In mijn verlof ga ik beginnen aan fotoalbum van onze reis naar Peru... En ook wil ik een start maken met een fotoalbum voor ons meissie... Wat zijn jullie ervaringen met fotostickers, fotohoekjes, fotolijm of zo'n soort muisje met plakmiddel Wat is het handigste? Waar hebben jullie het vandaan?? Blijft de kwaliteit van de foto met alle plakmiddelen ook goed? In het reisalbum komen ook foldertjes en andere dingen die ik van vakantie zelf meegenomen heb... Ben benieuwd wat jullie gebruiken!
Fotohoekjes vind ik zelf lelijk, maar ze zijn handig omdat je de foto er eenvoudig uit kunt halen. Maar zal dat voor je reisfoto's nodig zijn? Fotosplitjes (van die kleine stickertjes die aan beide kanten kleven) vallen niet op, maar ik vind daar de plakkracht niet zo groot van. Flink aanduwen is het en dan heb je nog de kans dat de foto los laat, vooral als de foto veel moet buigen. Dan heb je ook nog fotostrips. Die lijken op de splitjes, maar daarvan kun je zelf de lengte bepalen. Ze zijn dikker en plakken beter. Deze gebruik ik meestal. Fotolijm is een alternatief, maar dn moet je oppassen met knoeien. Ik gebruik fotolijm wel bij trouwalbums. Het voordeel daarvan is dat je de foto's nog voorzichtig los kunt halen en als je wat knoeit, dan wrijf je ze ook zo weer van het papier af. Maar omdat je wat zorgvuldiger moet werken, is het minder snel. Misschien daardoor ook niet geschikt voor een dik vakantie album.
ik gebruik gewoon fotolijm. Niet teveel erop smeren dan werkt het prima. fotohoekjes vind ik ook niet heel mooi. Wel eens gebruikt als ik bijvoorbeeld kaarten inplak en ik nog eens wil lezen wat er op de achterkant van de kaart staat., maar verder gebruk ik fotolijm.
lijm vind ik nog t prettigst werken. Veel van die strips gebruikt maar met veeeel fotos veel afval en veel werk. En idd met veel buigen wil t nog wel eens los gaan. Lijm niet en speciale fotolijm zie je aan de voorkant van de fotos niet als je niet teveel gebruikt
Ik gebruik de plakkertjes van Henzo. Ik haal ze altijd bij de Marskramer, maar ze zijn vast ook wel ergens anders te koop.. Je hebt dan 250 plakkertjes (die je dus achterop de foto doet) voor 1,25.