Kat jammert

Discussie in 'De lounge' gestart door Desie17, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desie17

Desie17 Actief lid

7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    okey naja mijn kat die ik net 3 week heb die ook last had van zijn gebit dat is nu beter en hij is inmiddels gecastreerd maar het rare is hij jammert elke avond van 7 uur tot 9 uur wij worden er gek van
    we dachten die wil naar buiten maar dat is het ook niet en verder weten we niet wat het is het kan ook niet mannelijk gedrag zijn
    weten jullie iets ik heb proberen te negeren maar dat helpt ook niet

2. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Misschien wil hij eten?
    Bij ons is dat namelijk de tijd dat ze eten krijgen.
    En anders (hoe zielig ook) een plantenspuit gebruiken en het eruit proberen te "spuiten"...

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Mijn kat heeft dit ook een tijdje gedaan nadat we zijn maatje hebben moeten laten inslapen. Volgens de dierenarts kwam dat in dit geval door het gemis dat hij voelde. Ze waren jarenlang samen en van de een op andere dag was zijn maatje er niet meer.

Je zegt dat je je kat pas 3 weken hebt. Heeft ie hiervoor met andere katten (of honden) samengewoond? Bij een ander gezin? Zo ja dan zou het best kunnen dat ie ze mist of als ie altijd andere dieren om zich heen heeft gehad en hij is nu alleen (weet niet of dat het geval is?) dat ie zich eenzaam voelt?

4. Desie17

Desie17 Actief lid

7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    hij was toen ook alleen hij jammert nu ook omdat ik nog wakker ben heb vaste tijd dat ik naar bed ga en verder hij heeft altijd eten en drinken want hij eet een bakje leeg over de hele dag hij eet beetje bij beetje en de vorige baas miss vondt hij het wel leuk daar maar ben blij dat hij er weg is want zijn gebit was zo erg er aan toe dat het net goed kwam wij weten nog steeds niet wat het is

5. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Vervelend zeg.. Weet alleen dat het castreren nog niet helpt, duurt paar weken voor de hormonen uit zn lijf zijn, dus effect daarvan duurt nog evem..

Misschien Feliway verdamper proberen tegen stress.. of flink moe maken voor je naar bed gaat? 3 weken is wel snel hoor, hij kan langer nodig hebben om te wennen.. Hopelijk gaat het snel beter!

6. Desie17

Desie17 Actief lid

7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    hij krijgt alle aandacht (hoe kun je zo,n liefe kat geen aandacht geven) hij voelt zich wel thuis alleen er is iets met die tijd wat er dan was en waarschijnlijk moet hij dat dan af wennen
    hij heeft wel rare dingen zoals hij rent smorgens het hele huis door tot wij allebij uit bed zijn en dan is hij rustig

en nat maken met een plantenspuit helpt wel alleen moet wel een plantenspuit hebben :p hij heeft ookal geleerd dat hij niet op het aanrecht mag en dan hebben we hem telkens nat gemaakt en nu durft hij niet meer op het aanrecht

7. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    't kan goed de hormonen zijn.
    Als ie pas net gecastreerd is, duurt het nog ff voordat alle hormonen uit zijn lijfje zijn.
    Hoe oud is ie?
    Wat doet ie vlak voor of vlak na dat het mauwen ophoud? (kattenbak gebruiken, water drinken, spelen, slapen etc). Misschien kan je daar een patroon in herkennen.

8. Desie17

Desie17 Actief lid

7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    na het mauwen gaat hij slapen of komt bij mij liggen
    en het kan nog de hormonen zijn inderdaad die nog niet op zijn :p
    maar verder heb ik onthouden om 7 uur gaat hij mauwen en rond lopen en ontdeugend doen en rond 9 uur is het weer klaar en gaat hij slapen

soms mauwt hij ook als hij iets zoekt maar dan kijkt hij er ook naar

9. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    ik heb geen idee wat het miauwen kan zijn, net wat al eerder gezegt ie, dat ie misschien " iets' mist?
    maar als katten geholpen zijn, houden ze die gevoelens toch wel? ik heb 2 poezen, ze zijn 7 jaar, al jaren geleden geholpen, maar ik merk het echt hoor als het "kattentijd" is, man word echt gek van ze.

10. Desie17

Desie17 Actief lid

7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    poezen worden gesteriliseerd en dan worden alleen de eileiders door geknipt verder houden ze de hormonen wel als ze gecastreerd waren wordt alles weg gehaald en
    mijn kat is gecastreerd dus alles is weg ook de hormonen worden niet meer gemaakt

en kat en poes kunnen en steriliseerd en gecastreerd worden
    castratsie halen ze alles weg
    en sterilisatsie wordt het alleen door geknipt ;)

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    misschien heeft je kat wel behoefte aan wat extra's in de avond
    misschien rond 7uur een zakje vlees ofzo proberen
    onze poezen komen hier ook vragen om tonijn of zakjes vlees, dan gaan ze met zijn 3 een uur lang mauwen en dan moet ik ze het gewoon geven
    maar onze poezen willen het niet elke dag
    of misschien wilt hij wel gewoon spelen, dat die daarom om aandacht vraagt
    wij hebben daarvoor een laser, kunnen we zittend met ze spelen hihi

12. Desie17

Desie17 Actief lid

7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    nou zijn speelgoed verdwijnt onder de bank of dressior omdat hij het erg leuk vindt en hij mag geen nat voer omdat hij zijn tanden heel erg ontstoken had omdat hij alleen nat voer kreeg en nu mag hij het eerst niet hebben anders gaat het weer de verkeerde kant op
    kan zijn dat hij wil spelen maar zijn balletje is foetsie :p we wonen in een flat maar als nog nergens te vinden :p het is een soort golfballetje met veertjes en er zit rijst in daar speelt hij het liefst mee maar raakt het altijd kwijt :p

13. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Het kan zijn dat hij op dat moment op zoek is naar zijn speeltje, omdat hij wat energie kwijt moet die hij over de dag of over een paar uur heeft opgebouwd.
    Wanneer die dame hier haar speeltje niet vinden kan, begint ze ook het hele huis door te lopen en klagelijk te miauwen. Kan ze haar speeltje niet vinden, dan gaat ze heel raar rennen&springen (zelfs over de banken heen), probeert soms onze voeten te 'pakken' (niet hard of pijnlijk) en houd pas op als ze die energie kwijt is. Zonder speeltje duurt het beduidend langer voor ze 'ontspant'. Dan eet/drinkt ze vaak nog wat en gaat dan slapen.

Als jullie zijn speeltje niet kunnen vinden, is het misschien een idee om een zelfde soort speeltje (of meerdere) aan te schaffen zodat niet elke keer een zoektocht nodig is. Wanneer hij weer dat gejammer heeft, het speeltje naar hem toe gooien en kijken of dat het daadwerkelijk is. Zo niet, dan toch iets anders proberen.

14. Desie17

Desie17 Actief lid

7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    ik wou ook opzoek gaan maar zou niet weten waar we die vandaag hebben

15. Leo85

Leo85 Niet meer actief

In de praktijk gebeurt dit nooit hoor.. Zowel katers als poezen worden gecastreerd. In de volksmond wordt het sterilisatie genoemd om het verschil aan te duiden. Als je zou steriliseren worden ze nog steeds krols en dit wil je juist voorkomen.. :D

Deel Deze Pagina