Hoi allemaal, Ik heb een vraag aan jullie omdat ik het zelf moeilijk vind om te kiezen. Elk jaar maak ik voor mijn kinderen apart een fotoboek. Ik zelf ben altijd weer trots op het boek als het af is. En zelf kijk ik vaak genoeg nog terug in mijn eigen fotoboeken. Nu is helaas afg feb mijn vader plotseling overleden. Er zijn ook heel wat foto's (gelukkig) van hem en mijn kinderen en deze staan ook gewoon in het boek, zoals hoe het altijd al ging. Echter hebben we ook veel foto's, van de tijd dat me vader overleden was, dus de foto's met bloemen, waarop we op de deksel schrijven, dat we wegrijden, as ophalen, as uitstrooien. Ik weet nu niet zo goed of ik deze foto's in het fotoboek zal doen Ene kant zeg ik van niet . Andere kant is het wel dit jaar gebeurt en staan onze kinderen ook op deze foto's... Wat zouden jullie doen?
Gecondoleerd Ik zou een los kleiner fotoboek maken met deze foto's. Kun je bijvoorbeeld ook de condeolance kaarten inplakken die je geraakt hebben en een kopie van de dienst bij de crematie.
Misschien een mooi idee om een boek apart met foto's van opa te maken? Foto's van hem met de kinderen, uitvaart, maar ook foto's van eerder. Opa in de jonge jaren etc. Als jullie, of de kinderen dan de behoefte hebben aan foto's bekijken van opa dan heb je alles bij de hand.
Dit heeft mij schoonzus van mijn zwager (haar man en broer van mijn man) gemaakt en dan voor onze kant van de familie. Broers / zussen en mijn schoonouders dus. Heel fijn om terug te kunnen kijken, vooral ook voor de kinderen.
Ik zou ze er wel in doen, de dood hoort bij het leven en onze kinderen zijn bij de ziekte/het overlijden van hun opa ook bij veel dingen betrokken. Eventueel met een zwarte bladzijde voor en na deze foto's. Maar een apart boekje is ook een mooi idee. Sterkte!
Inderdaad, ik zou denk ik allebei doen. Het hoort bij het leven en bij dit jaar, dus daarvan de foto's wel inplakken. Maar opa heeft ook daarvoor nog een heel leven gehad en dat is ook mooi om terug te kunnen zien. Dus een aparte voor zijn leven. Sterkte, met jullie verlies.
In mijn fotoboeken van vroeger staat de rouwkaart van mijn opa/oma's en in een apart fotoboek staan echte foto's zo is het toch deel van mijn leven in het fotoboek maar konden de andere foto's daarin (daar zitten ook foto's van dat we bij de open kist staan etc.)
Ik doe ze niet apart en er gewoon in. De laatste 2-3 maanden waren we veel bij moeder ivm terminaal ziek zijn. En mijn dochter speelde rondom het bed van oma. Ik wil de begrafenis beperken tot 2 blz.
We maken elk jaar een fotoboek van het hele gezin. In 2019 is onze dochter geboren en overleden. We hebben in het boek van 2019 een aantal foto’s van haar, en hebben apart een fotoboek van haar, met foto’s van toen ze ziek was, toen ze dood was, van het afscheid. Niet in het algemeen 2019 fotoboek dus. Haar boek is ook het enige boek die we hebben die niet het jaarboek is. Zo kunnen de jaarboeken gekeken worden zonder al te veel geconfronteerd te worden met alle ellende die we meegemaakt hebben (ze staat er wel in! Maar niet met alle ellende) en haar boek wordt toch ook vaak gepakt.
Dank jullie. Ik twijfelde gisteren echt even... vind soms moeilijk om hier goed over na te kunnen denken. Te veel emotie. Ik zou het maken van het fotoboek van me zoon kunnen uitstellen maar het is traditie dat het fotoboek met zijn verjaardag klaar is. Ik ga wel een aantal foto's van de bloemen, dienst uitstrooien erin verwerken. Gewoon een paar dus geen pagina's vol, maar 1 pagina. Het idee van een apart boekje vind ik ook echt mooi. Opa met de pasgeborenen kids, mee op vakantie, sinterklaas, en uiteindelijk de begrafenis ga ik daar in doen. Een herinnering boek.... Nooit aan gedacht, dus blij met jullie tips! Nogmaals dank!!
Wat ik mij wel afvraag. Wat moet je straks met planken vol jaarboeken? En wat heeft een kind aan 18 fotoboeken als hij het huis uitgaat? Ik maak ook fotoboeken maar probeer dat wel wat meer te verzamelen. Bijvoorbeeld meerdere jaren in 1 boek. En van een bijzondere gebeurtenis (een mooie reis of geboorte etc) maak ik een apart boekje. Maar ik zou niet weten wat ik zou moeten met stapels boeken. Ik zou trouwens een mooie foto van opa en kleinkinderen in het boek doen. Bijvoorbeeld 1 van de geboorte van kind met opa en 1 recente. Maar begrafenisfoto's vind ik niet passend in een gezellig fotoboek voor een kind. Dat gaat immers over je kind en niet over opa. Ik zou een apart boekje maken speciaal voor opa. Daar kan je alles inzetten. En je hebt ook speciale themafotoboeken.
De fotoboeken liggen bij ons bij de andere kinderboeken en als we boekjes lezen (tegenwoordig is dat voornamelijk met dochter van 3) os dat vaak ook een fotoboek. Dan vertellen over dat jaar. Ze liggen te verstoffen ofzo, sterker nog, ze worden veel gelezen, gescheurde bladzijdes enzo. Ik schrijf ‘gelezen’ maar er zijn geen worden in
Mijn ouders hebben onze boekeb ook altijd bijgehouden en uiteindelijk meegegeven dat we gingen samen wonen. Ik zelf kijk nog erg vaak in me eigen fotoboeken van vroeger. Zeker nu dat mijn vader er niet meer is. Tijdens de dienst hebben we ook veel foto's van vroeger laten zien. ook kijken wij regelmatig in de boeken met de kinderen. Wij kijken er dus geregeld in. Maar ik weet van me broer dat die dat ook bijna nooit meer inkijk. Ik hecht er juist veel waarde aan. QUOTE="Amberxx, post: 24188380, member: 80522"]Wat ik mij wel afvraag. Wat moet je straks met planken vol jaarboeken? En wat heeft een kind aan 18 fotoboeken als hij het huis uitgaat? Ik maak ook fotoboeken maar probeer dat wel wat meer te verzamelen. Bijvoorbeeld meerdere jaren in 1 boek. En van een bijzondere gebeurtenis (een mooie reis of geboorte etc) maak ik een apart boekje. Maar ik zou niet weten wat ik zou moeten met stapels boeken. Ik zou trouwens een mooie foto van opa en kleinkinderen in het boek doen. Bijvoorbeeld 1 van de geboorte van kind met opa en 1 recente. Maar begrafenisfoto's vind ik niet passend in een gezellig fotoboek voor een kind. Dat gaat immers over je kind en niet over opa. Ik zou een apart boekje maken speciaal voor opa. Daar kan je alles inzetten. En je hebt ook speciale themafotoboeken.[/QUOTE]