Foto van baarmoeder en eierstokken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dahlia, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dankje Zora.:)

2. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    hoi waardevol,
    Ik moet 2 dagen na jou ook een bm foto. ik ken veel mensen die het gehad hebben. Ik ben blij als het achter de rug is maar ik krijg wel een paar dagen van te voren pijnstillers. moet je ook even vragen hoor! zie je ertegenop? Ik vind het best eng maar het is voor een goed doel moeten we maar denken.

3. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    esther heb jij hem deze week? idd mimmy niet te veel lezen. ik geloof dat ik teveel heb gehoord helaas. ik laat me helemaal gek maken. 2 mensen zeiden dat het enorm meeviel. ik houd me er maar aan vast dat ik ook tot die mensen kan behoren.

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Veel sterkte maandag Waardevol!!

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Bedankt dames!!!

Maar wat versta je onder pijnstillers? Kan dat ook gewoon paracetamol zijn? Zal het helpen om die voor die tijd in te nemen?
    Dan doet het misschien tijdens het vloeistof inspuiten niet zo;n pijn.

Weet iemand ook hoelang zo'n ingreep duurt?
    Gaat het om een paar seconden of om meerdere minuten?

@ Gillian jij ook veel succes he?

Ik zie er niet (meer zo erg) tegenop.
    Wat ik wel een klein beetje vervelend vind is dat je in 'allerlei handen' terecht komt. Ik ben het eigenlijk alleen maar gewend om bij de gyn altijd met de benen wijd te moeten. Maar nu moet ik me als het ware weer 'opnieuw geven' in andere handen. Dat vind ik niet zo fijn. Maarja.... het moet maar weer..

6. Pio

Pio Actief lid

19 aug 2009
    171
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb gisteren mijn baarmoederfoto gehad.
    Er wordt dan inwendig vloeistof ingespoten om te kijken of je eileiders niet verstopt zitten. En dit kan voor sommige zeer pijnlijk zijn. Er word dan een ballonnetje via een klein slangetje naar binnen gebracht en dat blazen ze op. En dit was ook voor mij pijnlijk. De rest van het onderzoek had ik nergens last van.
    Zoals het inspuiten van de vloeistof. Maar mijn eileiders waren dan ook niet verstopt. Is dat wel zo, dan kun je flink wat pijn hebben.
    Ik wil je niet bang maken, maar je hebt niet voor niks pijnstillers gehad en ik zou ze maar gebruiken.

7. Pio

Pio Actief lid

19 aug 2009
    171
    0
    0
    Noord Brabant
    Het onderzoek duurt ongeveer 15 min.

Succes.

8. Shanna41

Shanna41 Actief lid

23 dec 2008
    281
    0
    0
    Kantoorbaan
    Oosten van het land
    @Waardevol, veel succes gewenst met het onderzoek.

Mijn gyn. had geen pijnstiller voorgeschreven ze vond dat niet nodig, toen ik voor die tijd ook voor een spuitinstructie ging vroeg de verpleegkundige of ik het receptje voor de pijnstiller al mee had gekregen, ze was verbaasd dat ik die niet had gehad, en ik kreeg hem alsnog.

Ik moet zeggen ik zag er heel erg tegen op, en het viel ook heel erg tegen, het is een snerpende pijn maar duurt niet zo heel lang hoor, een paar seconden, het is voorbij dat je het weet. Wat ik vervelend vond was dat je niet weet wat je moet verwachten, als ik nu weer dat onderzoek zou moeten ondergaan dan zag ik er minder tegen op omdat ik nu weet dat de pijn zo weer voorbij is. Zelf heb ik me toen voorgehouden een bevalling is wel heel wat pijnlijker.

Nogmaals sterkte gewenst, voor je het weet is het alweer achter de rug.

Groeten van Shanna

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik word nu toch wel weer een beetje zenuwachtig eigenlijk...

Ik moet voor die foto even naar de gyn dus ik za dan nog wel ff vragen over een pijnstiller en of de meesten vinden of het pijn doet.

10. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Zou het trouwens ook mogelijk zijn als ik een kopietje van de foto mag krijgen? Dan kan ik hem inlijsten en boven m'n bed hangen.:D

Hoe maken ze die foto dan? Als het ballonnetje opgeblazen word?

11. Shanna41

Shanna41 Actief lid

23 dec 2008
    281
    0
    0
    Kantoorbaan
    Oosten van het land
    Volgens mij maken ze daar geen foto van, ik moest op de rontgenafdeling zijn, de gynaecoloog deed dat onderzoekje en de radioloog kijkt of de foto goed is, je kunt (althans bij ons) zelf ook wel meekijken.

