Geld vragen van familie voor dienst?

Discussie in 'De lounge' gestart door danip, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

    danip Niet meer actief

    Voor een neef van mijn man ga ik wat dingen doen die met mijn werk te maken hebben (zeg liever even niet wat, wil niet herkend worden) Normaal vraag ik daar 70,- voor, maar ik weet nu niet of ik het gratis zou moeten doen of dat ik gewoon 70,- moet vragen. We hebben niet zo veel contact met hun, en hij heeft het me gevraagd via mijn zakelijke emailadres. Ik vind het heel lastig om geld van hun te vragen, maar aan de andere kant heb ik er wel veel werk van.

    Wat zouden jullie doen?
     
  2. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Ik zou ze wel korting geven op zn minst... zo zit ik gewoon in elkaar maar n nichtje van me is kapster en die heb ik ooit eens gevraagd me haren te doen en die durfde me net 10 euro onder de kapsalon prijs te vragen!!! ja die heb ik daarna dus ook niets meer laten doen ga liever naar de kapper dan dat ik me door me eigen familie laat naaien :D
     
  3. val

    val Bekend lid

    16 mei 2007
    963
    0
    0
    Anders vraag je iets minder? als compensatie?
     
  4. hellie

    hellie Fanatiek lid

    27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou er wel geld voor vragen, het is toch je werk... Ligt er een beetje aan hoe het contact is, anders misschien wel een vriendenprijsje..
     
  5. babyke

    babyke Bekend lid

    30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Hier is het zo dat je het niet kunt maken geld aan famillie te vragen voor het een of het ander.
    Ik zou het zelf nooit doen.

    Misschien korting geven?
     
  6. Ik zou idd ook korting geven.
    Geef wel aan dat je hun dit geeft omdat het familie is,voor je weet vertellen ze het door en wil iedereen jouw dienst tegen het prijs van je neef.
    Good luck
     
  7. juist zo doen wij het hier ook.. ouders en broers en zussen met de dichte portomonee en alles er omheen met korting.
    dit zeggen we dan ook duidelijk .. suc6 met beslissen
     
  8. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    IK zou het niet vragen maar uit fatsoen zouden hen je wel wat kunnen doen..

    Zou het bij hen laten.. Geven ze niets dan weet je dat ook!;)

    Een vriendin of mijn zusje die knippen me beiden wel eens.. Die geef ik ook altijd geld..
     
  9. danip

    danip Niet meer actief

    Ja voor de familie en vrienden waar we goed contact mee hebben zou ik het absoluut gratis doen, maar we zien hun nooit. Ze zijn bv ook niet op onze trouwerij geweest, en we zijn nog nooit bij elkaar op visite geweest. Daarom twijfel ik nu. Zij is trouwens toevallig ook kapster, en vraagt van mijn man's familie ook gewoon geld als ze hun knipt. Het is een beetje dubbel voor mijn gevoel. Korting geven is ook wel een idee, maar ik heb gewoon moeite met het geld vragen uberhaupt.
     
  10. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    goeie familie leden ipv 70 iets van 45 vragen
    voor niets gaat de zon op.

    en een neef waar je nooit iets mee hebt????
    gewoon 70 vragen
     
  11. Gijsje

    Gijsje Fanatiek lid

    29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Als je echt helemaal nooit geen contact hebt en niet bij elkaar op visite gaat ofzo dan zou ik gewoon vragen wat het kost.Wij hebben zelf een eigen zaak en ik vind het gewoon onzin dat je mensen die je nooit ziet iets gratis of met korting moet geven omdat ze toevallig een neef/nicht zijn.Als er gewoon rgelmatig contact is vind ik het heel wat anders maar als je je tandarts vaker ziet als je neef zou ik geen korting geven.
     
  12. Juli2009

    Juli2009 Niet meer actief

    Pfff moeilijk als je het mij vraagt...... Met dit soort dingen doe je het eigenlijk nooit goed. Als je er geld voor vraagt ben je misschien "inhalig" want het is toch een kleine moeite? (terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is aangezien het jou ook tijd kost). Als je er niets voor vraagt, staat straks misschien de hele familie met vrienden-van-vrienden-van-vrienden bij je op de stoep. ;)

    Maar goed, aan dit antwoord heb je natuurlijk helemaal niets... Ik zou aan ouders, broers/zussen niets vragen en de rest korting geven. Misschien kan je 35,- vragen?
     
  13. Mamvannu

    Mamvannu Niet meer actief

    gewoon voor de volle prijs hoor!
     
  14. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik zou echt wel voor de volle prijs gaan!
    want zo te lezen is het een aardige klus en hebben ze daar iemand voor nodig die daar verstand van heeft.

    ze kunnen er ook iemand anders voor vragen en daar betalen ze dan ook de volle pond voor!
    hij heeft je gemaild op je werk mail.... dus ik zou gewoon een mailtje terug sturen met je tarief!
    en dan niet gaan afwachten of hij miss wat geeft , wat dan mooi is meegenomen , want dat doet hij dan miss helemaal niet , en jij hebt er dan veel werk van gehad en hij heeft zn adviezen gratis gekregen.....

    jij werkt ervoor!!
     
  15. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik zou ze gewoon die €70,- af laten rekenen.
    Nu ze ineens iets van je gedaan willen hebben weten ze jullie ineens wel te vinden en bij de uitnodiging van jullie trouwerij niet.......
     
  16. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik ben het wel met degenen eens die zeggen gewoon geld vragen als je hem haast nooit ziet. Anders misschien korting.

    Maar dan wil ik ook wel eens weten hoe jullie zoiets aanpakken, ik begrijp dat hij niet zelf gevraagd heeft: en wat kost het?? Hoe doen jullie dat dan, gewoon zeggen ja ik doe het, het kost zoveel. Met zulke dingen ben ik niet zo mondig en vraag mij af hoe jullie zoiets aanpakken.
     
  17. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Ik zou kiezen voor korting. Niet het volle bedrag en niet gratis.
    Succes.
     
  18. Sarah84

    Sarah84 VIP lid

    21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Nou ik zou gewoon het volle bedrag vragen!

    Helemaal als jij zegt dat zijn vrouw kapster is en dat zij ook gewoon geld vraagt als ze de familie van je man knipt!
     
  19. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik zou ook de volle prijs vragen in dit geval...
     
  20. WenT

    WenT Bekend lid

    25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Ja en ik zou in ieder geval aangeven dat je het graag wilt doen, maar dat je er veel werk aan hebt (en dat het je dus best veel tijd kost). Dan kan ik me niet indenken dat diegene er moeite mee zou hebben om wat te betalen...
    En als je dan een kleine korting geeft, dan is dat toch okay.
    Niet de helft ofzo, maar 10 mss 15% korting ofzo.
     

Deel Deze Pagina