Fotoboeken

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Septembre, 3 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Hoi,

    Tot welke leeftijd van je kind(eren) maken jullie fotoboeken of tot wanneer ben je dat van plan?
     
  2. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.350
    5.604
    113
    Wij maken gewoon elk jaar een jaarboek, met ons allemaal erin.

    Specifiek voor 1 kind slechts alleen in het eerste jaar.

    Je blijft anders aan de gang en je legt voor jezelf de lat heel erg hoog elk jaar. Ik hoor ook dat ouders een x aantal jaar achterlopen. Dan denk ik al snel: doe het dan anders :)
     
    Septembre vindt dit leuk.
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Ik doe het ook anders, ik werk het tot nog toe ‘gewoon’ ieder jaar bij. :D

    Als het lukt, is mijn plan tot 18 en daarna familieboeken per jaar. Maar geen idee of ik straks genoeg foto’s heb voor een heel boek… Ik merk bij de oudste (13) al dat het veel minder wordt, omdat ze meer haar eigen gang gaat. Dat zal alleen maar meer worden, dus dan heb ik minder foto’s omdat we minder met elkaar doen, zeg maar. In dat geval wordt het wellicht per twee jaar een boek ofzo.
     
    Septembre vindt dit leuk.
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Van plan tot een jaar of 16, momenteel nog 4,5 jaar achterstand op de oudste...:|
     
  5. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    En als ze volwassen zijn? Dan houd je de boeken zelf en komen ze een bakkie doen en albums kijken? Of geef je ze mee? En welk album dan aan wie? Klopt dat de lat anders hoog ligt. Ik loop met de oudste nu wat achter. Maar ik merkte toen ik zelf moeder werd dat ik wilde zien op wie ons kindje leek. Ik blader er nu weer erg vaak doorheen.
     
  6. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Wat knap dat je t ieder jaar bijhoudt! Ik dacht zelf tm 12 jaar. Daarna krijgen ze een telefoon en gaan ze wss zelf foto's maken. Dus vanaf 12 gezinsalbums. T is best een klus, maar ook erg leuk! Vind jij dat ook?
     
  7. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Dit kan ik me zo voorstellen haha! Hier dus ook een achter stand. Ik heb van de oudste tot 6..Dat was precies een dik album vol. Hij is nu acht. Dus nog zo'n dik album maken. Van de middelste heb ik het eerste jaar. En begin dan aan het dikke album voor de eerste 6 jaar. Ik plak dan ouderwets foto's in. Kunnen ze er zelf uithalen als ze willen later.
     
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Ze maken inderdaad ook zelf foto's. De jongste (10) heeft ook een mobiel. Af en toe vraag ik ze of ze de foto's die ze in hun fotoboek willen naar mij willen sturen.

    't is zeker een klus, maar ik vind het het waard. Ik maak ze overigens digitaal en per leeftijsdjaar. Het enige waar ik van baal is dat ik tussentijds een paar keer ben overgestapt van 'drukker', waardoor de boeken niet allemaal exact even groot zijn en dat ik ook een paar keer niet goed op heb gelet met de richting van de tekst op de rug... :( Daardoor is het nu niet één mooi geheel, zeg maar.

    Mijn plan is om als ze 18 worden voor henzelf nog één of twee fotoboeken van hun hele leven tot dan toe te maken die ze dan krijgen. Dan kunnen ze die meenemen als ze het huis uitgaan ipv 19 (of in het geval van de oudste 20) fotoboeken. De uitgebreide versies blijven dan nog even bij ons. ;) :)
     
    Septembre en Vero0504 vinden dit leuk.
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Nou ik heb zowaar (!) een hele lading digitaal geordend in mn zwangerschapsverlof. Denk dat ik maar per jaar bij albelli ofzo een boekje maak. :roflmao:

    De hele meuk af laten drukken en inplakken zit wel in t plan maar dat komt dan weer bij de rest van de stapel "to do". Zelfs mn trouwfoto's maar als boek laten printen.

    De geboorte kaartjes enzo zitten al wel ingeplakt! :roflmao:

    Bedoel van M(*) had ik t boekje al helemaal klaar staan, met foto's van kaartjes, bloemen, echo's verhaaltjes etc. Heeft nog tot de geboorte van R. geduurd eer ik zo ver was m daadwerkelijk ook te bestellen (en nog mazzel dat de software niet helemaal omgegooid was). De spulletjes zelf zitten dan weer in een koffertje met zn naam.
     
    Septembre vindt dit leuk.
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.971
    17.011
    113
    Vrouw
    Pfft ik ben héél slecht in het bijhouden hiervan:|
    Van de oudste zijn 1e jaar een apart fotoboek. Daarna overgegaan op een album voor de jaren daarna. Tot zijn 3e is het al gelukt, ik moet nodig weer eens aan de slag ..
    Voor de jongste nog geen 1 boek af..oeps:o: haar eerste jaar wil ik ook in een apart fotoboek.
     