Probeer gewoon te ontspannen, echt voor je het weet is het alweer voorbij. Het onderzoek neemt wel 15 minuten in beslag maar de pijn is echt voorbij voordat je het weet.

Groeten van Shanna

12. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    hoi hoi. ik hoorde dat ik een mix van diclofenac met paracetamol krijg of was het ibuprofen? nou ach ja. ik ben nu aan het denken: het moet maar, het is voor een zeer goed doel en ik maak me zenuwahtig voor iets dat een paar seconde duurt op mijn hele leven. een bevalling doet zeerder denk ik haha en duurt langer.15 min duurt lang maar het echt scheutje pijn waar iedereen zo bang voor is duurt maar een paar seconde. ik ga denken aan een mooi lief klein babytje die meer kans krijgt om in mijn buiik te groeien hierna...............

13. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik vond de HSG reuze meevallen, op het moment dat ik dacht 'nou vind ik het niet leuk meer' was het eigenlijk al klaar.

Ze spuiten contrastvloeistof in je baarmoeder en eileiders waardoor ze kunnen zien of alles netjes doorgankelijk is.
    Ik moest op de röntgenafdeling zijn.
    Moest gaan liggen met de beentjes de lucht in en dan komen ze eerst met een speculum en dat was bij mij het enige waarbij ik écht door de grond ging, men wat deed dat pijn.
    Pfff wat ze verder allemaal deden weet ik niet echt meer, was nogal nerveus.
    Kan me iets herinneren van een cupje voor op de bmm met een slangetje eraan waar ze die vloeistof door naar binnen spuiten.
    Ik mocht meekijken op het scherm en ik vond het er best interessant uit zien.
    Eigenlijk was het zo klaar, heb daar geen 10 minuutjes gelegen.
    Achteraf wat krampjes gehad maar niet echt noemenswaardig, voelde me al heel snel weer de oude.

Succes en ik hoop op een goed resultaat!

14. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    Nou ik vond de HSG echt zeer pijnlijk !!! Wil je echt niet bang maken want bij sommige vinden het helemaal niet zeer doen maar als ik mocht kiezen doe ik liever weer de kijkoperatie dan een HSG!
    Ik zou ook zeker iemand mee nemen, lopen dee bij mij nog meer zeer..

Maargoed, iedereen is natuurlijk anders ;)

Meiden heel veel suc6 en duim voor jullie voor een goede uitslag!

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik vond het ook geen prettig gevoel. Had ook pijnstillers gekregen van te voren. Maar zoals iemand hier al schrijft, net op het moment dat je denkt: stop het doet me te veel pijn is het eigenlijk al voorbij. Dat vloeitstof inspuiten vond ik het vervelendste. Na het onderzoek had ik zo'n gevoel dat ik ongesteld zou worden, had wat van die krampen enzo.

Succes voor je onderzoek. Er zijn ook genoeg meiden die het allemaal mee vinden vallen.

16. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Pff wat een verhalen allemaal !

Ik denk maar de hele dag; het is voor het goede doel en een bevalling is veel zwaarder! Ik heb 2 tabletten naproxen meegehad.

Ben vanmiddag om 15.35 aan de beurt. Mijn gynacoloog heeft me op het ergste voorbereid. Ze gaf aan dat je per ziekenhuis verschil hebt of ze vloeistof op waterbasis of op oliebasis gebruiken. Oliebasis is dikker en daardoor pijnlijker gaf ze aan. Maar zij kiezen bewust voor oliebasis omdat het volgens hen beter is.

Zal morgen een berichtje achter laten hoe het was!

Liefs

17. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Waar ik nog wel even nieuwsgierig naar ben: als je dan opstaat: loopt er dan een hele plas uit van onderen, van die vloeistof?

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hahaha nee bij mij in ieder geval niet. Ik had wel bloedverlies na de tijd

19. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hadden jullie ook iemand mee? Of gingen jullie alleen?

20. Shanna41

Shanna41 Actief lid

23 dec 2008
    281
    0
    0
    Kantoorbaan
    Oosten van het land
    Bij mij liep er ook niets uit hoor, dat liep er meteen uit toen ze die echokop (of wat is het) er weer uit haalde. Ik had wel voor de zekerheid een inlegkruisje ingedaan. En mijn vriend was wel mee voor mentale ondersteuning.

Deel Deze Pagina