Hallo allemaal, allereerst wil ik even zeggen dat ik niet zwanger wil worden, en ik hier ook echt nog te jong voor ben. Ik post het hier op dit forum omdat ik even niet weet waar ik het anders kan vragen, volgensmij is deze site vrij actief, daarom. 1 februari ben ik voor het laatst ongesteld geweest, ik heb vandaag ( een kwartier geleden ) een zwangerschapstest gedaan en deze was negatief. zou dit wel echt kloppen dan? het is zolang geleden dat ik voor het laatst ongesteld was.. ik moet er wel bij zeggen dat ik de hele maand januari in een erg warm land verbleef, ik weet niet of dit er mee te maken heeft dat mijn menstruatie uitblijft. maar op de dag van vertrek werd ik wel gewoon ongesteld. ik maak me ook al echt een paar dagen ernstige zorgen over of ik zwanger ben of niet, je kunt het echt stress noemen.. dus misschien dat het daarom ook wel langer duurt. ik weet echt niet wat ik nu moet doen. ik ben wel gerustgesteld door de test, maar waarom word ik niet gewoon ongesteld .. Graag zou ik jullie mening/ervaring hierover willen horen, alvast bedankt
Hey meid, Ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakt. 1 februari is nu 5.5 weken geleden, dat lijkt me niet verschrikkelijk lang voor een menstruatie om uit te blijven, maar ik ken je cyclus natuurlijk niet. Wat ik je wel kan vertellen is dat ik (wel bezig geweest met zwanger worden) normaal een cyclus had van zo'n 30 dagen (= 4 weken en 2 dagen) en toen ik er gericht op ging letten het soms zelfs 6 weken was, en bij sommige meiden hier op het forum nog veel langer (het komt ook wel eens voor dat je een keer overslaat). Als de test dus echt negatief is, denk ik niet dat je heel veel reden hebt om heel ongerust te zijn. Ik weet niet of je verder nog 'aanwijzingen' hebt? Heb je onbeschermde sex gehad bijv. na je menstruatie, dat soort dingen? Sterkte iig met op je menstruatie wachten, ik denk dat die nog wel komt.
weet niet of je aan de pil bent of mee gestopt bent. maar kan teken van ontpillen zijn. of het ermee te maken heeft dat je in een warm land bent geweest, durf ik niet te zeggen. door stress kan je ongi zeker weten uit blijven. je kunt voor ze zekerheid bloed laten prikken dan weet je het zeker
dankjewel voor jullie reacties ik ben niet aan de pil, ook nooit geweest. normaal gesproken ben ik toch wel vrij regelmatig, hoewel ik het nooit heb bijgehouden. ik schaam me een beetje om dit zo te vertellen, omdat ik het nu zo dom vind, maar ik heb 1 keer onbeschermd seks gehad ( 14 februari ), maar hierbij is hij niet klaargekomen, en het was erg kort ( 5 min, totdat we dus een condoom omdeden )
Ik zou nog een paar daagjes wachten en dan nog eens een test doen. Als je echt heel onzeker bent kan je even naar de huisarts gaan voor meer advies.. Succes
Als je 14 februari onbeschermde sex hebt gehad, zou je, áls je zwanger zou zijn, nu echt wel een positieve test moeten hebben.. Maar zoals de meeste hier al zeggen, doe over een week of 2 nog even een keer een testje (kan het beste naar de Kruidvat, hebben ze witte doosjes waar 2 testjes in zitten, voor 5 euro, wel erg betrouwbaar). Door de stress kan je ongesteldheid ook uitblijven, maar je kunt ook gewoon een keer een ongi overslaan. Zat zelf met m'n cycli tussen 27 en 85 dagen, dus het kan heel erg wisselen. Als je het echt niet vertrouwt, kun je even naar je HA gaan, die kan je misschien geruststellen of een testje doen. *Je geeft zelf al aan dat je nog te jong bent om een kindje te krijgen, maar vindt jezelf wel oud genoeg om sex te hebben.. Dan is het misschien wel héél verstandig om aan de pil of andere anticonceptie te gaan, én een condoom te gebruiken.. Is alleen ff een advies * Succes meis!