Welke Videocamera?

Discussie in 'De lounge' gestart door Linnepinn, 13 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Wij zijn van plan om een nieuwe videocamera te kopen,
    alleen nu zijn er zovel verschillende soorten..

- harddisk, of filmen op bandjes?
    - hoeveel pixels en dergelijke is goed/normaal?

Hoop dat iemand ons hierbij kan helpen!

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik zal zeker weten filmen op harddisk ideaal..
    als er geen leuke stukjes of iets tussen staat kan je het zo selceteren en stuk voor stuk eruit knippen..
    dat vind ik ideaal en mex pixels weet ik niet ;)

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb er een met harddisk omdat ik niet zo technies ben met bandjes om zetten in dvd etc. met harddisk is het aansluiten op dvdbrander en met 1 druk op de knop is het gebrand. i

deze heb ik en is erg goed, er zitten 2 accu's bij ook er handig

http://www.elektrokoopjes.nl/Shop/?c=17 ... cleID=8254

4. Niet meer actief

Wij hebben sinds kort een camera die op sd kaart opslaat, ook ideaal, die stop je in de laptop en binnen een paar seconden staat je filmpje op je pc.
    Er gaat trouwens een heleboel op zo'n kaartje. (ligt er wel aan hoeveel mb je neemt maar wij hebben 4 MB en daar kan 1,5 uur film op ongeveer, en je leegt je kaartje zo op je pc en dan kun je weer verder)

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik lees even mee wij willen ook een camera aanschaffen ......
    en een videocamera waar gelijk dvdtjes in gaan ? is dat wat ?

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Toevallig verkoop ik camcorders ;) dus kan wel wat meer informatie geven:

Mini DV: neemt digitaal op, maar wel op een bandje, je moet het met een special aansluiting (fire-wire) op de computer zetten, dit zit niet standaard op elke computer, het is wel relatief goedkoper.

DVD: Niet veel keus meer in (dit gaat nu al langzaam verdwijnen), en is zeker ook niet makkelijk te bewerken. Tevens zijn de DVDtjes er in vrij duur, zo'n 4 euro voor een halfuurtje filmen. Neem je een Rewriteble DVD dan zal je het hoe dan ook erst op de computer moeten zetten om op grote DVD te branden.

Harde schijf in de meeste camcorders zit 30 GB, goed voor zo'n 7 uur filmen en is met USB op de computer te zetten, ze zijn iets duurder in aankoop maar losse DVD's of bandjes hoever er niet in Wink
    Teens is er voor de meeste merken (JVC, SONY) een aparte draagbare brander te koop = super makkelijk, sluit je camera eraan, drukt op een knopje en hij brandt het voor je... maar een harde schijf camera is wel wat kwetsbaarder....wanneer hij valt kan je al je gefilmde informatie kwijt zijn.

SD-card/geheugenkaart: dit is het nieuwe gebeuren in de camera wereld, en word naar mij verwachting de opvolger van filmen op mini-dv, het is makkelijker te bewerken (de bestandsformaten zijn een makkelijkere codering) je hebt ook sd camera's met ingebouwd flashgeheugen, dit is minder kwetsbaar dan een harde schijf camera, en in aanschaf iets goedkoper. op een geheugenkaartje kaartje van 4 GB kan je 1-1,5 uur filmen.

bij een Media Markt vestiging zullen dit ongeveede prijzen zijn:

Mini DV vanaf 199,- euro
    DVD: vanaf 249,-
    Harde schijf: vanaf 399,-
    Brandertje harde schijf: 199,- of 249,-
    SD-kaart camera: 325,-

De meeste camera's hebben een FILMresolutie van 800.000 pixels, uitgezonderd de Full-HD camera's die hebben een resolutie van 2,3 miljoen pixels. Full-HD is een hogere kwalitieit speciaal voor full-HD tv's (Als je zo';n tv hebt zou ik echt zo'n camera aanraden, met een goedkope camera heb je een vrij slechte kwaliteit) maar de prijzen van deze camra liggen tussen de 799-1499,- euro.

Je hebt ook camera's van 1-7 miljoen pixels, dit is dan meer gericht op foto kwaliteit, hou er rekening mee dat je voor een foto 2 miljoen pixes nodig hebt, dus vaak is een aparte fotocamera een goedkopere en betere oplossing ;)

Dit is geen reclameartikel voor de media-markt, ik geef hierin gewoon wat informatie. Wat ik ken uit mijn eigen vakgebied, ik ga dus NIET in discussie of media markt goedkoop of duur is.

7. Niet meer actief

Noatje, mooi stukje, wij hebben dus een goede keuze gemaakt met onze SD.

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @ Anita...: Prima keuze hoor! zal je lang plezier van hebben ;)

9. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @noa kijk hier kunnen we wat mee ...ik zal vanavond of vande week mijn mannetje het even laten lezen maar ik denk dat we voor de sd kaart gaan

10. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Bedankt voor je reactie Noatje. Ik wist niet wat het verschil was tussen een camera met harde schijf en met SD. Kun je die met harde schijf toch nog wel makkelijk bewerken of is dat erg lastig? Maakt het ook nog uit welk merk je koopt? Of zijn er weinig verschillen onderling?

11. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Noatje, bedankt!
    Als ik dit zo lees, lijkt mij het makkelijkst en mooiste om een camera te kopen met sd-kaart.
    Nu nog even wachten op een mooie aanbieding! haha!

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Graag gedaan ;)

Je moet er rekening mee houden dat je een goed bewerkingsprogamma koopt, dat doe je maar 1 keer maar daar heb je jarenlang plezier van!
    De software die er bij zit, kan je wat mee bewerken, maar wil je er echt dingen goed mee bewerken moet je de uitbreidingen downloaden. ipv dit te doen zou ik pinnacle aanraden, een progamma waar je bijna alles mee kan.

Er zijn wel wat verschillen, sony heeft bvb touchscreen als bediening, en jvc camera's zijn wat kleiner. Kijk goed rond en vraag of je ze even vast mag houden in de winkel. Koop er één die lekker in de hand ligt.

13. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    wij hebben een videocamera waar je bandjes in moet doen.Die bandjes kun je steeds weer overheen opnemen, maar wij bewaren ze als extra zekerheid,mocht een dvd kapot gaan.(laat er eens een vallen en je weet hoe snel dat gaat hihi)
    Als een bandje vol is zetten we het op de pc en bewerkeb=n het, gooien weg wat we niet meer hoeven en kunnen er muziek en weet ik wat mee doen.het bevalt uitstekend.Maar ach het zal wel weer ouderwets zijn hihi, we hadden een andere een hele nieuwe en die is helaas gestolen(insluiper gehad), eenmaal in de winkel bleek(al zat er maar 1 jaar tussen)dat er zoveel nieuws was en dat zal dus inmiddels wel weer het geval zijn.

Deel Deze Pagina