@susan, weet niet of dat met mijn camera gaat namelijk, zal wel, maar geen idee hoe eerlijk gezegd..dat de rest helemaal wegvalt vind ik ook zo mooi, maar denk niet dat dat gaan hoor met de mijne.. @queenbee, ja dat stil houden dat valt dus niet mee haha, lig in allerlei moeilijke standjes om maar een foto te kunnen maken van dat beest
Klopt ik zag idd ook dat er een stukje boot op de foto staat. Nee deze foto is niet met de landschap knop gemaakt maar op stand av diafragma instellen dus. Klopt sommige kleuren komen gewoon weg niet goed over. Ik ben zelf erg weg van Canon en Nikon. Bijde goede camera's met veel mogelijkheden maar ook god te doen voor begeinners zeg maar. Wij hebben zelf drie lenzen voor de camera en wel wat lichtgevoelige lenzen. Maar ik heb dan ook de tijd om veel foto's te maken en veel te oefenen. We hebben deze camera nu een klein jaar. Hiervoor hadden we een canon g5. Prima camera maakte prachtige foto's maar ik miste vooral de lenzen. Ik kon niet genoeg inzoomen of veraf foto's maken. Ik heb een speciale 50mm lens juist voor portret foto's.
http://i153.photobucket.com/albums/s226/ranjeewha18/IMG_9690.jpg ISO-400 1.197 Sluitertijd F 5,6 Diafragma sorry dat ik jou ding afjat.. maar vond het zo stoer!
Ik ben nog wat verder gaan speuren op internet en ik denk toch dat de sony afvalt. Dus of een canon of een nikon. De meesten op fora enzo zijn het meest te spreken over nikon. Eigenlijk maakt het geen reet uit welk merk je hebt. Ze zijn allemaal bijna even goed. Hoe zit het met lenzen? Past elke lens (welk merk dan ook) op elke camera? Wij gaan 12 dec. op vakantie en voor die tijd wil ik eigenlijk wel de aankoop hebben gedaan. Is wel kort dag... Binnenkort maar eens langs een foto zaak om er eens een paar vast te houden. Dat is nog altijd de beste beoordeling.
Als er een A stand opzit bij het draaischijfje dan is dat je Diafragma. Misschien het boekje van de camera eens bekijken op de meeste camera's zit dit tegenwoordig wel.
Dat is erg kort dag om ook je camera goed te leren kennen. Zou dan voor de zekerheid je oude camera ook meenemen dan speel je altijd op safe.
@Susan, Wij gaan een week naar Terschelling. Soort van winterslaap houden zeg maar. Heel de week in pyjama op de bank met een boek. Gewoon lekker met z'n 3jes. Als het lekker weer is lekker over het strand lopen. Perfect dus om je camera te ontdekken. Kan ik daar precies uitvinden en proberen. Wij hebben 2 compact camera's. 1 casio (flut ding) en ik heb zelf een sony dsc P8. Dat ding ik 8 jaar oud, maar maakt nog prima foto's. Alleen is de batterij heel slecht. Die gaan allebei ook mee.
Heb zelf bij mijn Nikon lenzen van Sigma, is volgens mij pa het beste.. dus daar ga ik dan vanuit.. Heel veel mensen gebruiken ook Tamron-lenzen (MediaMarkt), maar deze lenzen schijnen de vervelende bijwerking te hebben dat ze rechte lijnen rondmaken.. zoals bijvoorbeeld een horizon.
Niet alle lenzen passen op alle camera's hoor! Tamron heeft ook goede lenzen, maar ook veel mindere. Hetzelfde geldt voor Sigma, Canon, Nikon, enz. In het algemeen geldt dat je wel wat geld moet over hebben voor goede lenzen. Is je budget minder, dan zul je moeten inleveren op kwaliteit (vertekening, bouw, snelheid scherpstellen, scherpte, enz).
Gister is mijn camera binnen gekomen joepieeeeeeeee....... MOet me alleen nog door de gebruiksaanwijzing worstelen, 381 pagina's pfff
Heeft iemand tips voor een goed statief? Wil zelf een statief gaan kopen voor natuur fotografie maar weet niet zo goed welke. Wil ik elk geval geen grote zware meenemen. Dus klein en makkelijk in gebruik. Wie heeft tips voor merken en sites ed.
Ik heb zelf een vanguard. Vanguard MK-4, Statief 3D met QS dees heb ik volgens mij anders lijkt ie er heel veel op. Wat ik vooral fijn vind is een snelsluitplaat. En handig dat ik er extra platen bij kan kopen. Manfrotto is een heel goed merk maarja daar betaal je ook voor.
Dat is een plaat die je onder je camera schroeft en heel simpel op je statief kunt klikken en er ook weer simpel vanaf kunt klikken.
Ja er zit wel zo iets op maar volgens mij verschilt het sluit mechanisme per statief. Weet je al waar je 'm wilt kopen.