Ik ben werkloos, althans heb mijn opleiding in Juli afgerond. Ik heb me al rot gesolliciteerd en blijf maar solliciteren maar kan nog altijd geen baan vinden. Morgen ga ik naar het vroegere arbeidsbureau en zij gaan mij verder helpen. Ik krijg altijd de zelfde reacties, we hebben niemand nodig en je hebt te weinig ervaring enz! Ik heb de opleiding RPC op het Nimeto gedaan. Reclame,Presentatie&Communicatie dat is een veelzijdige creatieve opleiding waar je tot publiciteit vormgever wordt opgeleid. Ik kan gaan etaleren/styleren/Visual Merchandiser worden, grafisch vormgever of DTP'er. Ik wil het liefst als grafisch vormgever aan de slag want dat is mijn passie en daarvoor heb ik stage gelopen. Weet er iemand iets voor me? Maar wat mijn punt is, stel ik krijg binnen 2 maanden een baantje en ben dan net zwanger, dan heb ik natuurlijk een proefperiode of een jaar contract.. dan kunnen ze me zo ontslaan en krijg ik geen zwangerschapsverlof. Na mijn zwangerschap kan ik dan helemaal onmogelijk ergens aan de gang! Maar zou zo graag een kind willen dat ik daar niet op ga wachten, je weet nooit hoe lang het duurt voor je zwanger bent.. kan zo een jaar duren.. OOh... pfff wat een gedoe!
Ik zou een zwangerschap niet uitstellen voor een baan. Toen wij een half jaar bezig waren kreeg ik een andere baan. Ik twijfelde vanwegen de redenen die jij noemt. Maar het heeft daarna nog ruim een jaar geduurt voor ik zwanger was. Zo blij dat ik het toen niet afgewacht heb. En nu weer. Net een nieuwe baan en al een jaar bezig voor nr 2. Ik heb bij m'n sollicitatie open kaart gespeeld. Mijn baas zij, dat is het risico als je jonge vrouwen aanneemt. Succes!
je zegt het zelf al, stel dat het een jaar duurt eer je zwanger raakt. Sja het kan zelfs langer zijn, kan ook korter. Je kunt er geen rekening mee houden totdat het daadwerkelijk zo is. En als het zo is, weet je ook wel hoe je er verder mee om moet gaan. Dus niet je leven in de wacht zetten tot je zwanger bent, is nergens voor nodig.
ik zou het ook niet uitstellen, als je man/vriend werk heeft, en jullie kunnen misschien nu al sparen zou ik er gewoon voor gaan. Mijn schoonzusje had ook een nieuwe baan toen ze zwanger werd en zij is dus binnen haar jaarcontract op verlof geweest en heeft een vast contract gekregen! Toen ik zwanger was van de eerste werkte ik via een uitzendburo en heb ik ook gewoon verlof gehad en uitbetaald gekregen. We hadden wel gespaard ondertussen en op de centjes gelet. En nu heb ik zelfs een nieuwe baan gekregen terwijl ik zwanger was, begin er wel pas na de zwangerschap aan maar had tijdens de sollicitatie verteld dat ik net zwanger was en dat vonden ze geen probleem ik was uitgekozen uit 10 mensen. Ze vonden het zelfs geen probleem dat ik pas in in het voorjaar begin terwijl de sollicitatie al in februari was!
je moet de overweging echt voor jezelf maken, als jullie bv echt niet zonder jouw salaris kunnen dan zul je het misschien toch moeten uitstellen of je uitgavenpatroon goed onder handen nemen. Ik heb het niet uitgesteld. Ik probeerde al zwanger te worden in de baan die ik toen had. Het ging niet zo voorspoedig en daarbij werd mijn laatste tijdelijke contract niet verlengd dus moest ik weg. Ondertussen ergens anders aangenomen. Ik was een maand in dienst toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. Ik wist dus dat het zou kunnen gebeuren, maar kon mijn kinderwens er niet voor laten varen, we waren intussen ook al een jaartje bezig. Ik wist ook wel dat we bepaalde uitgaven zouden moeten beperken wanneer ik geen salaris meer binnen bracht maar dat we qua vaste lasten nog wel rond konden komen. Waar ik bang voor was, gebeurde ook, toen mijn halfjaar contract verlengd moest worden moest ik weg daar. Daar stond ik dus: 7 maanden zwanger en geen werk. Ik was nog maar 24 dus een heel lang arbeidsverleden had ik niet. Ik kreeg 7 maanden ww en toen niks meer. Ik heb mij na de bevalling wel de blubber gesoliciteerd omdat ik gewoon graag weer 2 daagjes aan de slag wilde. Uiteindelijk is het een maand voor mijn meisje 1 werd gelukt. Achteraf had ik wel veel meer moeten genieten van de tijd die ik bij haar thuis was, maar door de stress van het solliciteren, kwam dat niet altijd tot uiting. Ik hoop dat je iets hebt aan mijn verhaal.
Weet iemand dan ook hoe het zit als je werkt op oproepbasis en je wordt zwanger? Krijg je dan ook iets doorbetaald?
