nieuwe buren, ben ik onbeleefd?

Discussie in 'De lounge' gestart door matje, 5 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. matje

matje Niet meer actief

ik zal het even kort peoberen uit te leggen
    wij zijn verhuisd en heb dus ook nieuwe buren
    buurvrouw is erg nieuwsgierig, klein beetje opdringerig maar verder voor zover ik kan zeggen ook wel heel vriendelijk
    ik maak graag een praatje maar verder ben ik erg gesteld op mijn privacy.

nu was mijn beste vriendin op visite om te kijken naar ons huis, met haar 2 kindjes.
    buurvrouw belt aan en vraagt of ze koffie kan komen drinken.
    waarop ik zeg, nou sorry maar ik heb bezoek.

oh daar kan ik toch wel bij komen zitten was haar antwoord,
    dus ik zeg nou nee sorry mijn vriendin komt voor mij en mijn huisje ze is hier met 2 baby's.
    oh maar dat is toch gezellig? zegt ze, ik heb wel zin in koffie.
    ik werd een beetje simpel van het aandringen dus ik zei
    nou sorry andere keer, ik heb nu bezoek, en die zijn hier voor mij, en ik hou mijn bezoek graag prive!!!

buurvrouw hoogst verontwaardigd.... en droop uiteindelijk af.
    aan de ene kant voel ik me best schuldig dat ik haar heb weggestuurd.
    maar kom zeg, mijn liefste vriendin is er voor mij
    of moet ik nu toch maar mijn excuus gaan maken naar de buurvrouw?

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nee hoor ik vind niet dat jij excuses hoef te maken simpel ik zou der ook niet binnen hebben gelaten is toch jou bezoek en als ze koffie wilt drinken ja dan als je bezoek weg is

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik nodig mensen uit, en mensen die hun eigen uitnodigen komen er bij mij niet in.

Ik vind jou buurvrouw wel een beetje raar hoor als ik eerlijk ben.

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik vind dat je juist nog erg beleefd bent gebleven! Goed gedaan;)
    Jouw buurvrouw was ronduit opdringerig en dat hoef je niet toe te laten.

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    mmmm vreemd dat je buurvrouw zelf aanbelt om te vragen of ze op de koffie mag komen!
    Normaal gesproken is het toch omgekeerd dat als jij daar gaat wonen hun dan zeggen: Kom je even een bakkie koffie doen? Of dat jij zegt: kom eens een keer langs voor de koffie!

Wij hebben ook een nieuw huis waar we nu veel aan het klussen zijn, laatst lag er een voetbal bij ons in de tuin van de buurman ik dacht tja ik kan hem wel over het hek gooien maar nu heb ik een excuus om eens kennis te maken ;) Ik heb er aangebeld en de buurman vroeg meteen of ik even binnen kwam, dus ik mijn vriend geroepen en zijn daar samen even wat gaan drinken, was maar een half uurtje maar gaat om het idee toch?
    Toen we weg liepen zei ik tegen ze: Als het huis helemaal klaar is dan komen jullie maar eens bij ons op de koffie!

Ik zou zelf nooit ergens aan bellen en zeggen: Ik kom op de koffie!

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    netjes gedaan toch... ze was gewoon veel te nieuwsgierig!

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

wat een maffe buuf! Zeker dat aandringen, zou er bij mij ook niet inkomen dan hoor!

8. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Jeetje, wat een opdringerige buurvrouw zeg! Komt ze altijd zomaar onaangekondigd en op eigen uitnodiging koffie drinken? Ik vind dat je het erg kalm en beleefd hebt aangepakt en dat juist je buurvrouw zich zou moeten excuseren voor haar gedrag!

9. lentebloempje

lentebloempje Fanatiek lid

23 nov 2009
    1.411
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    zuid holland
    Ze kan toch ook een andere keer een bakkie komen doen. Zou haar ook niet binnen gelaten hebben.

10. matje

matje Niet meer actief

dank jullie voor de reacties, ik hou er helemaal niet van om met de nieuwsgierige buurvrouw koffie te drinken, zoals ik al zei, ik ben erg gesteld op mijn privacy en graag alleen met mijn kleine, als ik zin heb nodig ik haar wel uit, maar om jezelf uit te nodigen vond ik ook raar.
    laatst vroeg ze aan mijn man wat ie voor werk deed en wat hij verdiende, nou dat gaat haar geen zak aan zeg.

oh kleine huilt, moet maar weer eens gaan.:)

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Je bent zeker niet onbeleefd. Je buurvrouw is eerder onbeleefd om zichzelf zo op te dringen. Kijk als ze bij je aan de deur komt voor een bak koffie, da's nog tot daar aan toe, maar het gewoon opeisen zoals zij dat doet vind ik niet normaal.

