zou wel leuk zijn idd een lijstje van onderwerp - winnaar/winnende foto... Ook makkelijk voor instromers over welke onderwerpen er geweest zijn
Al zou het idd alleen maar zijn welke thema's en wie de winnaars geweest zijn, wil je anders wel helpen hoor..
Nou ben ff bezig geweest, maar hier dan het lijstje: onderwerp - winnaar: sneeuw - dwazie emotie - dwazie sport(ief) - binnabinna muziek - dees eten/drinken - eliesja feest - eliesja vrije keuze - anno niem weerspiegeling/reflexie - binnabinna water - queenbee licht - cynnie en anno niem zwart/wit - queenbee makro - queenbee ondersteboven - mvs dromen - mvs luchten - * toen was er een crash geweest * herfst - eliesja flora en fauna - * en toen was het topic ff doodgebloed * rond - mvs en queenbee geloof, hoop, liefde - eliesja en the Lady rood - the Lady en NooNoo oud en versleten - queenbee snelheid - eliesja diepte - Lotte spreekwoorden en gezegden - Silmarien lente - Chivay groen - Chivay passie - *nog niet bekend!
Mooie foto! Haha, nu moet ik een ander idee verzinnen, want ik zat die bloemknoppen van de buurman bijna open te kijken om op tijd een foto in te kunnen zenden. Maar ja, de passiebloem is nu dus al voorbij gekomen.
OK, ik heb wat Ik ben gek op Deux Chevaux, ofwel 2CV, ofwel Lelijke Eenden. Hier een heeeeeeel klein deel van mijn verzameling (ik had eerst een foto met meer, maar dat werd rommelig). Helaas ligt deze verzameling wegens plaats gebrek in een doos te verstoffen
Leuk Yenolah! Maar idd, de bewerkte versie op je weblog vind ik dan mooier, maar goed, zowat elke foto die ik ergens anders plaats dan hier bewerk ik ook altijd..
Zo, jij bent vroeg op! Ja, ik rommel graag met effecten. Sommigen vinden het soms 'too much', maar die 2cv foto vind ik op het randje. De passiebloem op mijn blog is trouwens ook wat bewerkt. Ik weet nog niet veel over handmatige instellingen (paar keer geprobeerd, maar gaat altijd fout). Ik vind mijn foto's altijd wat grijzig, dus dan rommel ik wat met de levels en contrast.
Haha! Ja ik was erg vroeg.. ben ik elke dag.. kids worden altijd voor 7u wakker.. Als je met contrast etc schuift, neem ik aan dat je in RAW schiet.. daarmee kun je een foto zoveel mooier maken!
Ik denk dat mijn belichting ook niet altijd helemaal goed is. Ik moet echt eens een beginnerscursus gaan volgen. Ik ben altijd eerst aan de knopjes aan het prutsen en na een jaartje begin ik eens aan het instructieboekje.
Mooie foto Yenolah! Ik denk dat het hier weer last minute wordt deze ronde Maar... blijkbaar werkt het bij mij wel onder druk haha
Jups.. komt dat mn man altijd om 7u weg gaat voor zijn werk, dus al iets na 6u wakker wordt van de wekker.. helaas de kids dan ook.. ook al gaat er geen wekker.. Gedeelde smart.. halve smart..
RAW ; RAW, fotos onbewerkt uit de camera | DigitaleFotografieTips.nl Op de camera kun je instellen hoe je je pagina's schiet, als .JPG of .RAW (bij Nikon heet dit .NEF). Schiet je .JPG kun je alleen de hele foto bewerken in zijn geheel, doe je dit in .RAW dan kan je alles apart aanpassen, zoals het groen groener maken zonder dat de rest van de foto bewerkt wordt. Doordat de camera meer informatie opslaat bij .RAW dan .JPG, neemt dit wel meer ruimte in beslag op je SD-kaartje.. Even als voorbeeldje; Foto geschoten in .RAW zo van de camera af;
Trouwens... Eliesja.. Wauw wat top die lijst... Dat is echt leuk om terug te kijken alle onderwerpen.. Ideaal ook voor nieuwe ideeën!