Hoi meiden, Mijn zoontje van 2,5 maand slaapt 's nachts en 's ochtends goed, maar zodra we in de middag aanbeland zijn, komt hij zo moeilijk in slaap. Vaak heeft hij wel zuigbehoefte, maar zijn duim heeft hij nog niet ontdekt (zou ook niet weten hoe ik hem dat moet aanleren en vanaf welke leeftijd ze dat vaak gaan doen) en een speen pakt ie niet goed. Hebben jullie misschien nog tips? Hij slaapt al op zijn buik, omdat ie dan beter slaapt, maar dat in slaap komen, is zo moeilijk voor hem. Het is ook gewoon donker op zijn kamer. Alvast bedankt!
Heb je al verschillende speentjes geprobeerd? Pakt hij zijn flesspeen wel goed? (als hij flesvoeding krijgt)
Ik heb van Bibi de Dental en Kers geprobeerd. En van Difrax de dental. Nu had ik weer een ander merk, met weer een andere vorm die wat op zijn flessenspeen lijkt (hij krijgt borstvoeding uit een aventfles) en ook die pakt hij niet. Ik weet dat er nog wel meerdere soorten spenen zijn, van MAM geloof ik o.a. Maar ik ben bang dat hij het gewoon niks vindt ofzo. Hij ligt soms wel op zijn knuisje te zuigen, maar heeft altijd zijn duim in zijn vuistje.
Ik zou nog een aantal soorten proberen Ik zweer (of eigenlijk mijn meiden) bij de Avent speentjes. Maar anders kun je hem best even helpen met zijn duim vinden, gewoon vuistje voorzichtig open en duimpje richting zijn mond. 2,5 maand is wel de leeftijd waarop ze hem vaak vinden dacht ik. Een knuffeldoekje bood uitkomst bij onze jongste dochter, ook toen ze rond 2,5 maand was. Zij slaapt overigens op haar zij, wellicht vindt jouw zoontje dat overdag ook wel prettig? Ook kun je hem proberen in slaap te wiegen en dan slapend overleggen? Of hou hem bij je in een draagdoek?
Ik wist helemaal niet dat avent ook fopspenen heeft. Ik heb even op de site gekeken. Nu zie ik dat er verschillende soorten zijn, bijvoorbeeld nachtfopspenen enzo. Zijn die qua vorm wel allemaal hetzelfde en is het schildje gewoon anders of is die vorm ook heel anders? Ik heb trouwens ook het liefst dat hij een speen pakt en niet zijn duim. Maar ja, het is maar net wat hij zelf pakt natuurlijk. Momenteel ben ik overal blij mee haha....
Bij ons werkte ook een knuffeldoekje goed! En nog steeds, mijn zoontje is inmiddels bijna zeven maanden. Hij knuffelt er echt uitgebreid mee voordat hij gaat slapen en sabbelt een beetje op de labeltjes. Als hij eenmaal slaapt, haal ik het eigenlijk altijd wel weg, want vaak laat hij het op zijn gezicht liggen. Maar het was voor ons ook echt een uitkomst, want hij weigerde een speen ook.
Aangezien je bv geeft kun je hem ook in slaap laten drinken. Je kunt onbeperkt aantal flessen bv geven namelijk.
Ja alleen is het al een flinke jongen en eigenlijk valt hij tijdens een flesje al niet meer in slaap. Toen hij kleiner was wel.
Misschien heeft hij smiddags minder slaap? En wil ie wakker blijven? Waarom zou ie anders in de ochtend en avond wel goed slapen? Geen idee hoor, maar dat kwam in me op Mijn dochtertje slaapt namelijk vaak ook 1 deel in de dag, meestal sochtends minder dan der andere slaapjes
Was hier ook rond die leeftijd... Ze sliep dan vaak bij mij op de bank of in draagdoek. Zijn rond 3 mnd vlgs mij wel hetzelfde ritueel aan gaan houden dan 's avonds en toen sliep ze in een keer wel goed in 's middags (en kregen medicijnen tegen reflux) BV mag je inderdaad onbeperkt geven en je moet het zeker niet minderen omdat ie zo flink is. Daar moet je op die leeftijd nog helemaal niet naar kijken!
De vorm van de speen is hetzelfde dacht ik. Alleen het schild is anders. Dat knuffelen met het doekje is inderdaad erg herkenbaar. Nog steeds knuffelt onze jongste ook uitgebreid voor het slapen gaan