hoe ging dat bij jullie op 1e verjaardag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tico, 28 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    Hoi allemaal,

Over 2 maanden (dus ik heb nog even hahah) word ons meisje 1! Nu willen we heel graag haar verjaardag leuk vieren. Echter blijft er steeds iets in mijn hoofd zitten dat ze er zelf en wij ook waarschijnlijk niet veel aan zullen hebben. Dit omdat beidde opa's en oma's erg trekkerig zijn aan haar. Als we bij een van hen op visite zijn laten ze haar geen seconde met rust. En ik ben dus bang dat op haar verjaardag iedereen aan haar gaat zitten trekken en wij er gek van worden en kan me ook niet voorstellen dat dat voor mijn meisje erg leuk is. Wie heeft de gouden tip?
    Apart vieren is denk ik geen optie.

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    hier moest iedereen haar gewoon met rust laten! we vierden het van 14:00-19:00 en ze zou ergens nog een keer slapen (stond ook op de uitnodiging). Toen het bezoek rond half 3 allemaal binnenkwam zat ze in de kinderstoel als een prinses en pakte ze cadeautjes uit. Daarna de taart, zingen en eten. Dus nog steeds in de kinderstoel. En daarna ging ze lekker spelen en weer een tukkie doen. Een heerlijke dag hoor en ik was apetrots op haar!

3. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Da's een leuke verjaardag :)

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij vieren morgen feest en doen het als volgt

's ochtends van 10.30-12.30 familiebezoek, oma's, overgrootouders, ooms, tantes en neefjes/nichtjes

's middags van 15.00-18.00 vrienden en kennissen, kids

Zo houden we tussenin rust om lekker te kunnen slapen.
    Dit jaar (eerste verjaardag) vieren we het groots, komende jaren in principe niet meer.

5. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    hebben jullie dan niet dat de oma's en opa's zo plakkerig zijn? ik heb het idee dat als ze naar de een lacht dan moet de ander twee keer zoveel aandacht daarna. pfff vermoeiend! Het is allebei hun eerste kleinkind en ik begrijp het enthousiasme maar laat dat kind ademen!
    Nu zien we ze nooit samen maar ja op verjaardag is daar geen ontkomen aan.

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    hahaha, ja het klinkt niet zo aardig he? maar ik bedoelde : ze mocht haar eigen gang gaan, ik houd er niet van als er aan mijn kind (of welk kind dan ook) getrokken wordt.

@ts, nee onze ouders zijn niet zo trekkerig. Mijn moeder heeft een heel goed contact met ons en de kleine (past 3x in de week op) en mijn schoonouders hebben weinig contact met de kleine en doen daar (in onze ogen) ook niet echt hun best voor. Dus de kleine gaat automatisch naar mijn moeder en mijn schoonouders loopt ze voorbij.
    Daarentegen hebben we wel de kids van mijn broers en zus die de aandacht van hun jongste nichtje heeeeeel graag willen..

7. tulip

tulip Niet meer actief

Een verjaardag of niet, ik gaf altijd aan dat ze haar dr gangetje moesten laten gaan. Niet continue op schoot willen e.d. Gelukkig gaf ons meisje al vrij snel aan dat ze daar ook geen behoefte aan had.

Haar verjaardag hebben we gevierd vanaf 3 uur. Toen druppelde iedereen binnen (2 opa's, 2 oma's, 2 oom's, 2 tante's en een vriendin met kindje) Ze zijn ook allemaal blijven eten en rond 19.30 naar huis vertrokken, meisje nog even onder de douche en boekje lezen en toen heerlijk gaan slapen.

8. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    hier alweer even geleden dat ze een jaar werd, nog 1 1/2 maand dan hebben wij alweer de 2e verjaardag.....
    maar wij hadden bezoek vanaf 3 uur....de laatste ging weg om 02.00 haha....hadden 40 man over de vloer de hele dag, was erg vermoeiend, maar ook erg gezellig!
    Nova vond het allemaal prima, pakt haar vele kadotjes uit, knuffelde de mensen die ze wilde knuffelen!
    De opa's en oma's zijn helemaal niet claimend en laten haar altijd haar gang gaan, heerlijk!
    Nova ging om 20.00 uur toen gewoon naar bed, werd nog wel even wakker van het gekakel beneden haha...en alle prikkels natuurlijk! daarna weer lekker verder geslapen....

dit jaar weer gewoon het zelfde, onze vrienden zien we niet erg vaak meer, ze vinden het allemaal super om bij nova op de verjaardag te komen. en dan hebben we nog een hele boel fam. altijd erg gezellig....daarom vieren we het ook gewoon weer op zaterdag...kunnen we de zondag nog even bijkomen!

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hier hadden we niet hele vele mensen dus in 1 keer gevierd van half 3 tot half 6 (is half 7 geworden want het was gezellig en Emma vond het allemaal prima en leuk). Hier zijn de opa's en oma's heel dol op Emma, maar niet trekkerig ofzo. wij hadden Emma ook in haar kinderstoel gezet zo kon ze alles mooi overzien en kon ze de cadeautjes 'uitpakken' . Ze vond het prachtig.

maar hoe reageert jullei dochter op het getrek van de ouders? vind zij het ook vervelend of vind jij het meer vervelend? je kan natuurlijk op de verjaardag gewoon aangeven om het rustig aan te doen omdat er veel op haar af komt aan visite en cadeau's.

10. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Wij hebben z'n eerste verjaardag ook tussen 14.00 en 17.00 gevierd en dat ging super. Tussendoor was hij zelfs nog moe en ging hij een dutje doet.
    Het enige waar we tegen aangelopen zijn, is dat we teveel bezoek hadden in één keer (25 man). Volgens mij wist hij niet wat hem over kwam.
    Hier verder niet echt plakkerig ofzo naar hem toe, maar hij geeft zelf ook aan, wanneer hij daar geen zin in heeft.

