Ik heb geen idee.. Moet redelijk low-budget. Had begrepen dat lenzen filters etc voor een spiegelreflex best duur zijn.. Ik heb nu een superzoom camera, maar vanaf het begin al vind ik em echt niet lief!!
Ik ben zelf geen fan van filters maar dat is ieder voor zich. Je kan eerst met de standaard lens werken en dan later uitbreiden. Dat vind ik juist het voordeel van een spiegelreflex
Waarom is ie niet lief? Spiegelreflex kan je stukje bij beetje uitbreiden, en je kan t zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk. Een sony spiegelreflex bijv is in aanschaf stuk minder prijzig dan bijv canon en nikon. Vooral als je naar de objectieven kijkt, bij canon en nikon moet de beeldstabilisatie in het objectief zitten want dat zit niet in de body's en dat kost geld. Bij sony bijv zit de stabilisatie in de body (maar toch vaak nog leuker geprijsd dan canon of nikon) waardoor t dus niet in objectief hoeft te zitten, waardoor die minder duur in aanschaf zijn. En als je dan voor een instapmodel gaat, bijv van nikon de D3xxx serie, canon de 1100d dacht ik, om even wat voorbeelden te noemen, dan is de body ook niet zo gek duur.
Sorry, zat deze week geen beweging in hier. Knuddeweer en zelf ziek en druk met carnaval. Pronkstuk vind ik wel een mooie. Ik ga mijn best doen!
hierbij mijn pronkstuk mijn hele lieve maar o zo eigenwijze mooie meisje edit: en zoals gewoonlijk laat ie me erg raar zien....
Shoot me! Weer niet mee gedaan, wat een soepkip hier. Dacht dat we nog een week hadden maar de tijd gaat zo snel dus.! Marieke4mei weg zo spontaan ? Dat is jammer zeg ! We kunnen stemmen tot zaterdag a.s. 22:00 Mijn stem gaat naar BabyFG, dat is een supermooi pronkstuk, en de foto knalt er echt vanaf! Vind de kleertjes ook ontzettend leuk hihi
Hmmm ik moet het nog even goed gaan uitzoeken.. want als een lens zo'n 150 euro kost, wat ik nu zag, ga ik dat niet kunnen kopen. Zal even gaan googlen op de modellen die jij opnoemt hier! Waarom die ik nu heb niet lief is.. omdat hij op een of andere manier traag fotografeert, plus dat hij de foto anders maakt dan ik afstel op het scherm. De foto's worden daardoor veelal wazig, en binnen fotograferen of buiten met slecht licht is al helemaal niet mooi. Heb wel een sneller kaartje gekocht ervoor, ik dacht misschien heeft hij trage overschrijving, maar dat heeft niets geholpen. Vind em ook niet lekker in de hand liggen.. heb er vanaf dag 1 al geen 'klik' mee eigenlijk. Wat hij wél weer goed doet, is met statief dingen van heel ver fotograferen, zoals de maan bijv. Maar misschien is het ook geen camera om mee het bos in te gaan en gewoon uit de hand te fotograferen... Ik weet het niet hihi.
traagheid kan inderdaad aan de camera liggen, mijn vorige camera (nikon d5000) had geen trage sluiter, maar de camera die ik nu heb is nog sneller! (nikon d7000) gewoon bizar eigenlijk als je via het scherm (liveview) fotografeert gaat de scherpstelling en sluiter sowieso al langzamer dan wanneer je fotografeert via de zoeker. Of je uit de hand fatsoenlijk kan fotograferen hangt af van je instellingen. een klein diafragma heeft een langere sluiter nodig dan bijv. een groot diafragma. ook hangt het af van je sluitertijd t.o.v. het brandpuntsafstand. wanneer je op 50mm fotografeert en je wilt onbewogen uit de hand kunnen schieten zul je je sluiter niet langer moeten maken dan 1/50. wanneer je op 85mm fotografeert zul je je sluiter niet langer moeten maken dan 1/85 en ga zo maar door. alles sneller dan die waarden zou je theoretisch gezien in staat moeten kunnen zijn om een onbewogen foto te maken (echter schiet ik zelf het meest op 1/160 tot 1/250). en spiegelreflex is inderdaad erg duur, zowel de body (al heb je daar natuurlijk verschillende prijsklasses in) als de aparte lenzen die je nodig hebt. het fijne ervan vind ik wel dat je enkel de gene in je assortiment hoeft te hebben die je echt gebruikt als je er 1 aanschaft zou ik beginnen met een kitlens. bijv een 18-55 is dacht ik wel zo'n beetje gangbaar. fotografeer daar dan een tijdje mee en dan ontdek je gauw genoeg wat je nog aanvullend nodig zou hebben (denk aan een macro of juist tele) ongevraagd een heel verhaal waarvan je ws het meeste al weet
Is het alweer voorbij??? Ik dacht tot volgende week. Ik had gisteren een foto genomen, maar het buitenlicht was door het slechte weer niet naar mijn zin, dus ik wilde het vandaag over doen. Naja, mijn stem gaat ook naar BabyFG
He verdorie vergeten te stemmen Gisteravond spontaan visite was wel heel gezellig Ik ga nadenken over een nieuw onderwerp