Ik herken je probleem wel een beetje. Na mijn opleiding ben ik bijna meteen gaan werken. Was toen na een paar maanden zwanger. Mijn jaar contract werd toen niet verlengd. Dus de rest van de zwangerschap thuis gezeten. En daarna is het zooooo moeilijk om en baan weer te krijgen. Je hebt dan weinig werk ervaring en je bent er ook nog een tijdje uit geweest. We hebben toen besloten dat ik een tijdje thuis zou blijven bij onze dochter. Ben bijna een jaar thuis geweest...en geloof me, voor je cv is het echt funest! Heb nu gelukkig toch een leuke baan gevonden.
Ze kijken naar het gemiddeld aantal gewerkte uren van een afgelopen periode. Hoe lang die periode is weet ik zo niet uit m'n hoofd.
hmmmm, is lastig, maar zou beide er niet om laten (baan of kindje) dus gewoon vol voor beide gaan, maar, hoeveel wil je gaan werken nadat je een kindje hebt? je zou bijv. misschien wel nu alvast een parttime baan kunnen zoeken? dat verkleint je risico op geen verlengening/ontslag bij zwangerschap...
dan zou ik om een baan van 2,5/3 dagen gaan zoeken ipv. fulltime... en misschien duurt het wel lang bij jullie, en dan zou het vervelend zijn dat je niet fulltime verdient... maar aan de andere kant, als het wel snel raak is, dan heb je alvast parttime baan en zullen ze je dus minder snel laten gaan als je voor dezelfde uren weer terug gaat komen...
Je weet niet wat de toekomst brengt meid, niet wat betreft zwanger raken en niet wat betreft een baan krijgen/houden. Ik heb toen ik uit school kwam heel erg getwijfeld over wat ik moest doen, maar ik weet niet hoe het met jou werk is, maar bij mij is het normaal dat je een jaarcontract krijgt, je hebt dan toch nooit zekerheid. Mijn contract wordt nu ook niet verlengd. Ik vind het niet leuk dat ik straks geen werk meer heb, maar we hebben er 20 maanden over gedaan om zwanger te raken en ik ben heel gelukkig dat het nu eindelijk zo ver is en als we gewacht hadden had ik mss volgend jaar precies het zelfde gezeten als nu. Tenzij je bereid bent eerst een paar jaar echt aan je carriere te werken, denk ik dat je het weinig uit maakt wat je doet en dat je vooral veel geluk moet hebben.
Ik zou het idd ook niet daarvan laten afwachten. Wij zijn ook al langere tijd bezig met onze kinderwens en ben juist aangenomen voor een baan Mét opleiding die 3 jaar duurt. Zowieso om mn gedachten niet alleen op zwanger worden te focosen(?) maar het meer zn gang laat gaan. Ik heb voor mezelf de beslissing genomen dat je zwangerschap komt wanneer het daar tijd voor is en als dat toevallig is als jij net een nieuwe baan hebt dan is dat zo. Voor alles is dan wel weer een oplossing! Succes in ieder geval met solliciteren, weet inmiddels hoe zwaar het is aangezien ik een jaar thuis heb gezeten.
als jullie t met 1 loon redden dan zou ik eerst voor een kindje gaan dan kan je ook zelf bepalen hoelang je dan thuis wilt zijn met jullie kindje totdat je weer zou gaan werken maar als je twijfelt over t financiele dan zou ik zeker t toch uitstellen en eerst voor een baan gaan en door je proeftijd heen komen en dan pas voor een kindje gaan
We kunnen het makkelijk alleen met mijn mans loon rond krijgen alleen hebben we niet meer zoveel uit te besteden als toen ik studiefinancering en stagetoeslag kreeg. Dat centje was altijd lekker om grote dingen van aan te schaffen. Nu moeten we er iets langer over doen maar dat geeft niet! We doen het al 1,5 alleen met zijn loon dus niets te klagen, een extratje is altijd lekker! Ik ga gewoon kijken wat de toekomst brengt en wat er op me pad komt ik heb voor beide niet te zeggen, komt of niet.. Thnx voor de tips
Mee eens. Het leven is wel iets speciaals , dat vind ik ook belangrijker en er zijn altijd oplossingen. Gewoon ervoor gaan dus. Je hebt iig een diploma op zak!
Hoi meid, Ik zit een beetje in dezelfde positie, al is het toch weer anders. Ik wil namelijk ook zwanger worden, maar ben pas rond mei-juni afgestudeerd. Ik vind het niet erg om zwanger te zijn als ik aan het afstuderen ben, maar ik zal dan ook een aantal maanden ´werkloos´ zijn omdat ik met (bijvoorbeeld 5 maanden) ook niet ergens aangenomen zou worden. Nu heb ik nog wel een baantje als oproepkracht, en hoor net dat je daar wel iets van doorbetaald krijgt.. maar dat zal niet veel zijn. Gelukkig werkt mijn man. Helaas is dat niet heel veel, maar we hebben spaargeld, en daarna ga ik wel weer op zoek naar een vaste baan! Ik heb er vertrouwen in dat het allemaal wel goed loopt als ik zwanger zou worden. En wie weet duurt het een jaar, dan ben ik blij dat ik nu al begonnen ben. Mijn ervaring is dat je vaak meer bomen op de weg ziet ( zo gaat die uitdrukking toch) dan dat er werkelijk zijn! Zeker achteraf weet ik zeker dat je denkt: 'Heb ik me hier druk om gemaakt?' En als het lastig is, dan deal je er dan wel mee!