witgoud 9k of 14k

Discussie in 'De lounge' gestart door SweetPrincess, 18 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik twijfel aardig over mijn trouwring.
    Ik wil dus een witgouden ring met diamantjes. Nu heb ik er 2 gevonden die ik mooi vind en aan mijn voorwaarden voldoen (ben nogal kritisch qua model haha dus het viel niet mee)
    Alleen nu blijkt dat ik kan kiezen voor 9k of 14k
    Het scheelt natuurlijk vooral in de prijs. Ben daar helemaal vergeten te vragen met de verschillen enz dus op internet gekeken. Hij zei daar van ja het bevat dan minder goud.

Dan hoor ik van 9k bevat veel andere metalen en is daardoor harder en slijt minder snel? Verder dat het geen echt witgoud is en je dus 14k moet nemen want dat is dan wel echt witgoud. Sommige zeggen ook weer het verschil zie je toch niet aan de buitenkant dus neem 9k.
    Het is 348 euro verschil om ipv 9k dus 14k te nemen.

Hebben jullie hier tips of ervaring?

2. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

9 karaat of 14 karaat geeft aan hoeveel zuiver goud verwerkt is in het materiaal. 9K mag zich officieel in Nederland geen goud genoemd worden (goud percentage is veels te laag). In Nederland is 14K het meest voorkomende (dacht meer dan 50% goud) en mag zich officieel goud noemen. Wit goud ontstaat door de kleur die er aan toegevoegd wordt om het wit te maken (goud komt van nature alleen in het geel namelijk voor). Door het productie proces om geel goud wit te maken is witgoud meestal veel duurder dan geel goud.
    Zelf zou ik altijd voor 14K of meer kiezen.

3. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Als je alleen kan kiezen tussen 9 en 14 karaat zou ik 14 karaat doen. dit ook omdat je met diamantjes doet. 9 karaat is niks waard ook vergeleken met 14 karaat.

Zelf heb ik altijd 18 karaat. Komt mooier tot zijn recht :)

Deel Deze Pagina