hey meiden... ik heb een vraag ik heb de sony alpha 230 en ik wil binnenkort een nieuwe lens kopen. Ik heb een lens gezien, die was van tramron 70-300. Een lens die goed kan in en uitzoomen. Is dat een goedelens voor te inzoomen... Ik maak meestal alleen fotos van mensen en heb regelmatig mensen over de vloer voor een fotoshoot. De gewone die ik nu heb kan niet zo goed foto's maken. is deze goed of raden jullie mij een andere aan. Ik wil die van tamron odmat ik volgend jaar een nieuwe camera wil kopen en dan kan de tamron ook op andere camera bevestigd worden
Tamron kan idd op veel camera's gezet worden, sowieso op ook de SR's van Nikon en Canon. Hij schijnt de neiging te hebben als je foto's maakt van landschappen van veraf dat hij de horizon wat boltrekt.. heb het nooit zelf ervaren, heb alleen maar Sigma-lenzen, maar mijn vader heeft het een keer geprobeerd met Tamron, maar raadt het mij nu ten zeerste af.. Ik weet niet hoe de lens het doet met portretfoto's, ik denk dat hij dan wel net zo goed zal zijn als bijvoorbeeld een Sigma-lens. Ik zou wel even op internet kijken of de Tamron-lens compatible is met jouw camera, better 2 be save than sorry..
Hier de oprichtster van topic mooie foto's! Misschien kunnen we idd gewoon hier verder is net zo leuk! Zijn er hier ook dames die gebruik maken van softboxen en achtergronden e.d. om mooie portret fotos te maken?! Ik ben vooral van de portret foto's, wil er meer mee doen. O.a. een cursus volgen, maar mijn hemel, wat zijn die cursussen duur!
ik krijg zo af en toe mensen bij mij thuis om foto's te maken. Ik heb geen echte achtergrond maar ik maak gebruik van rolgordijnen en stof die ik op hang. Ik heb geen plek in mijn huis voor de achtergrond maar wil die wel kopen als ik ga verhuizen dit jaar...
Ik maak zelf graag natuurfoto's, heb helemaal geen ervaring met portret en ik gebruik dan ook niks, heb het wel eens geprobeert idd met een laken, maar dan zie je alle kreukels op de achtergrond haha, hoe doe jij dat dan? Maar heb ook nog geen spiegelreflex, maar die komt er wel ooit en dan ga ik ook cursus volgen. zal idd hoop kosten, maar kan alvast gaan sparen. hihi
haha ja dat kan idd, ik werk met adobe elements 7.0 en daar is wel een bewerking die dat kan idd.. wat voor programma gebruik jij?
dat programma ken ik helaas niet. maar volgens mij moet er toch ook wel een bewerking zijn om onheffenheden weg te werken? wat voor camera heb jij? ik heb een gewone digitale camera de casio exilim EX-H10.
spiegelreflex canon eos 500d Paint shop pro is best pittig maar ook erg handig als je eenmaal de functies kent daarom heb ik me destijds aangemeld bij een site die lesjes digiscrappen gaf.
ik gebruik psp 13 en lightroom 3. Met psp kan je vlejes weg halen en met lightroom vlekjes en kreukels
Heej gezellig! Leuk! Nog geen softboxen, staat op mijn lijstje... Wel achtergronden, lichtgrijs en donkergrijs, tegen zwart aan.
Werk zelf ook met PSP 13 en Lightroom 3, maar ook met CS5, moet zeggen dat daar vlekjes mee weg werken ook heel makkelijk en snel gaat.
Inderdaad. Goed licht is het halve werk.. Momenteel werk ik veel met buitenlicht, heb nog geen studio, dus nu veel op locatie.