Fotoboek van Albelli

Discussie in 'De lounge' gestart door beauty2012, 1 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hoi,

Ik ben een fotoboek voor mijn dochtertje aan het maken op albelli.nl
    Als ze 1 jaar is (over ongeveer 3 mnd) wil ik hem laten afdrukken.
    Ik zit nu al op 70(!) euro en in die 3 mnd die nog komen zullen er vast nog meer foto's bij komen:D Alle foto's zijn zo leuk...

Nog meer mensen die een fotoboek op albelli gemaakt hebben? Werd die van jullie ook zo duur?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Herkenbaar :D
    "Gelukkig" wordt het in de komende jaren ietsje minder...
    Ik maak ze meestal bij wijfotoservice.nl, die hebben heel vaak acties met 25% korting etc. Ik werk het hele jaar aan zo'n boek en als er een actie komt bestel ik. Meestal ben ik zo rond de 40/50 euro kwijt.
    Tips ( tenzij je die prijs niet zo erg vindt...): doe meerdere foto's per pagina en af en toe een supermooie op groot formaat. Ik deed eerst maar 2 of 3 foto's per pagina, maar eigenlijk is dat helemaal niet nodig. Nu doe ik er 4, soms 6 en een enkele hele mooie op 1 pagina. En kijk kritisch naar een foto. Als ik fotoboeken van het eerste jaar terug krijg staan er wel 25 in-de-box foto;s op, 10 van in het bedje, 10 van het eerste hapje etc. 1 of 2 zijn ook goed...

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik bestel altijd bij albelli ben er erg tevreden over.

Ik koop altijd zon aanbieding 2 keer per jaar is dat, dan kun je het grootste boek met de meeste bladzijden kopen voor 75 euro en die moet je dan met 6 weken gebruikt hebben.

4. Minerva

Minerva Niet meer actief

Yep. Wij hebben een fotoboek van de vakantie laten maken en waren nog nét iets duurder uit. Maar wij hadden dan ook alle extra opties (naast al een aantal extra pagina's): glanspapier, plat liggende bladeren én een foto op de voorkant.

5. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb gisteren een album gemaakt bij albelli, ik heb het xl album en ik had al 30 extra bladzijdes nodig:S Ik had gelukkig nog wel een kortingscode van arke ( nog steeds een peperduur album ), maar anders had ik gewacht op de acties die ze waarschijnlijk straks weer hebben: korting:D is wel altijd als de zomervakanties voorbij zijn.

6. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik maak ook bij Albelli of Hema en altijd valt het duurder uit, maar meestal heb ik het geluk dat er weer een prijs uit de vriendenloterij is gevallen en dat ik dan een "gratis" album mag maken. Wat inhoud een korting van 16 euro ongeveer dus dat is altijd mooi mee genomen.
    Heb net weer eentje gemaakt van de laatste vakantie van dit jaar. Had nog een code die geldig was tot 30 juni. Dus kon nog net even ;) Maar ook het maximale aantal pagina's nodig gehad. Ik had iets van 250 foto's maar wat hier net ook al iemand zei vaak als je nog kritischer kijkt kun je nog wel wat weg laten.

7. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik heb ook al gekeken welke foto's is weg kan laten. Heb 4 pagina's verwijderd maar de rest wil ik echt laten staan.
    Ik heb op sommige pagina's maar 3 of 4 foto's staan maar dat vind ik juist wel mooi... k vind het mooi als het niet zo druk is zeg maar. De allermooiste foto's heb ik pagina-vullend gedaan.
    't Is wel duur maar je hebt er wel de rest van je leven iets aan.:)

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Misschien een tip:

Van alle foto's op de pc de mooiste eruit zoeken, echt goed selecteren.
    Boek maken, met de regel dat bv een uitje naar de diertjes max. 2 pagina's mag zijn.
    Als je klaar ben het boek weer doorbladeren, en weer selecteren.
    Ik weet zeker dat je van 2000 foto's terug zal gaan naar max 300 ofzo, :D

=====================================
    Lees net over die aanbieding van Albelli, 2x per jaar.
    Wie weet wanneer die aanbiedingen er ongeveer zijn?
    Want dan laat ik mijn fotoboek er nog even op staan, en laat ik m met die korting natuurlijk afdrukken,;) :D

9. mamasince2010

mamasince2010 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    Ik bestel ze ook altijd bij albelli en de ene keer is hij duurder dan de andere..

10. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik vind het ideaal zo bestellen. als ik foto's liet afdrukken dan plakte ik alles in maar nu selecteer ik ook echt welke ik echt. ben alleen wel zo gek om alsnog sommige foto's los te bestellen omdat ik dat gewoon leuk vindt.

11. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Erg tevreden over Albelli! We hebben een boek voor mijn man zijn stiefmoeder laten maken over mijn schoonvader's laatste jaren thuis. Erg geslaagd en erg mooie kwaliteit. Ik vind het niet goedkoop maar ja, je hebt ook erg mooie kwaliteit dan.

12. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Iemand ervaring met de pagina's al gemaakt in photoshop, en dan afgedrukt?
    Bij mij waren op het scherm dan de letters wazig. Heb nog hulp gevraagd, en daar zeiden ze dat ik de tekst niet via photoshop moest doen maar via hun eigen programma. Dat ging hem dus niet worden, want er stonden al meer dan 100 pagina's klaar.....

Deel Deze Pagina