Fotoboeken, hoe hebben jullie dit?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door 1991Mamavanvier, 13 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Ik ben zo'n schijterd dat ze stuk gaan. Ik heb 3 harde schijven. Voor mijn man en mij en voor allebei de meiden 1. Ondertussen is er ook 1 gesneuveld, dus die moet ik binnenkort nog even vervangen.
    Updaten doe ik altijd als de jaarclubs af zijn, in januari. 1 harde schijf gaat dan altijd naar mijn ouders. Wat er ook gebeurd, dan heb ik mijn foto's nog.

Zxcvb vindt dit leuk.
  2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Ik maak per kalenderjaar 1 boek bij Albelli.
    En dus geen aparte boeken voor beide zoons. Ik geloof niet dat ze er later om gaan vechten dus vind dit wel prima.
    Moet wel eerlijk toegeven dat ik een paar weken terug pas 2019 en 2020 heb gemaakt, 2021 staat nog op de planning...

3. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.636
    1.443
    113
    Ik maak geen boek per kind. Ik vind het zelf.juist leuk ook foto's van familie te hebben en niet alleen mezelf te zien. Dus dat doe ik voor de kinderen ook. Foto's van ons als gezin en wat we beleven. Ook niet per jaar want dan heb ik straks enorm veel boeken. Kunnen ze altijd nog op een harde schijf later bekijken.

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    In mijn ‘fotoboek per leeftijdsjaar per kind’ zitten ook gewoon familiefoto’s. Sommige dingen doe je als familie/gezin, zeker als ze jonger zijn, en ze zijn ook bij verjaardagen, feestjes, afzwemmen en optredens ed van hun zus(je), die dingen gaan er dus gewoon in en dan echt niet alleen met foto’s van zichzelf, maar juist ook ‘sfeerfoto’s’.

Inmiddels hebben ze de leeftijd dat ik ook met hen overleg wat ze er wel/niet in willen hebben (doe ik al een tijdje) en de oudste stuurt bv. ook foto’s van haar mobiel door die ze er in wil hebben. Die doe ik niet in het boek van de jongste en al die Snapchat foto’s zou ik ook niet in mijn eigen boek hoeven (een paar is wel leuk natuurlijk), maar dit is haar boek, dus als zij er meer in wil, vind ik dat best. :roflmao: En ik vind het wel leuk dat je die ontwikkelingen dan later terug kan zien. :)

5. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Ik heb voor de oudste een boek gemaakt van de zwangerschap en geboorte. Bij de jongste nog niet. Inmiddels zwanger van nr 3. Ik wil voor beiden een 0-5 jaar boek maken. Ik hik hier al jaren tegenaan. Iemand tips? Wat werkt makkelijk?

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    @Patty86: Lastig, volgens mij is het heel persoonlijk wat werkt. Sommige mensen hebben een app op hun telefoon, anderen laten de fotoboeken samenstellen door een programma, weer anderen maken hem zelf, enz. Het meeste werk zit hem, naar mijn idee, in het sorteren van de foto's. Eens in de zoveel tijd haal ik alle foto's van mijn telefoon, het fototoestel en eventuele andere bronnen en sorteer ik alles (een map per jaar en daarin mapjes per maand en daarin ook weer zoveel mogelijk in mapjes per activiteit met de juiste datum erbij). Daarna is het maken van het fotoboek relatief weinig werk, omdat alles goed geordend is. Het is natuurlijk ook gewoon een kwestie van doen; hoe langer je wacht, hoe hoger de berg wordt. ;) Gewoon beginnen en stug doorwerken dus. :)

7. MLB

MLB Fanatiek lid

1 nov 2016
    1.825
    1.153
    113
    Op dit moment per jaar.
    Ik verwacht vanaf dat ze 4 zijn het wat meer jaren bij elkaar zullen worden. 2 of 3, dan brengen ze natuurlijk veel tijd op school door en worden en misschien minder foto’s gemaakt..

8. maliro

maliro Niet meer actief

Ik ben nog steeds niet begonnen met de fotoboeken. Oudste is 11...

9. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Ik had eerst losse albums..maar ben overgegaan op albelli...van 0-1 en 1-2 etc...tis wel heel duur..maar ik wil voor alle 3 herinneringen

Deel Deze Pagina