Fotoclub voor alle dames

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Susan27, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Mooi. Maar, een iets te korte sluitertijd. Was die iets langer geweest had je de auto's ook nog meer gezien.

Wat voor cursus doe je als ik vragen mag?

2. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Nynke, het was juist de bedoeling dat je de auto's niet zag dat was de opdracht.
    Je moest beweging in beeld brengen, de auto's hoefden er dus niet op te staan.

Ik zit bij een fotoclub met allemaal amateurs, wij maken steeds adv. een opdracht foto's en dan beoordelen wij elkaar.
    Geen curcus dus, meer een aantal hobbyfotografen bij elkaar.

3. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hoi meiden,

Ik wil me heel graag gaan verdiepen in de fotogafie. Ga op korte termijn een goede camera kopen.
    Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een forum over foto grafie. Er is veel te vinden, maar zoek natuurlijk het liefst een forum voor beginners.
    Of gewoon een ander goed forum. Jullie tips? Ik zie nl door de bomen het bos niet meer op google.
    Alvast bedankt.

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Susan -> dan is je opdracht zeer zeker goed gelukt! Gebruik je ook een statief of zo uit de hand? Dat vind ik vaak het moeilijkste. Probeer ook wel eens zo'n foto's te maken, maar de rest wordt dan vaak ook wazig omdat ik vaak tril door medicatie.

5. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Goed gelukt dus Susan! ;)

6. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    dat klinkt als een leuk clubje zeg, zou wel iets voor mij zijn..als ik de tijd zou hebben..;)

Vind de foto erg apart, goed gelukt ook..
    dat met die iso en sluitertijd dat snap ik dus nog niet..zoals ik al zei staat bij mij alles op auto..:)

7. Classic

Classic Niet meer actief

ik ben sinds een paar maanden bezig met de cursus digitale fotografie van de Loi.. Leuke Cursus.. maar je leert vooral van het uit proberen :D
    want ik nu helemaal heppie van word, is De .Raw bestanden.. alleen je hebt dan wel een SD kaartje voor nodig!

.

8. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Afgelopen zomer geprobeert om een libelle op de foto te zetten, zo dat was behoorlijk pittig, zie hier er 1 van..

Bekijk bijlage 31620

als je nou zoiets van dichtbij wil maken en er is dus ook nog een pakkende achtergrond bij, hoe kan je dat het beste doen dan, wat voor iso en wat voor sluiterstijd? want heel vaak krijg ik dus de achtergrond scherp en de libelle wazig en in 1 keer pakt tie hem en moet ik hem snel maken, anders springt tie weer op de achtergrond..(snappen jullie het nog haha)

9. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hier is tie iets beter:

10. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    en voor deze heb ik dus een uur voor gezeten, dat was echt moeilijk zeg..

11. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Mooie foto hoor!

12. Classic

Classic Niet meer actief

de laatste foto vind ik onzettend stoer!!

13. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Susan: dat is de foto super gelukt. Sorry ik had geen idee wat de opdracht was natuurlijk. Klinkt als een leuke cursus.

De druppel is super.
    Eliesja: Heb je bijv een landschap toets op je foto toestel? daarmee wil het vaak beter om goed scherp te stellen op je onderwerp.

14. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Deze heb ik gisteren gemaakt. Vind het zelf mooi geworden door de lichtinval. En jullie??

iso 200
    F-stop/5.6
    belichtingstijd 1/250 sec.

15. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Als ik dit zo lees moet ik nog een hoop leren. De foto van de druppel is echt gaaf. De laatste van Nynke is echt prachtig. Kun je zo inlijsten.

Ik ben erg aan het twijfelen welk merk camera ik moet kopen.
    Twijfel tussen canon, sony of een Nikon.
    Willen jullie helpen en tips geven? Welke hebben jullie en waarom? En wat is er fijn en minder fijn aan?

16. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    @nynke, er zit idd een knop voor landschap op, ik zet hem meestal op de knop voor de bloemen, met deze krijg ik meestal haarscherpe plaatjes, alleen wat ik vertelde van die libelle, vaak komt de achtergrond daarmee scherper dan hetgeen wat ik eigelijk wil..;)
    zal het eens proberen..thanks

WAUW vind het een hele mooie foto, idd mooi voor een canvas..

@boney, lees ook ff mee, wil over paar jaar ook een goede spiegelreflex..me man heeft laatst een beetje zitten neuzen welke camera het best uit de bus kwam, zal eens vragen aan hem welke dat was, want die zou ik eigelijk afgelopen zomer voor me jaardag krijgen, maar vond het zonde van het geld om hem nu al aan te schaffen, heb er de tijd nog ff niet voor..

17. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    @nynke, is deze foto trouwens met de landschap knop gemaakt?

18. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Mooie foto! Maar ik zou aan de linkerkant een stukje eraf snijden. Zit linksonderin de hoek een ietsig van een halve cirkel ofzo.. vind ik persoonlijk jammer. Vind het verder een erg mooie foto hoor!

19. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Moet je je camera zo stil mogelijk houden idd, al bij een beetje beweging stelt-ie hem scherp op wat anders...

@Boney, heb zelf een NikonD70. Bevalt me erg goed, gebruiksvriendelijk enzo. Waarom een Nikon? Omdat mijn vader (fotograaf van beroep en hobby) altijd een Nikon gehad heeft en hij daar meer dan zeer tevreden over is. Toen kon ik via een collega van mijn vader deze Nikon kopen, dus heb ik dat natuurlijk meteen maar gedaan!

20. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    @ Boney: ik heb hier al een paar keer een link geplaatst van site voor beginners. Deze zou ik eens bekijken.

@ Minimuisje deze foto is idd. Met statief gemaakt heb er eentje geleend van iemand. Wil er zelf wel een aanschaffen. Was ook mijn eerste foto met statief

@ Eliesja: als je de hele foto scherp wilt hebben moet je het diafragma zo klein mogelijk zetten dus op F8 oid. Dat wordt de hele foto scherp. Maar juist alleen de libelle scherp vind in zelf erg mooi zou dan je diafragma nog iets groter maken F2.8 ofzo en dan scherpstellen op het onderwerp dan valt de rest helemaal weg.

@ Nynke: mooi scherp landschap. Wat ik wel jammer vind is dat gras nooit echt mooi word als je veel of juist weinig licht ik je foto hebt. Blijft lastig

Over camera’s: ik heb nu een luxere digitale camera maar twijfel nog of ik over zal gaan op een Spiegel reflex. Met een Spiegel reflex kun je meerdere lenzen gebruiken. Dat zou dan voor mij het enige voordeel zijn in vergelijking met wat ik nu heb.
    (Finefix S6500fd van Fuijifilm)

Deel Deze Pagina