Foto van baarmoeder en eierstokken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dahlia, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    hee waardevol spannend he!!

Ik krijg het ook vind het ook heel spannend wil je heel veel succes wensen!!

Hou je ons op de hoogte??

xxx

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dankjulliewel.

@bloemetjes, wanneer moet jij? Voor jou ook heel veel succes.

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Zo, daar ben ik weer.

Ik ben opgelucht dat het klaar en gedaan is.
    Het viel me al met al allemaal toch nog best wel mee.

Ik heb ongeveer een uur van tevoren twee paracetamollen geslikt en gelukkig kon mijn man mee.
    Eerst moesten we even langs de gynaecoloog voor een samenlevingstest. Helaas moeten we daar voor terugkomen want ik had nog geen slijm op dag 10 van mijn cyclus. Dus hebben we vanmorgen 'voor niks' zitten ...... je - weet - wellen. Maar het was wel leuk.:D
    Dus donderdag voor een follikel-meting, kijken hoever mijn eitjes zijn.

En toen naar de rontgenafdeling. Was best zenuwachtig. Moest eerst even in een apart hokje mijn broek uitdoen en aan de andere kant werd dan een deur voor me open gedaan.
    Ik mocht gaan liggen op een soort 'operatietafel'. En vanaf daar kon ik alles volgen op een scherm. Ik had het zweet in mijn handen staan want ik wist echt niet wat voor pijn ik kon verwachten.
    Ik vroeg of mijn man naast me mocht staan, maar toen grapte de gynaecoloog: "Als je wil dat hij zijn ballen nog houd, dan kan hij beter achter het scherm blijven staan" dus hij kon mijn hand niet vasthouden. :(
    De gynaecoloog deed vloeistof in een spuitje en bracht een eendenbek bij me naar binnen en daardoor de lange spuit waarmee het ging gebeuren. Dat moment deed me het meeste pijn. Vervolgens spoot hij de vloeistof er langzaam doorheen en ik voelde echt een menstruatie-achtig gevoel door mijn buik heen komen. Niet een licht ongesteldheidsgevoel, maar best een hevige. En terwijl hij het vloeistof spoot, liet hij me zien op het scherm hoe het eruit zag.
    Je zag mooi mijn baarmoeder in beeld en hij zei dat het er allemaal prima uit zag. Dus de uitslag was GOED!
    Alles duurde binnen de 10 minuten denk ik. Had alleen niet verwacht dat er zoveel 'pottenkijkers' bij zouden zijn. Ik zag drie vrouwen achter het glas die de foto af gingen drukken, de gynaecoloog en mijn man. Maarja... geeft ook niet. De uitslag was goed en daar ging het om.

Mijn man heeft me teruggereden naar huis en is nu weer aan het werk. Ik zit hier nu opgelucht op de bank dit te typen.
    Oja.... ik had op de wc en op mijn maandverband wel wat bloedverlies. Voel me een klein beetje ongesteld. ;) Het is nog maar drie kwartier geleden, de rontgenfoto, dus ben nog wel even benieuwd of ik dat ongesteldheidsgevoel nog lang houd.

Maar aan de dames die nog moeten: het valt mee.

4. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Ben blij dat het meeviel voor je! Had je blauwe of gele vloeistof?

Bij mij waren er ook veel pottekijkers!

Gelukkig was alles goed! Ik heb anderhalve dag een beetje ongesteldheid gevoel gehad en een beetje bloedverlies maar niet echt veel hoor! Alleen bij het afvegen een beetje.

Liefs esther

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik dacht dat het bij mij een doorzichtig goedje was. En niet geel of blauw. Sowieso niet blauw in elk geval.

Ik zal dus voor de zekerheid maar steeds maandverband gebruiken deze dagen.

6. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Gelukkig heb je het gehad en is de uitslag goed. ( je schijnt nu meer vruchtbaar te zijn ). Nu hopelijk snel starten met IUI !

Groetjes

7. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Fijn dat het achter de rug is! En super dat de uitslag goed was!

8. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    super voor je zeg!!!!!!!

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dankjewel voor jullie reacties!

10. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    hee waardevol,

fijn om te lezen dat het mee viel!!!
    Ik moet bellen als ik ongesteld ben geworden en ik moet donderdag ongesteld worden, zou natuurlijk helemaal top zijn als ik gewoon zwanger zou zijn!!

Alleen dit is een hele kleine kans, ik kreeg dan de hsg en dan als het goed is iui als mijn vriend zijn sperma dat aan kan heel spannend allemaal.

hoop dat jeje nu al wat beter voelt..
    kusss

11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hey bloemetjes, spannend ook voor jullie....