En vragen naar je man's salaris hoe brutaal kun je zijn!

12. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hahahaha! Wat hij verdient?!?! Is wel helemaal goed in haar bovenkamer...??
    Dat vraag je toch niet aan iemand die je nauwelijks kent?
    Ik zou het mijn beste vrienden misschien nog wel durven vragen, maar dan zou ik nog geeneens verwachten dat ze het vertellen als ze dat niet willen. Bizar, zeg!

Nee, hoor, wees jij maar blij dat je nu al lekker duidelijk tegen haar bent geweest. Dat zijn van die types die, als je 1 vinger geeft, meteen je hele arm eraf trekken ;) Oftewel: kom je nooit meer vanaf als je 1 keertje niet duidelijk bent.

13. tulip

tulip Niet meer actief

wat een raar figuur joh!!! Ik zou niet eens weten wat ik moest zeggen ws. Misschien had ik haar wel binnengelaten omdat ik zo verbaasd zou zijn. Maar ik vind het prima wat je gedaan hebt hoor, hoe kun je zo opdringerig zijn???

14. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Nee, je was helemaal niet onbeleefd! Sterker nog, ik vind dat je nog heel netjes bent gebleven. Jij bepaald wie er wanneer in jouw huis komt, en ik vind het knap onbeleefd van je buurvrouw om zichzelf uit te nodigen. En dan nog de brutaliteit hebben om naar jullie inkomen te vragen?:$. Bij dit soort mensen is er maar een manier om te reageren: gewoon direct zeggen wat je er van vind, zonder omweg! (en waarschijnlijk 'snapt' ze het dan nog niet;))

15. Que

Que Niet meer actief

Wij hebben ook zo iets gehad toen we hier kwamen wonen. De buurvrouw van 2 huizen verder op zei: Nou meid ik zie de uitnodiging voor de housewarming wel tegemoet............. Wij zijn liever altijd op ons zelf. Nooit een housewarming gegeven. Wel aan de beiden naaste buren een grote doos merci ivm de ernstige geluidsoverlast wat we hebben gemaakt. Dat vonden ze geweldig, maar ze zijn nog nooit op de koffie geweest.

16. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Hmz ... Misschien zijn de mensen voor jullie niet voor niets verhuisd ;)

Wel lekker bijdehand zeg, die buurvrouw van jou. Ect zo iemand waarvan de hele wereld om haar persoontje draait, die zal de logica van het logische ws dan ook moeilijk snappen...

17. MyBelle

MyBelle Actief lid

26 apr 2010
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind dat je netjes hebt gereageerd hoor en je moet ook gewoon eerlijk zijn, maar hoe sommige hier reageren...ongelofelijk.

Misschien is ze wel heel erg eenzaam en probeert ze aansluiting ergens te vinden weten jullie veel.....ze moet zich idd. niet opdringen maar heb liever een buuf die koffie wil komen drinken dan een die niet eens gedag zegt.

18. tulip

tulip Niet meer actief

dat dacht ik dus ook, maar ik dacht ik zeg maar niks.;)
    Bij ons in het dorp ook zo'n figuur altijd een grote klep, bemoeit zich met iedereen op straat. Staat ze vanochtend in de winkel (zodat iedereen het kan horen) dat er zoveel te koop staat in het dorp. En bij haar de naaste buren allebei, maar er gaat geen belletje rinkelen hoor.;)

19. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hahaha, moest er wel een beetje om lachen hoor. Wat een buurvrouw. Zoiets vraag je toch niet! Maar ik vind dus dat je erg beleefd bent gebleven hoor, je hoeft ook echt geen excuses te maken of je schuldig te voelen ;)

20. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Jij bent niet onbeleefd, zij is onbeleefd. Als ik jou was zou ik de boot verder ook afhouden. Brrr....hier hou ik helemaal niet van.

Je hebt huist gehandeld hoor, niets om je schuldig over te voelen.

Deel Deze Pagina