Hoi meiden Regelmatig verbaas ik me over de biedingen op vakantieveilingen en vraag me af of ík t nou niet snap of anderen. Net ook, er was een bieding, het eerste bod was 1 euro, de volgende was 3euro, toen 10, toen 12 en laatste was 19. Dat is toch niet logisch? Waarom van 3 naar 10 of van 12 naar 19? Ik zie t wel vaker dat het bod op 5 staat en de volgende dan ineens 25 biedt. Ook op MP zie je dat soort dingen wel. Mis ik nou de logica hiervan? Kijk als een bod bijna afloopt, de laatste seconden ofzo, dan snap ik t wel maar dan nog niet zo'n grote stap.
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd, op mp zie je dit inderdaad ook erg veel. Op mp denk ik wel eens dat mensen zelf, of met een ander account opeens zo'n hoog bod doen ofzo. Ik snap de logica er ook niet van hoor, ik zou in ieder geval niet 100 euro gaan bieden als de vorige 50 is..
Op marktplaats snap ik het wel. Heb er zelf een gasfornuis op staan. En het eerste bod was 50 euro. Totaal niet riëel voor een 3 jaar oud gasfornuis. Het volgende bod was dan ook niet 51 euro, maar 75 euro.
Van een vriendin (werkt bij een groot sauna-centrum) heb ik gehoord dat zij zelf ook bieden op hun eigen aanbiedingen. Op deze manier weten ze zeker dat een aanbieding voor een bepaalde minimumprijs weg gaat. Zij bieden dan bijvoorbeeld ineens 40 zodat ze zeker weten dat het minimaal voor dat bedrag weg gaat.
Echt? Oh dat vind ik eigenlijk wel heel erg fout, bijna corrupt haha. Dan is toch t hele idee achter de site weg?
En wat consider ook al zegt zal ook meespelen. Mensen weten toch dat de dienst of het product altijd weg gaat voor ongeveer 50 (bijvoorbeeld) dus dan zijn ze al snel geneigd om in de buurt van dat bedrag te gaan bieden. Maar sowieso snap ik nooit waarom mensen al gaan bieden als er nog 4 uur (of langer) te gaan is, het gaat toch altijd om die laatste seconden waarin mensen ineens hoge bedragen gaan bieden.
En weer een... 1,5,7,8,35,36,37 Die stap van 8 naar 35 vind ik echt totaal onlogisch, zo jaag je prijs alleen maar omhoog.
Als je goed kijkt zie je ook vaak dat het dezelfde namen zijn die een hoog bod doen, maar het uiteindelijk nooit winnen. Spookbieders noem ik ze. Niet eerlijk maar wel begrijpelijk vanuit een zakelijk oogpunt.
Ik heb me dat ook vaker afgevraagd... Ben wel eens hoogste bieder geweest van een fotoshoot... En dat ging zo raar. De hoogste bieder van de 20 laatste seconden was 54 euro ofzo dus ik dacht nou ik bied gewoon 55 euro. Haha was ik de hoogste bieder.. Maar je ziet wel vaker ineens een veel hoger bedrag dan de vorige bieder. Ik denk ook wel dat ze dit soms zelf doen... Of iemand moet het wel heeeeel graag willen...
Ik kijk altijd op deze site Vakantieveilingen met een ByteGrinder factsheet dan kan je zien wat de laatste 10 hoogste biedingen waren, de laagste bieding ooit (wanneer en welk tijdstip).
ik durf niet meer te bieden bij vakantieveilingen.nl hoor. laatst stond in de krant dat ze 10x zoveel geveild hebben dan dat ze aanbod hadden, mensen moesten dus wel betalen maar kregen niets. (veel hebben geklaagd bij het hotel/bungalow zelf en een regeling kunnen treffen maar toch)
ik denk ook dat het vooral gaat om de prijs opdrijven. Van particulieren, tja daar doe je niks aan, maar als bedrijven op hun eigen acties bieden om een bodemprijs sowieso te krijgen dat vind ik idd heel sneu. Dan is het idee van vakantieveilingen ook weg. Doe dan gewoon niet mee. Op markplaats dat vind ik idd iets anders, ik bied ook nooit megaveel meer, maar als het laatste bod 50 euro was, ga ik nooit 51 euro bieden, maar 55 of als het een heel goede koop is dan 60 misschien.
TROS Radar - Toon onderwerp - vakantieveiling ja sommige bieden zelfs over de prijs heen dan als ze gewoon geboekt hadden.
Wij hebben 2x iets 'gewonnen' daar en beide keren was het super. Een keer naar Pipodorp voor 290 euro in het hoogseizoen en 2 weken geleden nog naar RCN park in Zeewolde voor 227 euro. Daar verbleven wij in een bungalow tent met alles er op en d'r aan. Maar dan hebben we het wel getroffen als ik zo alle reacties lees.
Ik heb ook weleens geen tijd om een bieding in de gaten te houden, bied dus dan ook hoog in de hoop dat ik alsnog de hoogste bieder ben. Soms weet je gewoon dat iets rond een bepaald bedrag uit komt..maar goed slim is het niet.
Uitstapjes | Hoera! Ik ben in de film! hier nog zo'n voorbeeld van stupiditeit! een kaartje moviepark kost geloof ik 31 euro, en het hoogste bod is nu al 70 euro! een tijdje terug had je een veiling met kaartjes voor de julianatoren, die wou ik wel hebben, maar ook die prijzen rezen de pan uit! het moet wel leuk blijven natuurlijk.
Dat is idd vreemd zeg. Ik aas wel altijd op de arrangementen van de zwaluwhoeven. Nu al 2 x gewonnen voor 40 euro ofzo. Entree kost normaal 27,50 pp. Hoer zit dan nog een ontbijt en break bij. Dus het scheelt niet veel, maar is wel leuk. Laatst ook een zelf bbq voor 4 p. gewonnen voor 50 euro. Die hebben we 11 augustus. ben benieuwd.
preston palace gaat vaak weg boven de 130,- euro als je door de week boekt zo kun je voor 62,50p.p, met een weekend ben je dan wel goedkoper uit want dan kost het 120,-p.p. gisteren ging t weg voor dik 180,- de koperen hoogte gaat ook vaaks boven de boekprijs weg dik boven de 180,- boek je zo dan ben je 120,- kwijt 2x ontbijt erbij dan zit je op 150,- jammer dat mensen zo Dom bieden, vind het wat dat betreft geen veiling meer.
ik herb dat wel een keer gedaan met een zwaluwhoevearrangement, op de laatste sec nog 10 eur drboven geboden omdat ie me tevaak voor mn neus weg was gekaapt alleen heb k m voor niks gekocht want ben nu zwanger en kan er dus geen gebruik meer van maken