    Septembre vindt dit leuk.
  11. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.007
    290
    83
    Hier elk jaar een boek.
    Beide kinderen hebben hun eigen boek, met hun eigen foto's.
    Ik sla alles op per maand, dan begin ik vaak een maand of 2, voor hun verjaardag met de foto's in het systeem zetten.
    Tekst doe ik er later bij, en klaar....
    Mijn eigen boeken zijn ook allemaal up to date, ben ook echt wel een beetje trots op alle boeken.
     
    Septembre vindt dit leuk.
  12. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.350
    5.604
    113
    Dat zal niet anders zijn dan bij ons vroeger. Ik heb ook niet al mijn jeugdfoto's thuis. Ik vind het straks prima dat ze elke de helft mee nemen naar hun eigen huis, maar ik vind het ook prima als ze hier blijven.

    'Later' is het veel minder van belang dat je exact weet in welk jaar iets gebeurd is. Dat een jaar mist, valt dan ook minder op. Als ik mijn jeugdfoto's terugkijk (als ik dat al doe overigens), dan komt het nooit bij me op dat ik een jaar mis of zo.
     
    Septembre vindt dit leuk.
  13. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Oh, ik moet ze nog steeds doen.. loop inmiddels 11 jaar achter!
    De kinderen hebben dus nog geen fotoboeken.
    Als ik op mijn computer kijk staan er zoveel foto's op dat ik er niet meer wijs uit wordt. Veel dubbelen ook.

    Dus mocht iemand nog goede ideeën / tips hebben om hier uit te komen.....

    Ik heb de foto's wel op kind gesorteerd en op leeftijd maar dan nog zijn er veel dubbelen.

    Of is het gewoon een kwestie van een x aantal foto's uitzoeken, boekje maken en pc weer uit doen? :oops:
     
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    @Koekie1: Hoe zou het anders moeten? :roflmao: En hoe langer je wacht, hoe groter en onoverkomelijker de berg foto’s wordt. Als je fotoboeken wil, dan zou ik dus gewoon beginnen. Desnoods van achter naar voor (dus beginnen met afgelopen jaar en dan terugwerken naar de zwangerschap).
     
  15. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Per kind per jaar 12 foto's. Inplakken en de rest af en toe bekijken en denken: oja, waarom heb ik die niet gekozen? Zo gaat dat hier. Maar dan wel met veel meer foto's per kind. En wat ik ideaal vind zijn bv de boeken van Kroost. Die zijn al helemaal gestyled. Je hoeft alleen nog te vullen. Mooie kwaliteit ook. Maar ze gaan maar tm het derde jaar en ook maar 1 jaar per album. Dus ik gebruik het voor de babyboeken en ga dan over op inplakken per 6 jaar. En ik houd een schoolfotoboek bij.
     
  16. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik maak voor elk kind een jaarboek en laat ze dan met een 1+1 gratis actie afdrukken. 1 kan er met kind mee en de andere hou ik zelf
     
  17. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Maar met 3 kinderen heb je dan na 12 jaar 36 boeken voor de kinderen en 36 voor jezelf. Dat is een boekenkast vol ‍ Waar laat je dat allemaal? Al zou ik het zelf ook t liefst zo doen, geen idee waar ik alles moet laten!
     
  18. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Sorry ik zie dat er een stuk tekst mist.
    Ik doe tm 4 jaar een jaarboek.
    Daarna ga ik over op 5 jaar.
    De babyfoto's heb ik tm een maand of 3 ingeplakt. En vanaf daar doe dan jaarboek tm 1 jaar. Dan van 1 tot 2 jaar en zo verder. En dan vanaf 5e verjaardag begin ik met een 5 jaren boek.
     
    Septembre vindt dit leuk.
  19. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Ik maak alleen het eerste jaar een foto album met foto's per maand en laat ze vervolgens met een 1+1 actie afdrukken. De jaren er na zijn het, net als de eerdere jaren, gezinsalbums. Ik zit er soms wel aan te denken om een foto album te starten met 2 a4tjes per jaar. Dat moet toch te doen zijn lijkt me. Het plan is om die dan bij te houden tot ze uit huis gaan. Een soort levensverhaal. Mijn vader heeft dit bij mij huwelijk gegeven ipv een speech:D Daarnaast houd ik ook een klassen foto album bij.
     
  20. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Met de digitaal gemaakt boeken valt het qua ruimte op zich ook best mee. Met 36 boeken heb je wel een plank (of misschien 2?) vol in de kast, maar lijkt me geen drama? De dubbele boeken kun je ‘gewoon’ in een doos doen die je kind dan t.z.t. meekrijgt, toch?

    Maar goed, ik heb twee kinderen en momenteel pas 24 fotoboeken. :D O nee, iets meer, want heb een keer een extra boek gemaakt van ‘iets speciaals’ (daarin toen veel meer foto’s ervan en in het jaarboek beperkt tot twee pagina’s).
     
    Septembre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina