Mijn baby is nu 1,5 week oud en ik geef bv. Hij heeft elke dag veeeeel poep luiers (gele korrelige poep) en laat daarbij veel scheetjes en lucht vrij. Ik vroeg me af of dit komt door mijn voeding? Heb soms ook t idee dat ie wat krampjes heeft. Hij laat vrijwel nooit een boertje na de voeding. Kan ik ergens op letten qua m'n eigen voeding of is dit geheel normaal?
Was hier ook zo hoor, ik geef ook bv. Krampjes horen bij de eerste drie maanden, daarna neemt het (meestal) af. Je kan kijken of het erger is nadat je bijv uien of knoflook o.i.d. Hebt gegeten, maar verder hoef je niet op je eten te letten hoor met bv
Is wel vrij normaal. Ik merkte dat mn kindje wel reageerde op wat ik had gegeten. Denk aan chinees of macaroni of koolsoorten. Maar er komt strakjes ook een periode van krampjes, die neemt toe en na een poosje word t weer minder.
Was hier ook. Lactatiekundige zei hier dat mijn eigen voeding hier niks mee te maken had. Nu nog steeds veel scheetjes (4 maanden nu), maar krampjes zijn zo goed als over. Boertje laten deed mijn dochter eerste tijd ook niet trouwens, pas sinds een paar weken laat ze wel na elke voeding een boertje.
En is zoveel poepen ook normaal? Elke luier is poep. Niet veel maar toch elke keer zit er wat in. Soms heb ik net verschoond en geef ik de borst en hoor ik t alweer! Ik hoor verschillende verhalen over de invloed van eten op bv. De ene zgt dat je alles kan eten en dat t voor de baby geen verschil maakt en de ander zegt dat je met Kool soorten en kruiden en ui etc moet oppassen