Hallo! Ik weet dat het belangrijk is om 2 x per week (vette?) vis te eten tijdens je zwangerschap omdat dit oa goed is voor de hersentjes van ons babietje. Maar niet alle vis is natuurlijk toegestaan. Nu durf ik niet zo goed vis te kopen en eten, omdat het voor mij onduidelijk is wat WEL mag. Mag ik bijvoorbeeld: - diepgevroren zalm uit de supermarkt laten ontdooien en opbakken? - van die roze garnaaltjes uit zo'n zakje uit de supermarkt opbakken? En gelden deze bovenstaande ook als de 'goede' vis of kan ik beter andere vis/visgerechten eten als ik wil bijdragen aan de ontwikkeling van ons kindje? Dank jullie wel alvast!! Groetjes, Aily
Hallo Aily. Neem anders visoliecapsules dit is ook goed voor de hersenen ontwikkeling van de baby, als je twijfelt. Vacuum verpakte vissoorten mogen niet. Haal jij verse vis bij de visboer is dit geen probleem. Let op roofvissen zoals tonijn, hiervan niet teveel. Dus de diepgevroren zalm mag en als je de garnalen opbakt ook geen probleem. Groetjes Ineke.