maak me beetje zorgen..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Burberry, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    dag dames,

wij willen graag deze maand voor een 2e kindje gaan.volgens de calculator ben ik dit weekend erg vruchtbaar,echter heb ik van die ovulatietesten in huis vrij goed merk en die geeft aan dat ik totaal niet vruchtbaar ben? k ga meteen uit van het ergste scenario:dat ik gewoon niet meer vruchtbaar ben ofzo..is het terecht dat ik me zorgen maak?of gebeurt dat wel vaker?

p.s heb een vrij regelmatige cyclus,vooral het laatste half jaar heel regelmatig zelfs!is toch raar?

2. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Het zou kunnen dat je cyclus deze maand misschien toch wat langer is dan anders... (Bijv. door stress?) Ik zou me nog niet teveel zorgen maken en gewoon even elke dag een ovu- test doen. Laat je even weten hoe het verder gaat?

3. astrid75

astrid75 Lid

3 jun 2011
    19
    0
    0
    adviseur
    Leiden
    Hoi,

je hoeft je niet meteen zorgen te maken hoor. Er zijn verschillende dingen mogelijk,

de ovulatietest is bijvoorbeeld positief 48 uur voor je eisprong. Het kan dus zijn dat je te laat bent gaan testen.

Verder is de calculator niet zo heel betrouwbar. het werkt alleen bij een standaard heel regelmatige cyclus. het kan best zijn dat bij jou de eerste elft van je cyclus, dus voor de eisprong wat langer of juist wat korter duurt dan 'gemiddeld'. Dan ben je dus net te laat of nog te vroeg.

Je kunt er vanuit gaan dat de testet betrouwbaarder zijn, mits je op tijd begint met testen, zodat je de piek niet gemist kan hebben. Als je een maand of drie test gebruikt en/of temperatuurt, kun je jouw cyclus een beetje leren kennen. (als je niet voor die tijd al zwanger bent natuurlijk ;) )

Je wordt echt niet ineens zomaar onvruchtbaar als je nog wel regelmatig bent hoor, no worries, en succes!

4. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    jullie hebben me beiden echt gerustgesteld hoor, thanx!
    en astrid75: bedankt voor de aanvullende info betreft die test enz.ik weet er zoals je merkt weinig van...

hou jullie wel op de hoogte;)

5. astrid75

astrid75 Lid

3 jun 2011
    19
    0
    0
    adviseur
    Leiden
    Het is ook bet ingewikkeld allemaal...
    maar als je eenmaal begrijpt hoe je cyclus zon beetj einelkaar zit, en je weet wanneer je eisprong ongeveer is, kan dat wel een hoop rust geven :)

6. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik heb ook altijd een regelmatige cyclus, maar heb mijn ei altijd rond dag 16, volgens de calculator op dag 13 geloof ik.
    calculator is maar een gemiddelde.
    Ik zou vanaf dag 10 ovutesten gebruiken.
    succes!

7. shanty

shanty Lid

21 mei 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi,

Geen zorgen maken hoor, het kan elke maand een beetje verschillen. Stress kan ook veel veroorzaken waardoor het soms een paar dagen uitsteld. Het komt helemaal goed, en de ovutesten kunnen het ook wel is verkeerd hebben ;)
    Succes,

8. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    gister ovutest gedaan en ik was lichtelijk vruchtbaar. dus 1 deze dagen zal me eisprong wel zijn!

9. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Lichtelijk vruchtbaar bestaat niet...

Alleen als je test even donker of donkerder is dan de controlestreep heb je een LH-piek. 24 tot 48 uur daarna springt je ei...

De maakt namelijk de hele maand wel een beetje LH aan, waardoor je altijd een licht streepje op je test KAN hebben... Dat zegt dus niet heel veel.

10. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    oh,nou had eerder helemaal geen streep. en aangezien ik rond die tijd extra slijmverlies had en steken in me buik dacht ik dat me eisprong wel ongeveer zou zijn vandaar dacht ik dus dat ik wel vruchtbaar was...en denk dat ik er ook niet helemaal naast zit.

maar bedankt voor je oppeppende reactie;)

11. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik wil niet zeggen dat je helemaal niet vruchtbaar bent hoor. Begrijp me niet verkeerd...

Welke ovulatietesten gebruik je? Het kan misschien zijn dat de door jou gebruikte ovutesten niet goed op jouw LH level in je urine reageren.

Misschien is het dan verstandig volgende maand eens met een ander merk te testen (a.u.b. geen kruidvat met roze dop kopen, die zijn niet echt betrouwbaar).

12. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    ik gebruik die van sensi test.die schijnen wel goed te zijn toch?

die van kruidvat ken ik niet.

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Die van Sensitest zijn wel goed, maar die zijn pas positief als het teststreepje even donker of donkerder is dan de controlestreep. Pas dan heb je kans op een eisprong. Gewoon nog even doortesten. Bij voorkeur dagelijks aan het einde van de middag.

En naar calculators moet je niet kijken. Die kunnen immers niet in je lichaam kijken? Die gaan uit van een gemiddelde wat hoort bij een bepaalde cyclusduur. Maar lang niet iedereen heeft exact op dat gemiddelde haar eisprong/haar vruchtbare periode.
    Het heeft ook te maken met hoe lang je luteale fase is (fase tussen eisprong en menstruatie). Die is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt en verschilt van persoon tot persoon en zelfs van cyclus tot cyclus!

14. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    thanx voor de nadere uitleg,je weet er veel van. ik wat dat betreft niet zo..
    zie ook dat je bijna gaat bevallen van je eerste kindje en dat het een lange weg is geweest. proficiat bij dezen!:)

Deel Deze Pagina