Fotoboek 1ste jaar baby, wat erin?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kiwi1405, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    #1 Kiwi1405, 1 sep 2014
    Laatst bewerkt: 1 sep 2014
    Een hele goedemorgen,

Het klinkt misschien als iets wat ik zelf ook wel kan bedenken, maar toch ontvang ik graag tips. Ik ben bezig met het fotoalbum van ons zoontje. Alle foto's hebben we digitaal maar kijken we eigenlijk nooit, dus wil voor hem ook graag een album maken.

Hebben jullie bijvoorbeeld de eerste foto's (van ons in het ziekenhuis net geboren) ook in het fotoalbum, of houden jullie het "clean"? :)

Diezelfde vraag heb ik over de rest van de foto's.... Wij hebben in zijn eerste levensjaar wel 6000 foto's gemaakt.. dus een hele klus om het uberhaupt "goed" in een fotoalbum te krijgen.

Hoe hebben jullie het gedaan? Per gelegenheid of gewoon oplopend per jaar? ;)

Tips zijn van harte welkom!:D

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb (online) een fotoalbum gemaakt van de zwangerschap, de bevalling en de ziekenhuis periode.
    Nu ben ik bezig met een boek van haar eerste jaar, wederom online. Pagina begint dat ze een dag oud is, maar wel gewoon de 'schone' foto's zegmaar. Op diezelfde pagina zitten een paar foto's die in de maand na haar geboorte in het ziekenhuis gemaakt zijn en daarna is het gewoon in chronologische volgorde. Op de laatste pagina's komen de foto's van haar eerste verjaardag en dan ga ik beginnen aan album 2.

3. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Ik heb voor de bevalling en eerste dgn in het ziekenhuis aparte fotoboekjes gemaakt. Zo heb je ze toch in een fotoboek en kun je ze kijken wanneer je wilt. En heb je de keuze om ze wel of niet aan anderen te laten zien.
    En ik heb een groot fotoboek vanaf dat hij thuis was tot zoon een half jaar was en dan van elke dag 1 foto erin. Bij momenten dat er meerdere leuke foto's waren, op 1 bladzijde een collage gemaakt.
    Heb alleen de datums erbij gezet.

4. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Goed idee dames. Ik heb daar helemaal niet aan gedacht om het in een apart fotoboekje te zetten. :)

Die foto's in het ziekenhuis (de allereersten dus) zijn voor mij net zo belangrijk, als wel belangrijker. Die betekenen zowel voor me, dat ik ze graag wel wil zien. Maar inderdaad door er twee boekjes van te maken, kan je inderdaad onderscheid maken, wil het wel of niet wil zien.

Ik snap namelijk ook best dat mensen het niet willen zien. Logisch. ;)

Zouden jullie bij dat eerste boekje van het ziekenhuis ook het bezoek in het ziekenhuis erbij doen? Dus dat apart van het fotoboek voor hem?

5. Melief

Melief Niet meer actief

Ik doe het op tijd, heb alle foto's per maand opgeslagen op mijn Comp. En zo kies ik de leukste uit om af te drukken.
    Ik "scrap" ze overigens, heb page protectors van project life en daar steek ik ze in. Dan kan ik kaartjes en losse dingen toevoegen en printjes, papiertjes, washi tape ed. Kon niks leuks vinden bij de online fotoboeken...

6. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ik wil er ook snel aan beginnen.
    Wat wij er in willen;

Zwangere buik
    Geboorte
    Eerste foto in pakje (omdat deze bewaard blijft in een herinneringendoos)
    Eerste momenten van eten, zitten,lopen etc.
    Dagjes uit
    Foto van zijn kamer
    Foto van ons en familie samen met hem
    Verjaardag

Verder nog hier en daar wat gave shots in een stoere outfit of een grappig moment. Dat hij zichzelf onder smeert met de andijviestamp bijvoorbeeld. Echt geinige foto's.

Ik wil er een soort scrapbook van maken, maar niet over de top.
    Dus zijn geboortekaartje komt er in, of iets van een dagje uit. Denk aan een toegangskaartje, of een diertje uit een foldertje van de dierentuin. Zijn uitnodiging van zijn verjaardagsfeestje. Zulke dingen.

7. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    MamaBenjamin, dus jij doet het niet echt op volgorde zeg maar, maar meer per thema begrijp ik?

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    mijn eerst reactie op jouw onderwerp tekst: Foto's :D:D:D

maar verder, wat jij mooie foto's en herinneringen vind

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik heb fotoalbums op de ouderwetse manier volgeplakt met bijna alle foto's die we hebben gemaakt :p

Daarnaast ben ik ook bezig een digitaal fotoalbum te maken met alle hoogtepunten van het eerste jaar; iets compacter dan al die geplakte albums :p

Wat er in komt:

-Geboorte: net vers van de pers op mijn buik, eerste foto met zn drietjes, foto op de weegschaal

- Ik heb alles per maand gesorteerd. Precies met elke maand een "pasfoto" en vervolgens alle hoogtepunten van die maand met ook gewoon lieve schattige foto's tussendoor.