Ik heb echt het gevoel alsof er een klein wondje aan mijn baarmoeder zit, maar echt buikpijn is een groot woord.
    Heb wel een beetje druk op mijn buik als ik begin te plassen op de wc. Maar dat zal wel weer overgaan heel snel. Het is niet zo erg dat ik er paracetamol voor in hoef te nemen.

Tis me 100% meegevallen.

12. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heh vervelend zeg! Misschien geiriteerd? Weltrusten voor straks xxx

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Jij ook welterusten bloemetjes.;)

14. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Goedemorgen Waardevol,

Voel je je alweer water beter? Ik had geen last van het gevoel dat ik een wondje had. Misschien irritatie inderdaad.

Op naar een mooie zwangerschap ;)

Liefs esther

15. mjansen83

mjansen83 Lid

1 mrt 2010
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    ik heb afgelopen maandag een inwendig onderzoek gehad van mijn baarmoeder en eierstokken, maar deed geen pijn. ze gaan dan inderdaad met een camera naar binnen (lang dun voorwerp) voelt beetje druk tegen de baarmoeder, maar geen pijn bij mij. van de echo maken ze dan een foto net als bij een uitwendige echo, die sturen ze dan op naar de HA. maar hoe dat aparaat in elkaar steekt, geen idee, heb er niet zo op gelet... maar viel mij reuze mee, geen vloeistof inspuiten dus. bij mij gingen ze alleen kijken (echo dus) naar mijn eicellen of alles in orde was.

succes!! en sterkte

16. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    hoi hoi,
    fijn dat het meeviel. hoop dat het bij mij ook zo is. ik moet morgen bm foto. please duim voor me! ik ben wel gerustgesteld dat jij het mee vond vallen. eindelijk iets posotiefs na alle horror verhalen. mjansen? dat wat jij had was een inwendige echo, das niet erg. wij hebben het over een baarmoder foto bij de radiologie. dan krijg je vloeistof door je bm en eileiders gespoten om te kijken of het doorgankelijk is. haha. weet niet of je dat wist. ik ga aftellen tot morgen. jullie horen morgen of vrijdag hoe het was. groetjes!

17. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Succes morgen! Hoop dat alles goed gaat en het voor jou ook reuze meevalt!

Liefs esther

18. mimy

mimy Lid

15 jan 2010
    53
    0
    0
    Hoi allemaal,

Helaas moet ik ook voor de hsg maandag 8 maart! Ben niet zo zenuwachtig en nu ik ook van waardevol hoor dat het meevalt hoop ik dat het voor mij ook zo is. Ik vroeg me alleen af wanneer mag je na de hsg weer sex hebben?( want zit dan op dag 11) En mag je geen tampons in?
    Succes allemaal!

liefs mimy.

19. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ Waardevol: ben blij dat je het mee is gevallen.

(Bij mij viel het zwaar tegen, maar dat terzijde... Ik vloog zowat tegen het plafond van de pijn.)

Bij mij was de pijn na de HSG meteen over trouwens. Ik had toen nergens last meer van.

Maar ik hoop het in elk geval nooit weer te hoeven ondergaan.

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

@ Esther1983, wat lief dat je aan me denkt. Ik heb er helemaal geen last meer van gehad. Alleen de dag zelf nog een beetje een druk op mijn buik/ baarmoeder en licht bloedverlies. Voel me prima. Geen napijn of wat dan ook gehad. Het leek erger dan het is. (voor mij dan, hoop voor de andere dames ook, die nog moeten...)

@ Mjansen83, wanneer krijg jij de uitslag van je echo?

@ Gillian en Mimy, heel veel sterkte voor morgen en maandag, als jullie ook voor de baarmoederfoto moeten. Ik duim mee, en ook dat de uitslag goed zal zijn.

@ mimy, ik kan eigenlijk helemaal geen antwoord geven op jouw vragen. Mijn gynaecoloog heeft het helemaal niet over wel of geen sex gehad en ook niet over tampons, maar ik gebruik zelf maandverband. Persoonlijk zou ik geen tampons gebruiken, omdat het van binnen een beetje gevoelig kan zijn allemaal... En we hebben maandag na de foto en gisteren ook geen seks gehad, dus dat zou je even na moeten vragen, geen idee.

@ Be happy, denk dat elke vrouw het anders ervaart en niet elk lichaam is hetzelfde....

Ik denk maar zo: een bevalling zal wel vele malen erger zijn.

@ de dames die nog moeten: laten jullie nog even weten hoe het is gegaan?

Liefs!

Deel Deze Pagina