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij vieren over 1,5 maand mijn zoons eerste verjaardag, maar die is inmiddels zo mobiel dat ie vanzelf keihard gaat gillen als iemand hem te lang op schoot wil houden, hahaha!
    Opa's en oma's moeten maar begrijpen dat er op zo'n dag zoveel drukte voor zo'n kleine is, dat zijn aandacht eigenlijk alleen maar naar andere dingen gaat. Als ze quality time met hem willen, zijn ze een andere keer weer van harte welkom.

En ja, dat vertel ik ze allemaal van tevoren. :D

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij vierde het ook van 14.00 tot 17.00 en dat was lang zat. Er waren hier ongeveer 15 volwassenen en 3 kindjes. Iedereen liet hem gelukkig zijn gang gaan, dus dat ging prima!

Toen de visite langzaam binnen kwam hadden we hem in zijn kinderstoel gezet. Daar kon hij dan rustig de cadeautjes uitpakken. Daarna taart gegeten en gezongen en lekker gespeeld.

13. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Wij hadden de box in het midden van de kamer gezet. Toen ik merkte dat m'n dochtertje al die aandacht en geplak en getil zat was zette ik haar daarin. Kon ze alles lekker overzien en had even rust.

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Mijn jongste had een vreselijke verjaardag. Hij zat in die periode sowieso niet goed in zijn vel. Het bezoek kwam pas 's middags laat, hij had daarvoor goed geslapen en lekker in de tuin gespeeld, maar toen de visite kwam kroop hij in zijn schulp, wilde alleen nog maar bij mij op schoot met z'n gezicht in mijn haren en huilde al als er alleen maar iemand naar hem keek. Hij huilt op alle foto's, als hij cadeautjes krijgt, als hij de taart ziet, als we voor hem zingen.... Om 6 uur was hij het zo zat (en de gasten ook vrees ik), dat ik hem maar naar bed gebracht heb, zonder eten ook nog, want dat wou hij niet hebben.

En dan hadden we nog alleen maar mensen gevraagd die hij echt wel kende, zoals mijn vader en opa, mijn schoonouders en onze beste vrienden die wekelijks bij ons komen. Blij dat we het niet groots vierden...

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ook hier de kadootjes uit laten pakken in de kinderstoel, tot ze het zat was. Verder vierde wij de verjaardag in een klein 'zaaltje' omdat ik onze woonkamer van 15m2 te klein vond voor 20 man..
    De visite besloeg dus 1/3 van de ruimte en de rest was leeg en daar heeft ze lekker gespeeld en gelopen en is ze rondgereden op haar nieuwe 3-wieler.
    We hebben haar dus vooral veel ruimte gegeven enerzijds en anderzijds zat ik er zelf eigenlijk wel als een havik bovenop en heb ik (besefte ik achteraf) weinig aandacht gegeven aan de visite... Ik was vooral aan het opletten of dochterlief het prima naar haar zin had...

16. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Bij Finn kwamen er over de dag verdeeld ongeveer20 man + een aantal kindjes.
    We konden lekker buiten zitten, en de kinderen vermaakten zich binnen.
    Finn vond alles prima, had alleen geen zin in steeds kadootjes uit te pakken, dus na een tijdje heb ik dat van hem overgenomen...

17. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    Als we bij ouders of schoonouders zijn laten ze haar geen seconde met rust. Maar dan zijn er dus niet 2 oma's en opa's die aan haar trekken, en straks met de verjaardag wel. Als ze bij opa en oma is geweest (maakt niet uit welke) is ze altijd helemaal gesloopt. Ach misschien moet ik het ook maar gewoon afwachten, maar ik overdrijf niet want zelfs mijn man zei al dat hij er weinig zin in had door dat gepluk (zonder dat ik er wat over zei!)

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben de eerste verjaardag verdeeld:
    1) op dag zelf: papa, mama, opa & oma en oma.

2) een paar dagen later: bij oma in de tuin (toen woonden we nog in een appartement). Papa, mama, opa & oma, oma, schoonzus & zwager, 2 vriendinnen met 3 kinderen.
    En dat alles tussen 10:00 - 13:00

Was helemaal prima. Niet te lang, niet te veel en hartstikke gezellig. We hebben 'm lekker zijn gang laten gaan. Het was een heel leuke verjaardag.

19. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Wij hebben Gijs en mijn verjaardag op 1 dag gevierd.. Gelukkig zijn beide ouders niet trekkerig.. Sterker nog, in mijn ogen hebben schoonouders amper oog voor Gijs.. Mijn ouders wel.. Gijs trekt zelf meer naar hen toe..

Wij hebben t ongeveer zo gevierd: 10.30 kaarsje uitblazen.. daar waren mijn ouders bij.. schoonfam. kan zelden op tijd komen, dus pech voor hen:D
    Koffie met taart eten, ff "borrel" met wat te bikken en rond 14 uur heb ik een pan soep warm gemaakt, broodjes en beleg op tafel...

De schoonfam. is daarna naar achter gegaan om koeien te kijken enzo en ik bleef met Gijs en mijn ouders ff binnen..

Toen wij zaten te soep eten lag Gijs nog op bed, die heb ik op zijn "gewone" tijd brood en drinken gegeven en op bed gebracht..

20. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Wij hebben zijn 1e verjaardag vanaf 14.00uur s'middags gevierd.
    Hij heeft van 12.00u tot 15.00u geslapen dus de visite moest maar even wachten. De opa's en oma's hier zijn niet echt heel trekkerig. Ryan is zowieso geen schootkindje en houdt ook niet van dat getrek dus die ging lekker zijn eigen gang.

Deel Deze Pagina