Dat lijkt dan inderdaad exact op mijn situatie, hoewel ik de afloop van de mijne nog niet weet. Vind het echt heel fijn dat je dit met me deelt, ik probeer me een soort van voor te bereiden (zover dat kan) en dit helpt me wel!
Ja geprobeerd maar kreeg een bandje dat de huisarts alleen nig maar bereikbaar is voor spoedgevallen die geen werkdag kunnen wachten.. Nu vind ik mezelf natuurlijk behoorlijk belangrijk, maar de huisarts denkt daar anders over ben ik bang
Niet via de huisarts. Ik krijg bloeduitslagen wel in mijn persoonlijke ziekenhuisomgeving maar die staan er altijd pas na een week op.
De test van vanmorgen. (en vergeleken met gisterochtend) 20/21 dpo Over een uurtje ga ik bellen voor de uitslag.
Gebeld, uitslag was wel binnen maar nig niet verwerkt Dokter belt me vandaag na half 11 terug... het lijkt allemaal echt een eeuwigheid te duren. De wet van Murphy volgens mij
Dankjewel! Hoewel er lichte oploop is elke dag blijven de testen te licht en is de oploop niet goed genoeg hé?
Ik vrees van niet. En ik moet zeggen dat ik tussen gisteren en vandaag niet echt oploop zie. Je zit morgen op 5 weken, dan had het wel echt een knaller moeten zijn. Ik wil je nog wel meegeven dat de waardes voor een prille zwangerschap qua range heel erg uit elkaar liggen. Als je straks je uitslag hoort, kan het dus best zijn dat als diegene er niet veel verstand van heeft, diegene gewoon zegt: Je bent zwanger, het ligt in de range, dus het is goed..
Ja daar ben ik ook bang voor inderdaad. Ik ga sowieso vragen of ik maandag nog eens mag, al moet ik even aandikken hoeveel zorgen ik me maak. (Hoewel ik me echt wel heel veel zorgen maak, niks gelogen dus, ben nog steeds bang voor een bbz) Mocht de huisarts echt niet mee willen werken bel ik de verloskundige. Die zou over een aantal dagen (na het weekend) toch ook wel een echo kunnen doen om te checken of er uberhaubt iets in de baarmoeder zit? Klopt tegenover gister lijkt de test vrijwel gelijk. Inmiddels zou bij een verdubbeling per 48 uur de test dagelijks toch wel een stuk donkerderder moeten worden. Mijn hart probeert te ontkennen wat mijn hoofd eigenlijk al weet
Och het zit echt niet mee zeg.. hopen dat de huisarts ook meteen belt en het niet nog langer gaat duren. Bij 5 weken moet je sowieso een vruchtzakje zien in de baarmoeder bij een goede zwangerschap. Maar dat zie je pas als het hcg boven de 1000 is en dat verwacht ik niet op basis van je testen. Dan zou het alsnog een gewone miskraam of een bbz kunnen zijn, maar dan zullen ze je in elk geval gaan opvolgen. Wat een gestress zo hè. En inderdaad, hcg boven de 5 is officieel zwanger. Terwijl iemand met verstand van fertiliteit echt wel weet dat het een flink stuk hoger moet liggen voor een doorgaande zwangerschap.
ik zou het echt even goed aandikken bij de huisarts zo voor het weekend. Aangeven dat je testen schommelen en je je wat slechter begint te voelen. Helaas is dit tegenwoordig de enkele manier om serieus genomen te worden in veel gevallen.
Lijkt me goed als je vraagt om nog een keer prikken. Al weet ik niet of de oploop iets kan zeggen over het onderscheid tussen bbz en miskraam. En lijkt me ook goed om de verloskundige te bellen met dat verzoek. Ik weet ook niet precies vanaf wanneer wat te zien zou zijn, maar ik denk @GroeneBomen en @Krv dat wel weten.
@JupitR de oploop hoeft niet per se iets te zeggen over een bbz/gewone miskraam. Vaak heb je bij een bbz ook andere klachten zoals buikpijn op 1 plek ter hoogte van een eileider en bloed/bruinverlies maar dat hoeft niet per se. Vanaf 5 weken zie je iets in de baarmoeder bij een goede zwangerschap. Zie verder ook mijn uitleg een paar posts hierboven.
Ik heb het nog eens nagekeken laatst. Ik heb toen bloed laten prikken. De eerste keer was het 100. En idd de felicitaties van de huisarts dat ik zwanger was. Aangegeven dat ik niet gerust was aangezien de tegenvallende testen. Mocht daarna weer prikken. De uitslag was daarna 607 ( drie dagen later dacht ik) Wat goed zou moeten zijn qua oploop… maar bij mij liep het toen alsnog niet goed af. Enige uitsluitsel voor jou is idd een echo… er moet nu toch wel iets te zien zijn in je baarmoeder. Heel veel sterkte. Ik weet hoe killing deze onzekerheid is.
Dankjewel voor jullie adviezen! Ga er zeker wat mee doen, hopelijk belt de huisarts snel. @Chanan82, op hoeveel dpo was je hcg 100?