cb niet teveel moet vertellen, dus dat zegt vind ik al genoeg... Als ik het er niet mee eens ben, zal ik dat ook zeker laten merken. Mijn kraamverzorgster zei ook eerst de ene kant en dan de andere kant, meestal zijn ze zo moe na 1 borst. FLAPPIE heb wel nd borstvoeding nu een beetje hangborsten gekregen maar goed, het was voor een goed doel. Als ik nu wat heb zal ik zeker de huisarts bellen en niet het cb. Ik vertrouw mijn huisarts meer...