Denk aan:
    - aan de borst
    -eerste flesje van mij/papa/oma enz
    -foto's met familie/kraambezoek
    -in bad gaan
    -in eigen kamertje slapen voor het eerst
    -CB bezoekje
    - natuurlijk eerste hapjes, eerste tandjes, zitten, staan enz enz

Ik sluit het boek af met de eerste verjaardag :)

10. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ik probeer het zo goed mogelijk op volgorde te doen. Misschien dat er eens 2 weken omgedraaid worden, maar daar lig ik niet wakker van.

Maar ik vind op leeftijd wel het mooist ja. Maar wat ik net schreef zijn echt de onderwerpen die ik er in heb. Die springen er echt uit en de random foto's zou ik gebruiken als opvulling. Niet dat ik bij 2 maanden 3 pagina's heb en bij 4 maanden maar 1 pagina. Het moet wel een beetje gelijk zijn.

11. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    #11 rijo, 1 sep 2014
    Mijn zoontje is acht weken en ik bewaar de gemaakte foto's apart in een map per week gesorteerd. Ik maak tzt digitale fotobladen ipv een album (dit heb ik ook van mijn zwangerschap gedaan), zodat ik ze in een map kan stoppen en het steeds kan aanvullen met foto's van jaar twee etc. Ook heb ik de milestone babycards en van deze foto's zal ik een album maken.

12. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    #12 rijo, 1 sep 2014
    Ik heb trouwens ook een plakboek voor het eerste jaar (van Uitgeverij Snor), waar ik leuke dingetjes en wat foto's inplak.

13. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Ik begin altijd met foto's van de zwangerschapstest of de test zelf :p En ook de manier van aankondigen. Daarna volgt een selectie van de echofoto's en de verslagen daarvan. Ook mijn bloeduitslagen en CTG's zitten erin. Daarna begint het idd bij de geboorte met van in ieder geval elke maand een aantal foto's. Ben nogal van het chronologische :p

14. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben ook begonnen.. eerste twee albums zijn al vol :D
    Ik heb de foto's van de geboorte er wel gewoon bij. Dus het moment dat hij op mijn buik ligt en dat de navelstreng wordt doorgeknipt. Overigens was de kraamhulp heel attent en had even snel een witte doek "daar beneden" gelegd voordat ze een paar foto's maakte, waardoor de foto's er best "netjes" uit zien.

Qua volgorde probeer ik wel alles chronologisch te doen. Ik heb niet echt thema's die ik er in doe. Wel is het zo dat ik tijdens speciale dingen meer foto's maak dan normaal dus dan heb ik vaak een pagina, soms 2, die aan een bepaalde gebeurtenis gewijd zijn. Zoals toen we naar de kermis gingen :)
    Ik maak elke maand gewoon foto's en de leukste er van (ik heb er anders veel te veel) plak ik in. Soms zoek ik in een tijdschrift een leuke tekst erbij. Ik had bijvoorbeeld een aantal foto's gemaakt toen hij zijn eerste stukje liga kreeg. Echt heel leuk de gezichtjes die hij trok en hoe hij probeerde de liga in z'n mond te krijgen. In een Allerhande zag ik per toeval een advertentie van (ik geloof) Peijnenburg ontbijtkoek, er stond iets als "koek al geproefd?". Dat heb ik uitgeknipt en erbij geplakt. Dus zo zijn sommige pagina's wat aparter dan "gewoon" foto's op een pagina. Ik moet nog altijd wat dingen er zelf bijschrijven, bv datum hier en daar. Nog niet aan toegekomen om dat te doen, maar daar probeer ik deze maand tijd voor te maken anders ben ik bang dat het blijft liggen en ik vind het toch belangrijk/leuk om zijn albums in orde te hebben.

Edit: een paar echo foto's en buikfoto's heb ik helemaal vooraan in het eerste album. Ik heb een Henzo album, geloof dat hij Sammy heet, en daarbij zijn de eerste pagina's (in mijn geval) blauw met een beer erop. Ik begin de echte foto's pas te plakken op de witte pagina's. De blauwe vooraan gebruik ik in de volgende albums voor extra foto's of wat snapshots/ soort van preview van het hele album.

15. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Haha.. :D :D :D

16. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Wow! :$ We hebben alle foto's wel netjes opgeslagen op de harde schijf, maar niet per maand bijgehouden :)

17. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Voor zover, dank jullie voor de vele tips!

Ik had even geen inspiratie en idee wat te doen en wat wel en niet kan. Mijn eerste foto's zijn voor mij wel heel dierbaar, maar niet heel "netjes" zeg maar. Dus ik denk dat ik voor mezelf maar een apart boekje maak met die foto's er in.

En ik vind het idee om een pasfoto met daar om heen andere foto's van die maand ook superleuk idee. Ik ben op zich ook wel van chronologisch, maar wel hebben echt meer dan 6000 stuks unieke foto's, en dan zit eventuele visite toch beetje TE lang te bladeren :D ;)

Deel Deze Pagina