Hallo allemaal, Wij hebben een zoontje van 4 jaar (vandaag jarig ) die elke nacht een paar keer uit z'n bed komt en dan tussen ons in gaat liggen, dit levert voor hem maar ook voor ons gebroken nachten op. Ik ben op dit moment 38 wkn zwanger dus kan m'n rust goed gebruiken, mijn man trouwens ook met de baby op komst. Hebben jullie nog tips hoe hem in z'n bed te laten blijven? Het is wel natuurlijk een spannende tijd voor hem: verjaardag, naar school en baby op komst dus hij is daar veel mee bezig, maar we houden ons hart vast als straks de baby er is en hij ook elke nacht naast ons bed staat. Alvast dank!
ik denk eerlijk gezegd dat consequent terug leggen t beste werkt en voor t slapen gaan vertellen dat als hij weer tussen jullie komt , dat jullie m ook meteen weer in zijn eigen bedje leggen? hij is 4 en snapt t denk ik wel als je t hem gewoon duidelijk uitlegt / verteld onze dochter doet t heel soms( weekend als papa er is haha) en vertellen we ook dat haar broertje ook in zn eigen bedje slaapt en zij dat ook moet doen in haar eigen bed, net als papa en mama t kan even duren maar uiteindelijk gaat t hopelijk werken. en anders misschien die nijntje wekker?? dat als de oogjes open zijn van die wekker hij ook echt zijn eigen bedje uit mag komen. is misschien ook een optie. succes met de laatste loodjes en hopelijk werpt t snel zn vruchten af en natuurlijk van harte gefeliciteerd!
Ik ben het hier helemaal mee eens gewoon hem vertellen dat hij in zijn eigen grote jongens bed moet slapen met deze leeftijd snappen ze idd wel wat je bedoeld. Komt hij wel voet bij stuk houden en hem weer in zijn eigen bed leggen. Ookal heeft hij het nu moeilijk met nieuwe dingen hierin niet toegeven want dan is het einde zometeen zoek! suc6 ermee
Hier werkt het super met stickers verdienen. Elke goede nacht een sticker op een veel met tussen de 20 of 30 vakjes, als hij vol is een cadeautje en vooral benadrukken dat hij het nu kan