Voorhoofd- bijlholteontsteking? Of wat anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweetchocolate, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hallo,

Mijn zoon werd afgelopen 2 nachten iedere 2 uur bijna gillend wakker, wat wij absoluut niet van hem gewend zijn. Hij valt op zich wel weer in slaap maar blijft wel 20 minuten gillen, soms met tussenpauze. Tuurlijk gaan wij hem wel troosten, mijn kind gilt niet voor niks 's nachts! Maar zodra hij weer ligt en wij weg gaan begint hij weer.

Gisteravond voelde hij warm aan en bleek inderdaad licht koorts te hebben, 38,1. Hij is ook verkouden.

Ik heb afgelopen week flinke griep gehad, verkouden, bijl- en voorhoofdholte ontsteking gehad. Ik had ook vrij veel druk op mijn hoofd als ik lag dus vandaar ook dat ik hem ervan verdenk.

Zoon grijpt ook naar zijn hoofd. Overdag is hij redelijk vrolijk, maar hij is gister overdag wel vaker naar bed gegaan en heeft bij elkaar overdag 5 uur geslapen (normaal slaapt hij 2 uur overdag) en hij ging 's avonds al om 18:45 naar bed, normaal 19:30.

Iemand ervaring met een kind dat op zo'n jonge leeftijd al (één van eventueel) voorhoofd- en bijlholteontsteking heeft? Wat doen ze eraan? Ik weet nog dat ik vroeger een AB kuur kreeg. Doen ze dat nu nog?

Ik vind het zo rot voor hem, en zeker als hij echt deze onstekingen heeft, het doet echt heel veel pijn. Ikzelf neem overigens geen ABkuur meer, ik overleef het op pcm. Al jaaaaaaren wanneer ik het heb, maar echt veel helpen doet dat niet. En nu bij mij duurt het ook al 5 dagen en die ellende wil ik mijn zoon graag besparen.

Alvast bedankt en fijne paasdagen!

2. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Wat mij verteld is (door de dokter) is dat kleintjes geen holte onstekingen kunnen krijgen. (ik was voor hetzelfde bang). Dus dat zal het niet zijn. Hoofdpijn kan natuurlijk wel. En misschien zijn oren? Of een beetje griep? Ik weet het ook niet maar dat is wat dokter mij vertelde omdat de holtes bij kleintjes nog niet volgroeid zijn?

groetjes kim

ps mijn kereltje word ook vaak s nachts wakker en gilt dan ook misschien droomt ie dan?

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Misschien de oortjes? Wat zou kunnen helpen is het hoofdeind wat omhoog, neusspray (zoutoplossing) gebruiken, houd de doorgangen open, ui bij het bedje, zorgt dat het eventuele slijm goed loskomt. Zetpilletje voor het slapen gaan

Hopelijk heb je er wat aan, beterschap met je kleine

4. sweetchocolate

Bedankt voor jullie reacties.

Mijn zoon wordt niet "zomaar" 2 nachten achter elkaar wakker gillend 20 minuten lang iedere 2 uur. Een droom, ok, kan. Maar niet iedere 2 uur zo lang gillen. Hij heeft wel eens dromen, maar dan is het 1 nacht maar 1 keer;) En er is een verschil tussen gillen en huilen;)

Oortjes kan ook, maar hij grijpt niet echt naar zijn oren, meer zijn hoofd. Zal hem vanavond een zetpil geven en nu overdag ook al sprayen met neusspray.

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Voor oorpijn hoeven ze niet naar de oortjes te grijpen, is voor kleine kinderen moeilijk aan tewijzen waar ze pijn hebben namelijk.

6. sweetchocolate

O dat wist ik niet. Bedankt! Is het aan te raden, vooral als hij vannacht weer zo'n rot nacht heeft om morgen de hap te bellen? Of kunnen we het nog tot dinsdagochtend uitzingen (niet wetende of er dinsdag plek is)?

7. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    als jij twijfelt bellen en overleggen hier mag dat altijd.

groetjes kim

8. sweetchocolate

Zitten op de HAP. Gillend kind in bed. Stil als je hem oppakt en gillen meteen als je hem neerlegd. Ben benieuwd. Arm kind.

9. sweetchocolate

Gelukkig, geen oorontsteking! Wel slijm in zijn longen. Hadden al pufjes voor hem in huis die wij al paar maanden niet meer nodig hadden. Moeten weer puffen bij hem, geven neusspray, 4 zetpillen per dag en zijn matras staat aan het hoofdeind wat hoger. Hopen dat het allemaal werkt en dat hij weer mag doorslapen. Is voor hem prettiger.

Tot nu toe is hij stil. Wij gaan ook maar slapen en hopen op goede nacht.

Deel Deze Pagina