Vandaag voor het eerst wat duurdere eieren gekocht, vrije uitloop eieren. Heb toch wel wat over voor zo'n wandelend kippie. Gelijk wat over opgezocht: Hoe groen het doosje er ook uitziet, het zegt niets over de eieren die erin zitten. Het enige dat telt, is de code op het ei zelf. Het gaat hierbij om het eerste cijfer. Goed kijken dus! Code 3: Legbatterij. Wordt nog veel verkocht op de markt. Zeer dieronvriendelijk met dieren in een kooi. Code 2: Scharrelei. Anders dan je zou denken, komen deze kippen nooit buiten. Ze leven in een grote stal. Code 1: Vrije uitloop. Deze kippen hebben een behoorlijk goed leven met een uitloop naar buiten. Code 0: Biologisch. De diervriendelijkste eieren. Deze kippen worden zo natuurlijk mogelijk gehouden. Wie doet er mee?
Ik koop altijd vrije uitloop of bio. Zoveel kosten eieren al niet eens en ik vind het veel lekkerder eten zoeen vrij of bio eitje.
hier altijd vrije uitloop of bio.. voor die paar centen meer koop ik liever iets waarvan ik weet dat ze het goed hebben gehad!
Ik koop biologische eieren. Zoveel duurder zijn ze niet en vind het een veel prettiger idee om een ei te eten van een kip die gewoon lekker rond mag lopen.
eerlijk gezegt zou ik het echt niet weten welke ik koop.. ik pak ze automatisch maakt me niet uit welke.. een ei is een ei
Hier komen de eieren van onze eigen kippen die heel de dag lekker veel ruimte hebben ( 800m2 voor 4 kipjes.. ach ) en frisse lucht en lekker gevarieerd eten etc etc. lekkerder en verantwoorder kan ik het voor mezelf niet maken!
Ik koop zelf eigenlijk altijd vrije uitloop. Helaas zegt Bio niet over ruimte voor de kip, biologisch zegt enkel wat over het voer dat ze krijgen. (gelukkig geldt wel vaak dat een Bio boer ook ruimte hoog in het vaandel heeft staan. )
Ik koop altijd eieren nummer 0 of 1. De diervriendelijkste eieren die je kunt kopen zijn biologisch-dynamische eieren (natuurwinkel).
wij hebben ze altijd van mijn schoonvader die lopen daar in een omheide tuin vrij rond met veel ruimte dus dat is natuurlijk perfect!!
hier ook vrije uitloop,en bij de aldi zijn ze ook nog eens 60cent goedkoper per 12,dus per 6 (klein doosje) 30cent. kleine moeite vind ik,en ook hier biovlees 3 sterren,of vega ken er genoeg die er niet opletten,sneu vind ik dat .... maar ondertussen wel roken en heeeeel veel snoepen dat kost pas handen vol geld!!
snap niet waarom er uberhaubt nog legbatterij eieren te koop zijn....dus eigenlijk snap ik niet zo goed waarom mensen die nog kopen....
Ik heb serieus altijd gedacht dat scharreleieren van kippen waren die vrij rond lopen. Volgende x dus vrije uitloop eieren. Edit : als er biologische zijn neem ik liever die overigens.